4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Reilen en zeilen andere Xantia 2.0I 16V Break
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 06 oktober 2022 05:21 PM
  [ # 46 ]

We zijn weer 10 mnd verder.

Na aanpassing van de remmenrij en 4 nieuwe banden, liet de xantia mij half februari vlak bij huis in de steek.
Het euvel bleek een poelie die de geest gaf. De poelie bleek niet meer 1 geheel te zijn.
Het buitenste deel was los van het binnenste. Geen stuurbekrachtiging meer, geen hoogteverstelling, geen airco.
De multiriem was nog wel heel maar draaide niet meer rond.

De auto gestald op een dichtbij gelegen parkeerterrein, rollen deed hij nog vederlicht. Na info en offertes toch maar besloten de auto weg te laten halen en bij JO af te leveren.

Met een nieuwe distributie rij ik sinds april weer rond, even gelijk de APK erbij. 
Misschien verklaren jullie mij voor gek, maar ik ben achteraf toch blij dat ik het heb laten doen.

Inmiddels staat er 268.000 op de teller, is tanken nog wel steeds heel duur, maar ik rij nog steeds Xantia.

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 06 oktober 2022 06:24 PM
  [ # 47 ]

Maar met een nieuwe multiriem was het probleem toch opgelost geweest? Of stond je distributieriemverversingskilometerstand ook op kritisch?

Adri

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 06 oktober 2022 06:31 PM
  [ # 48 ]

Een poelie was wellicht al genoeg geweest(maar wel n onzinnige besparing)

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 07 oktober 2022 10:11 AM
  [ # 49 ]

Distributie werd wel over nagedacht, want ik kocht de auto in 2017 (particulier).
De eigenaar kon toen helaas geen factuur overleggen. Heb er vanaf die tijd 52.000 km mee gereden vervangen.

Nu staat de historie weer op papier.

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 07 oktober 2022 10:30 AM
  [ # 50 ]

Dat is dan wel verstandig geweest. Je hebt nog wel geluk gehad dat je multiriem niet in je distributie is geeindigd. Was je ver van huis geweest

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 01 maart 2024 04:11 PM
  [ # 51 ]

Tijd voor een update zie ik.

Na de distributie heb ik weinig van mij laten horen.

Onderhoudshistorie:

15 mrt 2023 APK             KM 273.800
      Automatenbak verversen
      Fuseekogel rechts
      Kleine beurt
9 jul 2023 Pollenfilter

1 mrt 2024 APK             KM 276.300
      Rem retourslang rv

Nog even een meevallertje vandaag: afgelopen 2 weken bleef de aanjager draaien op de hoogste stand. Vanmiddag toen ik thuis de auto startte om naar JO te gaan, bleef het stil. Ik dacht: hij zal dadelijk wel weer gaan draaien. Niets daarvan. Ook bij de keuring geen sjoege, dus afkeurpuntje. Je moet kunnen ventileren. Logisch toch. Bij het van de brug afrijden begon hij weer te blazen. Motor laten draaien tot het sein “geen herkeur”. Toen naar huis gereden. Tussen APK 2023 en APK ‘24 slechts 2.800 km afgelegd. Het jaar eerder kwam ik nog wel aan de 11.000 km.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook