Ok ok….overtuigd…iets te snel aan het werk gegaan en onvoldoende doordacht. Gelukkig heb ik nog een ‘ouderwets’doch bewezen filter liggen.
Het is een hele zoektocht, maar langzaam krijgt het vorm:
Nu vermoed ik dat er achter ook kappen zitten die de hydroliek leidingen afschermen voor het spatten van de wielen. Weet iemand of deze voor een break en sedan hetzelfde zijn? Ik heb nog een hele break aan onderdelen in een schuurtje, maar daar kan ik slecht bij. Maar als ze hetzelfde zijn, dan moet ik der maar an.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zou eigenlijk niet weten waarom dat bij een break anders zou zijn. Op die plaats is er bij mijn weten namelijk geen verschil.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
geen verschil.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb wel wat gevonden. Maar ik krijg het niet zo dat het logisch lijkt. Of zitten er per kant achter meer dan 1 schild? Of laat mijn ruimtelijk inzicht me in de steek?
Ik heb in de manuals gezocht, maar ook niet echt wat gevonden.
Zitten ze hierbij?
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Voorbeeldjes dan maar? Even met wat Google-uit-de-losse-pols?
Meer foto’s hier...
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dank Derk. Krijgt mijn moeder gelijk dat ik toch niet zo goed kan zoeken. Ik heb de juiste kappen gevonden en ben ze aan het schuren en verven.
Yes, ik heb het eerste rondje gereden. Wat een feest. Komt omhoog, rijdt en remt. Dat is al heel wat na vele sleuteluren.
Ik heb twee vragen:
1) Zij staat in de normale rijstand en de motor loopt op de foto, zou dit achter ongeveer de hoogte kunnen zijn?
2) Ze stuurt, maar ik voel wat weerstand wat toe- en afneemt tijdens het draaien van het stuur. In ieder geval is een stuurkogel gaar, maar dat lijkt me niet de oorzaak. Is hier iets zinnigs over te zeggen of zijn er echt teveel variabelen. Ik weet niet zo goed waar te beginnen. Ik heb wel de stuurkolom met een afstandtool gemonteerd, de positie zou goed moeten zijn.
Maar ik wilde de spatborden voor en achter nog maar niet monteren voor het sturen en de hoogte goed is…..
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hij lijkt me achter wat hoog te staan. Meestal loopt de onderkanr van het spatbord nagenoeg gelijk met het hart van de wieldop.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Punt 1 kan je je beste even meten : de hoogte afstand(en) staan in het WPHB.
Wat punt 2 betreft lijkt me dat de kanteling van het stuurhuis niet correct is.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Nu had ik me voorgenomen om de voortgang eens te posten zonder vragen. Ik krijg haar aardig in elkaar en puzzel met de stangetjes voor de verlichting is opgelost. Electra werkt allemaal, alleen starten moet even met een aparte schakelaar. contactslot storing. Inmiddels een Brinks trekhaak gevonden en nieuwe banden gemonteerd.
Deze week is mijn zoon op wintersport en heb ik de hele week de brug. Maar het feest kan nog niet beginnen. Ik heb de jerrycan vervangen door de aansluiting op de benzinetank, maar een tegenvaller. Er komt geen benzine in de caburateur. Dus toch weer een vraag
Bij de tank de zaak weer losgehaald, met regelmaat sluit ik zaken verkeerd aan…..
Maar als ik met een slangetje op de beide aansluitingen blaas, hoor ik geen blub blub. Ik had verwacht dat ik in de ontluchting kon klazen en weerstand zou voelen op de aansluiting van de benzine voor de motor. Maar op beiden merk ik niets. De tank zit voor een kwart gevuld.
Maak ik een denkfout mbt tot de verwachte blub? Ik had de aansluiting op het dunne buisje naar de benzinepomp en de ontluchting op de dikke.
Wat o wat doe ik verkeerd?
eelcovanheerde schreef:
Maak ik een denkfout mbt tot de verwachte blub? Ik had de aansluiting op het dunne buisje naar de benzinepomp en de ontluchting op de dikke.
Wat o wat doe ik verkeerd?
Nee, je maakt geen denkfout en doet dus niks verkeerd.Indien jij je tank hebt gevuld 20% of meer en je zet luchtdruk op het dunne pijpje van de tank dan hoor je Bliublub o.i.d. te horen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hmmm ok… ik heb 15 liter benzine in de tank gegooid. Zou dat te weinig kunnen zijn? Het buisje in de tank stuk of weggeroest, lijkt me dan weer onwaarschijnlijk. Ik ben benieuwd naar je 20 procent. Ik zou verwachten dat maximaal een keer 5 liter achterblijft of zels niets als je de tank leeg rijdt. (wat nu nog erg theoretisch is in mijn geval….)
20% procent is maar een getal hé.... Dat is 13L dus ruim voldoende. Indien jij dus een plaaspistooltje o.i.d op het dunne pijpje van de tank zet hoor je helemaal niks ? Oh ja, voordat dat ik het vergeet : er hoort een benzine bestendige PU leiding in dat dunne pijpje te zitten welke de bodem van de tank net niet raakt !! Deze komt in het “tonnetje"te zitten welke bestaat uit filter laagjes zodat de evt.rotzooi in je tank niet in je brandstofpomp/carburateur kan komen.Meestal steek dan ook uit het dunne pijpje aan de tank zo’n 5cm transparante PU leiding. Ik heb mijn tank vorige week vervangen zodat ik fff een filmpje voor je kon maken van mijn oude tank. . Indien die leiding er niet inzit zal je de tank voor zo’n 40% moeten afvullen .....schat ik.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Inderdaad, ik hoor bij blazen op beide pffffffff ipv blub blub Fijn zo’n vooruitziende blik en dank voor het filmpje.
Dat wordt tank uitbouwen? En zie ik daar een schroefopening? Is dat dan de onderzijde? Of kan ik er een slang doorheen werken en net iets terug halen als ik weerstand voel en dan met een tweede slangenklem de benzineleiding om de 6mm slang klemmen. Ik verwacht dat deze in de categorie ‘komt niet zo vaak voor’ zit. Ik heb bij de onderdelenleveranciers gezocht, maar ik zie niet een specifiek slangetje hiervoor bestelbaar.
Fijn dat ik dit keer (nog) niet iets verkeerd doe. Maar hoe nu op te lossen…...
Benzine bestendig (PU) slangetje in het dunne pijpje duwen tot hij niet meer wil (dat zal zo’n 30 a 40cm zijn schat ik) dan ongeveer een 1/2 cm terugtrekken. Knip hem dan zo’n 5cm, vanaf het dunne pijpje gerekend,af. Wel eerst even schijn afknippen voordat je hem erin duwt (zie eerder geplaatst filmpje waarin je kunt zien dat hij schuin afgeknipt is).Dit om zeker te zijn dat hij niet afsluit op de bodem van de tank.Aan de onderkant zit maar 1 grote zeskantige bout mocht je deze eruit willen hebben om conditie van het filter te bekijken. Ik hoop voor je dat er schone brandstof uitkomt want die van mij zat vol met rotzooi (RON95 neemt water op na verloop van tijd ) zodat ik gelijk maar besloten heb om de tank te vervangen.Ik rijd op gas. Wou wel weer eens op benzine rijden maar dat ging dus met horten en stoten van de wagen. Filtertje in de carburateur om de 3 a 4 km weer verstopt.Oh ja, heb er nu RON98 E0 ingedaan. Schroef opening is de grote bout met het filter erop en ja ; onderzijde.Tank hoeft er niet uit !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Tsss een slangetje….. Ik denk dat ik daar nooit op was gekomen. Slangetje erin een extra slangeklemmetje zodat aanzuigslang niet langs het pu slangetje lucht uit de tank kan aanzuigen en starten maar. En inderdaad! Loopt als een zonnetje. Tank heeft nog nooit 95 benzine gezien en ze heeft 3o droog en verwarmd gestaan. Maar we gaan het zien of het filtertje schoon blijft.
En nu verder met het lijstje issues. Stuurt nog zwaar. Vanavond toch nog maar eens het stuurhuis richten met de eigengemaakte mal. Misschien verkeerd om gehouden? Naja, kijken of ik wat tegen kom. Uitlaat en trekhaak eronder en dan is de ‘brugweek’ wel weer om denk ik.
Wederom dank voor de hulp!