Mmm, ik zie nu dat het plaatje er nog aanhangt. Plaatje even 180 graden verdraaien en monteren met 2 M7? boutjes aan die horizontale gleuf.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
2xM5. Origineel is er een plaatje voor, met twee M5 draadstiftjes op de juiste afstand, die erachter hoort.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Fijn zo’n forum. Plaatje was een goede tip. Had ik zeker een hele avond naar gezocht, als ik niet de tip had gekregen dat hij er bij hing .
Gelukt! Nu ontstekingsvolgorde nog zoeken. Dan een avond plannen om de motor een minuutje te laten draaien. Moet van mijn revisievriend. Proberen voor je hele bliksemse bende eromheen hebt aangesloten is zijn devies. Mocht er iets mis zijn (moet er nog even niet aan denken….) maar dan is hij sneller weer uitgebouwd.
To be continued!
Dank!
Eelco
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En bij Citroen is 1 altijd aan de vliegwielzijde.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die logica gaat niet op voor een V6 of een boxer motor uit een A type of GS/A
Bij een DS kan je dat idd prima toepassen.
Bij welke V6’en klopt dat niet?
Die van Maserati die in de SM ligt, of de 90 graden PRV V6?
Bij de 60 graden ES9 V6’en klopt het wél, daar telt men vanaf de vliegwielzijde.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je heb 2 banken, dus je moet nog even uitzoeken welke kant nr 1 is
Hoe dan ook: hij zit aan de vliegwielzijde, niet aan de D-riem kant
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ai…. setback…..
Motor gemonteerd, en de de motorman is erbij geweest die de revisie heeft uitgevoerd en we hebben de motor met de motorslinger rondgedraaid. Gaat veel te zwaar en een schurend geluid uit het koppelingshuis. Niemand kan iets beters bedenken dan weer uitbouwen.
We hebben alle boutjes van de bak iets losgedraaid en de bak een paar mm van het blok gehaald. Vervolgens draaide het blok lichter en het geluid veranderde, maar verdween niet helemaal.
Wordt vervolgd.
Ik hou me nog aanbevolen voor een foto van de aansluiting van de bedieningskabels op de bak. Dat kreeg ik niet voor elkaar. Nu duurt het weer even voor ik opnieuw op dit punt ben
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Arjan Verkade schreef:Je heb 2 banken, dus je moet nog even uitzoeken welke kant nr 1 is
Bij de sm zitten nr 1 en nr 6 beide aan de vliegwielkant.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eelcovanheerde schreef:Ai…. setback…..
Motor gemonteerd, en de de motorman is erbij geweest die de revisie heeft uitgevoerd en we hebben de motor met de motorslinger rondgedraaid. Gaat veel te zwaar en een schurend geluid uit het koppelingshuis. Niemand kan iets beters bedenken dan weer uitbouwen.
We hebben alle boutjes van de bak iets losgedraaid en de bak een paar mm van het blok gehaald. Vervolgens draaide het blok lichter en het geluid veranderde, maar verdween niet helemaal.
Is er de juiste combinatie van vliegwiel, drukgroep en druklager gebruikt? Zit de gaffel goed gemonteerd?
Zit de juiste startmotor erin?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank voor de richting waarin ik moet zoeken. Startmotor is goed! Helaas, daarvoor hoeft het blok er niet uit…. Ik had drie blokken en het is wel een combi geworden. Ik ga nog 1 avond balen, dan weer sleutelen en speuren
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
1 avond balen klinkt heel redelijk. Wijn helpt.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 9368
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik snap het even niet, je gaat toch eerst even tornen voordat je het hele spul in de auto hangt?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986