Moet een beetje spanning op staan om het stuur vast te houden, met de hand indrukken en dan vastzetten is voldoende, geen rocket science beetje gevoel.
succes
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Yes, weer verder. Stuurinrichting weer helemaal op de plek en het werkt. En ik heb twee puzzelvragen:
De eerste is of ik een expansievat moet installeren. Ik heb nu alles aangesloten zonder en in de dstt film zie ik ook geen expansievat bij het verwisselen van de radiator. Is dat goed? In de verzameling onderdelen kom ik wel een expansievat tegen, maar heeft volgens mij niet op deze auto gezeten. Owja en ik hou een kleine aansluiting op de waterpomp over…. Wat is de functie hiervan? Kan hem afdoppen maar wellicht mis ik dan een belangrijke functie.
Tweede vraag heeft betrekking op het luchtfilter. Ik heb twee luchtfilers, maar ik ben bang dat ik wat aansluitmateraal mis. Ik zie twee bouten op het uitlaatspruitstuk, maar geen idee hoe ik hier een luchtfilter op krijg. Welke hoort er hoe op? Hoe aan te pakken?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee, je hebt geen expansievat want dit is een carburateurversie. De kleine aansluiting achter je waterpomp is voor de verwarming van je spruitstuk, dus daar moet een slang op naar de onderkant van het inlaat spruitstuk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
het zwarte luchtfilter moet op jouw auto. De witte is voor injectie. Op je spruitstuk staan twee stukjes draadeind. daar moet de steun op, hoewel dit luchtfilter lijkt op de versie die een dubbele uitlaat vlampijp heeft..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoort ook nog een hitteschildje tussen je uitlaatspruitstuk en luchtfilter
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
En weer een stuk verder. Precies het juiste steuntje en hitteschild ontvangen van het clubmagazijn. Toch maar nieuwe kabels laten maken voor de nieuwe startmotor die meer stroom verbruikt. Wat een uitvinding om een luchtfilter van een Nissan te nemen, heb ik gelijk besteld. Vandaag koelvloestof erin gedaan, op naar de eerste start. Oeps….het loopt er net zo hard weer uit. Ik heb nog een niet gebruikte aansluiting op de waterpomp. Aan de kant van de radiator zag ik wel een kleine aansluiting. Die heb ik afgedopt, ik vermoed voor een expansievat als je deze hebt. Maar aan de motorkant zit een dikke aansluiting, zie pijl. Maar ik heb de slangen op…..Ik zie iets over het hoofd…maar wat?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daar hoort een slang op die naar de onderkant van je inlaatspruitstuk gaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar moet een slang aan die naar de onderkant van je inlaatspruitstuk loopt
nummer 12
https://ds21.eu/inlaatspruitstuk-c-65.html
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Yuri, geef me even tijd om de link er bij te zoeken !
groet
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
die kleine aansluiting die je hebt afgedopt moet open zijn naar de straat. Is de lekleiding als je keerring in de pomp niet helemaal goed meer is.
als je olie laat lopen in het hele kleine gaatje bovenop smeer je de as en loopt het overtollige vet uit die leiding eronder.
Doe je de dikke MIN draad van de accu wel op je blok en niet op je chassis?
Er moet alleen een dun draadje van de min naar je chassis en 1 naar je spanningsregelaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En weer verder. Ik heb de slang op de waterpomp en het spruitstuk gekregen. Lastig karweitje, kost een paar pleisters, maar voor elkaar. En weer geleerd hoe je een waterpomp kunt smeren.Ik heb nog een lange weg te gaan voor ik kan solliciteren bij het technisch team. En ik heb overwogen om te liegen, maar ik had inderdaad de massa helemaal verkeerd aangesloten. Oeps, ook hersteld.
Systeem gevuld en niveau blijft op peil en geen lekkage. No een Een belangrijke mijlpaal, ik heb het grote stop lampje zien branden en de binnenverlichting
En daar stopte het avontuur gisteravond. Als ik de sleutel doordraai om te starten, dan komt er geen stroom op het draadje wat naar het startrelais loopt. Ik weet zeker dat eerder wel het geval was. Is er een voor de hand liggende oorzaak dat hier geen stroom meer op komt. Ze was haar tijd ver vooruit in 1955….is er iets van een startblokkering waar ik niet van weet? Of is het louter toeval en moet ik gewoon gaan zoeken en causaal verband vergeten?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat ik mis is het startrelais dat aan de pluspool van de accu moet hangen.
waar is die? Hij krijgt plus van een draadje van je contactslot. draadje heeft een rood stekkertje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jaaaaa ow daar is dat voor. Bij een renault 4 gaat het signaal van het contactslot direct naar de startmotor. Hier heb je dus een relais die het startrelais aanstuurt? En als deze veronderstelling klopt, ligt vast de zekering eruit bij de eerste startpoging. Want een extra relais zal er niet voor niets zitten…...
Dank, dit geeft richting in de zoektocht
“als je olie in het bovenste gaatje laat lopen smeer je de as “. is dat verstandig om te doen ?
eerder las ik ergens op het forum of in het clubblad dat dat kleine gaatje er zit om te voorkomen dat er vacuum ontstaat. want dan kan de evt lekkagevloeistof niet uit dat kleine pijpje lopen. je moest dat juist open houden daarom. en nooit olien. die olie is misschien niet eens goed voor de keerring ?
of is dit een eenvoudige manier om die as toch wat te smeren, bv met dunne siliconenolie ?
(Bogaard heeft natuurlijk wel veel meer ervaring dan ik ...)
eelcovanheerde schreef:Jaaaaa ow daar is dat voor. Bij een renault 4 gaat het signaal van het contactslot direct naar de startmotor. Hier heb je dus een relais die het startrelais aanstuurt? En als deze veronderstelling klopt, ligt vast de zekering eruit bij de eerste startpoging. Want een extra relais zal er niet voor niets zitten…...
Dank, dit geeft richting in de zoektocht
Dat relais is nodig bij de “hydrauliques” om te voorkomen dat je de startmotor kunt bedienen in een DS terwijl de motor al loopt. Daarom is het ook standaar op alle DS en ID’s, terwijl het stikt genomen ook zonder kan. Je startslot heeft wel een veel langer leven met dat relais, dus dat alleen is al een goede reden het te hebben.
To err is human, not to err is divine.