9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
Traction in Zuid-Afrika Verkocht!
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 19 augustus 2019 11:51 AM
  [ # 121 ]
Stef Sep schreef:

Als je de radiateurdop opent en je kijkt bij draaiende motor in de radiateur zie je het koelwater ook naar de bovenste aansluiting toe stromen (in rijrichting gezien van links naar rechts)

Het water komt dan terug naar het blok/pomp via de bovenste rubber slang.
Draairiching is tegen de klok in

Dit wil zeggen als er weinig water is in je radiator je geen doorstroming meer hebt omdat het waterniveau nooit tot de bovenste aansluiting raakt van de radiator.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2019 12:30 PM
  [ # 122 ]

Ik denk toch dat er ergens iets niet klopt in je redenering Stef. Ook op dit schematische plaatje wordt de tuit op de pomp als de aanvoer aangemerkt. Het slakkenhuis wordt volgepompt en de vloeistof verdwijnt via het ‘oog’ in het slakkenhuis in het blok.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10268
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 augustus 2019 12:31 PM
  [ # 123 ]

Bij een centrifugaalpomp is de uitgang altijd bij het wijdste deel van het slakkenhuis. Veel mensen gaan daar in de fout!
Waarom? vermindering van snelheid betekent hogere druk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2019 12:48 PM
  [ # 124 ]
Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2019 12:49 PM
  [ # 125 ]

Overigens is de tractionpomp op mijn werkbank exact hetzelfde gevormd als de ID-pomp die er naast ligt. Zelfde werking dus.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 19 augustus 2019 04:28 PM
  [ # 126 ]

Ik zal de bovenste slang straks loshalen en de motor starten. Dan weten we het zeker. Ik zal filmpje maken en posten.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 20 augustus 2019 11:09 AM
  [ # 127 ]

Jullie hadden helemaal gelijk, en ik zat verkeerd; zie filmpje hieronder.
Hij stroomt inderdaad van boven naar beneden.

Ik heb gisteravond het koelsysteem gespoeld met radiator flush; er is veel van het vlokkerige spul losgekomen. Water stroomt veel makkelijker door de radiateur. Ik hou het de komende dagen in de gaten tijdens stevig doorrijden. Als hij nog steeds aan de warme kant raakt haal ik de radiateur eruit en breng hem langs de radiateurboer.

 

Profiel  
 
Gepost: 20 augustus 2019 11:31 AM
  [ # 128 ]

Oef, dat is ook weer uit de wereld. Misschien is het verstandig om je temoeratuuropnemer nu ook naar de bovenste slang te verhuizen?

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 20 augustus 2019 01:56 PM
  [ # 129 ]

Die is nu eindelijk dicht! die hou ik dus maar even op de huidige plek, puur ter indicatie van staat van koeling. Ik moet nogal klimmen op dag 1 van de trip. Na 440 km komt Van Reenen’s pass door de drakensbergen. Dat wordt de grootste uitdaging; 1700 meter hoog en behoorlijk stijl en bochtig. Massas kruipende vrachtwagens, de geur van hete remmen en smeulende koppelingen…

https://www.dangerousroads.org/africa/south-africa/5216-van-reenen-s-pass.html

Profiel  
 
Gepost: 20 augustus 2019 03:07 PM
  [ # 130 ]

Klinkt heerlijk, wordt vast een mooi avontuur!!!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 22 augustus 2019 07:41 PM
  [ # 131 ]

Vanmiddag de Traction genadeloos op zn sodemieter gegeven; 20 minuten echt hard doorgereden; 110-115 op de GPS, hard opgetrokken, hard geremd. Het was redelijk warm; 28 graden (winter hier) en de temperatuur kwam tot 90 graden, maar de boel ging niet koken. Hij rijdt echt vlot met de nu ingereden 11D motor met 123 ontsteking.

Ik durf de rit wel aan zo. Op de terugweg even getankt; 1 op 7,5 gereden de afgelopen 155 mijl (250 km) Ik denk dat dat op langere afstanden wel een stuk beter wordt Hij staat overigens te koop vanaf eind September (wanneer ik terug ben van de trip); mochten jullie een geinteresseerde weten; laat het mij weten. Ik heb al meerdere Citroens naar europa verscheept; dat is vrij eenvoudig. Ik heb plek nodig voor de DS Pallas! Wat een prachtbak wordt dat!

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 24 augustus 2019 09:13 AM
  [ # 132 ]
graddus schreef:

Oef, dat is ook weer uit de wereld. Misschien is het verstandig om je temoeratuuropnemer nu ook naar de bovenste slang te verhuizen?

Stef je zegt dat deze nu eindelijk dicht is. Koop gewoon een nieuw bevestingshuis voor in de slang (boven) en laat de oude (onder)zitten? Je versteekt je tempmeter gewoon?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 26 augustus 2019 09:17 AM
  [ # 133 ]

Bevestiginghuizen zijn erg dun gezaaid hier in Zuid Afrika

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 26 augustus 2019 02:56 PM
  [ # 134 ]

Gewoon online te bestellen?
(louter als voorbeeld)
https://www.citroen-traction-avant.com/nl/shop/article/000.284-A/Aansluitstuk_voor_montage_waterslang

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 28 augustus 2019 01:11 PM
  [ # 135 ]

Helaas is de post in deze uithoek buitengewoon onbetrouwbaar. Na vele frustraties heb ik besloten alleen nog maar zelf spullen in nederland te kopen en zelf in de koffer mee terug te nemen. (vorig jaar nog met een volledige traction uitlaat het vliegtuig ingestapt) Ik kom ongeveer 2 x per jaar in NL. De Citroexpert komt gemiddeld 2 maanden later hier aan en 2 x per jaar komt hij helemaal niet.

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook