10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
   
Traction in Zuid-Afrika Verkocht!
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 05 november 2019 07:22 AM
  [ # 136 ]

Na de grote rit was ik weer even in nederland, nu weer terug thuis. Vorige week weer netjes kleppen en ontsteking afgesteld, en oh oh oh, wat rijdt hij toch lekker. Nu hij helemaal is ingereden, en er weer hoge octaan benzine inzit komt hij ook echt heel goed mee in het verkeer.

Maar ik heb nu sleutelplek nodig voor de Pallas, dus ze staat te koop. Als jullie een koper weten voor deze bijzondere traction; laat het mij weten en ik kom persoonlijk een fles lekkere Zuid-Afrikaanse wijn brengen.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 12 april 2020 10:28 AM
  [ # 137 ]

Er zat de laatste tijd een tik in de warme motor. Tuimelaar 6 had geen oliespoor van gaatje naar klep en met de hand gaf dit een vergelijkbare tik tussen olieloze punt tussen tuimelaar en klep, dus it dacht dat ik hem had gevonden. Gisteren de tuimelaartrein eruit gehaald, alles mooi schoongemaakt, hoop sludge uit de tuimelaarsas gekregen. Wat raakvlakken vlak gevijld, 1 nieuwe dunne ring tussen veer en tuimelaar vervangen en alles weer teruggezet. Nu een mooi oliespoor over alle tuimelaars. Maar na 10 minuten opwarmen kwam toch die tik weer. Ben met lange scroevendraaier tegen mijn oor maar eens overal gaan luisteren; het lijkt alsof het uit koppelingshuis/versnellingsbak komt. Iemand ervaring met dit verschijnsel?

Gekke is wel dat met koude motor er niets aan de hand is. Het is een 11D motor.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 12 april 2020 02:00 PM
  [ # 138 ]

Heb je toevallig geen filmpje zodat we ook iets kunnen horen/Zien?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 12 april 2020 03:18 PM
  [ # 139 ]

Goed idee, zal binnenkort filmpje maken

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 13 april 2020 04:58 PM
  [ # 140 ]

Vandaag weer aan het zoeken geweest;
Eerst kleppen weer nagesteld; warm 0,20 inlaat 0,25 uitlaat. Tuimelaarsas aangedraaid met juiste koppel; KLAK! Breekt goetdeeltje af. Daar zat een te dunne ring in de klemgleuf die de nokkenastuimelaar op zijn plaats moet houden. Daardoor trekspanning te groot in de klem…. grrrrr….. Tijdelijk even gerepareerd met stalen strip erbovenop.
Toen verder gaan zoeken;
Benzinepomp!
Die eruit gehaald, deksel erop, electrische benzinepomp teruggezet en de dieseltik was veel minder.
Heb ook stationair wat hoger gezetl 700 ipv 500. Dat scheelt ook wat.

Filmpje van diesel tik; https://photos.app.goo.gl/ZUgrk2sHpjGWNs6x7

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 19 april 2020 09:00 AM
  [ # 141 ]

Gisteren een oliegaatje geboord in een andere tuimelaarsas houder en die op de plek van de gebroken houder gezet. Ook een M9 ring om de tuimelaarsas in de juiste plek te fixeren op dezelfde dikte gevijld als de hoefijzers die in de andere 4 klemmen zitten (2,7 mm), zodat de klem niet meer kan breken. De gebroken houder in het midden gezet met een grote ring onder de boutkop. Lijkt prima te houden. Volgende keer als ik in NL ben koop ik een nieuwe tuimelaaras houder.

Ik was gisteren ook het originele engelse instructieboekje aan het doorlezen en daar zag ik dat de poulie as 30(!) pompen vet nodig heeft. Dat is echt heel veel vet! en volgens mij kan het oude vet alleen maar in de buurt van de koppeling eruit komen; geeft dat geen problemen?

Het schakelmechanisme 10 spuiten, en dat je hem daarvoor in zn 1 moet zetten. Ik kan even niet bedenken waarom, anders dan dat je dan een beetje beter bij de smeernippel kunt komen. Heb het maar gedaan.

Over 12 dagen wordt de lockdown als het goed is een beetje verlicht. Hopelijk kunnen we dan weer een rondje rijden.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 05 mei 2020 09:27 AM
  [ # 142 ]

Inmiddels alles weer netjes gemaakt, Loopt weer als een zonnetje nu!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 12 april 2021 01:14 PM
  [ # 143 ]

Hij is uiteindelijk verkocht! Het duurde door corona erg lang om een koper te vinden. Gelukkig krijgt deze Light15 een goede nieuwe eigenaar; een beginnend Citroen verzamelaar 150 km hier van daan.

Profiel  
 
 
10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook