Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
engbokho schreef:Er zijn helaas vaker problemen met de imitatie carburateurs van Traction en 2cv. Beter is het om een originele/gebruikte vlotternaald te gebruiken.
Ik heb inderdaad ook de vlotternaald van een originele carburateur overgezet in mijn imitatiecard.
ik heb de imitatie teruggestuurd omdat de gasklepas meer speling had dan de oude….
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gisteravond een vlotter en vlotternaald van een van de vele oude carburateurs die ik bij de auto had gekregen erin gezet en nu is het probleem opgelost. Hij is ook veel makkelijker mooi stationair af te stellen.
Net in mijn pauze even naar de sportschool gereden met de traxion en uit nieuwsgierigheid de toerenteller van de stroboskoop er op aangesloten. Voor het eerst maar eens 100 gereden met de traction; 3500 toeren per minuut! Snakkend naar een 4e en 5e versnelling. Ik dacht dat ik een langere eindoverbrenging had, maar nu twijfel ik.
Volgens het boekje moet de legere 125 km/u kunnen halen met de 11D motor, maar dat betekent 3500/100x125= 4375 toeren bij 125 km/uur. Klopt dat?
Nu weet ik nog van de HY die ik 15 jaar geleden had dat die toeren wel gaan wennen naarmate de vakantie langer duurt, dus misschien moet ik hier ook gewoon even aan wennen.
Oh wacht; kom op intenet deze tegen; Max power bij 4000 rpm en gaat door tot 4500, dat kan dus toch kloppen die top van 125. Welke kruissnelheid met normale 3 bak houden jullie aan? 100?
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Interessant grafiekje, ik had echt geen idee van het toerental van de Traction. Goed gevonden.
Ik begin meestal met kruissnelheid 85, tussen de vrachtauto’s. Dat vind ik dan al herrie genoeg. Wanneer mijn oren na een tijdje gewend zijn aan het lawaai (oftewel murw geslagen, dichtgedrukt, geklapte trommelvliezen ) dan merk ik dat de snelheid langzaam oploopt tot ik inderdaad zo’n 95-100 km/u rijd.
Ik heb inmiddels standaard oordopjes bij me voor langere stukken, omdat ik niet voor mijn 50e al doof wil zijn.
MWH.C schreef:
Ik heb inmiddels standaard oordopjes bij me voor langere stukken, omdat ik niet voor mijn 50e al doof wil zijn.
Dat zou inhouden dat circa 50% van de bejaarde fransmannen doof is geworden door de Traction?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zo erg is dat toch allemaal niet, ik heb wel in lawaaiiger auto’s gereden hoor.
Totaal aantal Berichten: 10268
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens de Olyslager uit de jaren 50 is de top 120 en de kruissnelheid 80.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
De HY maakte in ieder geval nog meer herrie. Vandaag is het eerste deel van het interieur erin gezet; matten en bekleding onderste helft. Mooi bordeaux rood. Maandag komt de hemelbekleding erin.
Ondertussen nog 2 klussen; het is de tijd van de afscheidsdansen van voortgezet onderwijs (soort Prom night) morgenavond en overmorgenavond breng ik opgedofte pubers naar de afscheidsdansen. 2 x een fles Whiskey!
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Kijk, dan is zo’n ‘klusje’ snel de moeite waard.
graddus schreef:Zo erg is dat toch allemaal niet, ik heb wel in lawaaiiger auto’s gereden hoor.
Jaja, die jongelui van tegenwoordig kunnen niets hebben en zo. Maar als ik een paar uur na het uitstappen nog steeds druk op mijn oren voel, vind ik het te hard. Last hebben van autorijden is wel het laatste wat ik wil.
Of jullie rijden gewoon te langzaam.
@J. Witkop: Die mannetjes reden geen uren achtereen 90+. Snelwegen bestonden niet hè. Afwisseling maakt het een stuk dragelijker.
inderdaad, van dorp naar dorp via D- of N-wegen, max 85 km, helling af even over de 100 en dat was t.
En dat is exact wat veel mensen doen, op vakantie via die D- of N-wegen.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
j.witkop schreef:inderdaad, van dorp naar dorp via D- of N-wegen, max 85 km, helling af even over de 100 en dat was t.
En dat is exact wat veel mensen doen, op vakantie via die D- of N-wegen.
ik moet honderden kilometers over kaarsrechte wegen door de woestijn. 2 jaar geleden dezelfde rit gedaan (maar dat was een enkeltje) met mijn DS die ik bracht naar de nieuwe eigenaar in Kaapstad (1900 km)
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
De snelweg was zo recht en zo leeg; ik kon een half uur vooruit en een half uur achteruit kijken; helemaal niemand. Ben uitgestapt voor een filmpje;
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb nu al een paar keer gedacht dat ik het probleem van kort inhoudende auto had opgelost.
Het probleem begint op hogere snelheid (>80 km/u) bij warme motor.
Bobine vervangen door ander exemplaar.
Gisteren voltage getest; ging tot bijna 16 volt; bijgestelt tot 14,2 volt
Connectors bobine zaten beetje los; die wat vaster geknepen.
Het gekke is dat hij een paar dagen geleden op een langere rit behoorlijk ging stotteren; elke 10 seconden ofzo even een momentje geen ontsteking; dashboardverlichting uitgezet en het was over… voor een minuutje ofzo
Gisteren deden de remlichten het niet; probleem lag bij overgangsweerstand zekering. Ik ga vanavond eens een directe + naar de ontsteking leggen met een schakelaartje zodat ik direct spanning op de ontsteking kan zetten als hij weer gaat stotteren om te kijken of het dan over is.
Inmiddels wel meer dan 200 km gereden op een halve tank, dus het lijkt dat het verbruik een stuk beter is met de gerepareerde ontluchtingsslang en de oude originele vlotter en vlotternaald.
Het zou kunnen dat je stotter probleem niet elektrisch is.
Ik had hetzelfde euvel, dit kwam door de benzinepomp.
Na het reviseren van de pomp deed ie het heel slecht. De nieuwe (chinese?) plaatjes waren nieuw al krom en de veren veel te stug. De pomp had hierdoor veel te weinig pompkracht waardoor hij eerst bij hogere snelheden stotterde en later ook bij rustig rijden.
Na het monteren van originele onderdelen was het weer goed.
Totaal aantal Berichten: 6318
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Toch best een indrukwekkend landschap trouwens. Die leegte, prachtig.