Ik heb nog niet veel over de HD pomp kunnen vinden, dus stel de vraag maar hier.
Ik verdenk mijn pomp niet meer ok te zijn, maar misschien is het ook wel lucht ?
Twee weken geleden was ik in de garage voor de APK, waar de auto na het opkrikken helemaal op zijn buik was gaan liggen.
Tankje was ook iets overgelopen (dop was eraf), maar het duurde heel erg lang voordat hij weer omhoog kwam.
Verder geen aandacht aan gegeven….
Gisteren weer op de brug thuis gehad, zelfde verhaal, maar daar was zij na 30 minuten nog niet omhoog gekomen.
Uiteindelijk achter wel omhoog gekomen en met wat blokken de brug af kunnen rijden na een uur (ziet er raar uit )
Ik ben uiteindelijk voorzichtig gaan rijden en is ze weer op rij nivo gekomen maar wil niet meer naar de hoogste stand.
Olie genoeg in reservoir, maar ik durf haar niet meer te laten zakken, bang dat ze niet meer omhoog komt.
Ze rijdt nu dus normaal, maar komt niet naar een hogere rijstand, ik blijf dus gewoon rijden in deze situatie.
Kan ik ergens nog ontluchten ? of moet ik op zoek naar een andere HD pomp ?
Iemand advies ....
Groet Reinier
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Gisteren 70 km gereden, geen probleem.
Vandaag storing, grote letters SERVICE en niet harder rijden dan 90Kmh Suspension error.
Uitgelezen, hoogte sensor storing, maar komt niet terug… verder niets appart.
Pomp lijkt nog steeds niet te willen draaien, bij handmatig aansturen wel even een zacht ratelend geluid, auto komt dan ook omhoog, maar er gebeurt nog steeds niets bij gebruik van hoogte regelknoppen.
Lijkt een nieuwe pomp te gaan worden.
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Bart Ebben heeft nog een gebruikte pomp liggen volgens zijn website.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
En Van der Ven waarschijnlijk voor de helft.
Weet je wel zeker dat het die pomp is?
Als die pomp het niet (goed) doet is de auto vrijwel onbestuurbaar.
Met de Lexia moet je kunnen uitvinden wat de oorzaak is.
Een andere pomp plaatsen vereist ook aanmelden aan het systeem van de auto.
Ondeskundige garages weten niet dat de dop van de LDS tank er af moet voor er brug-excercities plaatsvinden.
Met name bij het op de brug “uit de veren gaan” levert dat problemen.
Soms moet je wat druk op het vat zetten om olie in de pomp te krijgen.
Het systeem werkt met boost-druk.
Anders dan met de LHM systemen heerst er een beetje overdruk in het “drukloze” deel van de bloedsomloop om vuil en vocht buiten te houden.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Hoi Thanks voor de info ...
Vandaag aan de Alexia gehangen, alle zekeringen nog een keer nagelopen…
Een hoogte sensor met een tijdelijke melding, verder niets apart.
Dopje is er netjes afgeweest op de brug, stroomt bij mij altijd iets over.
De pomp was wel aan te sturen via de Alexia, maar maakt een erg zacht geluid (wel ratelend).
Het op druk zetten heb ik nog niet geprobeerd, kreeg die tip ook eerder vandaag.
Weet alleen nog niet precies hoe ik dat ga doen…
Ben al aan het rondkijken, revisie van eigen pomp lijkt de eerste keuze (geeft geen probleem met electronica).
Moet nog even een revisie bedrijf vinden met een mooie prijs.
Maar ik was wel van plan gewoon rond te blijven rijden.
wordt vervolgt…
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Om vannacht te kunnen slapen toch nog even de motorkap open gemaakt ...
Bij het opendraaien van het tankje wordt duidelijk dat de druk er gewoon goed opstaat.
maakt een sissend geluid, gelijk aan het open draaien van een fles fris.
Pomp slaat ook netjes aan na openen van portier.
Maar wil nog steeds niet erg omhoog bij het bedienen van de knoppen.
Wat wel opvalt is dat de binnen verlichting maar de helft van het licht geeft als de pomp aanslaat !
Pomp slaat ongeveer 5 seconden aan, daarna gaat de binnenverlichting ook weer op standje normal
(met of zonder draaiende motor maakt niet uit.)
Lijkt dus echt iets met de motor van de pomp te doen te hebben.
Pomp loopt heel zwaar of de electro motor is aan zijn einde.
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of je accu is gewoon ernstig gaar…. heb je die al laten controleren?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt voor het meedenken, accu lijkt het niet te zijn.
Deze is pas 2 jaar oud, maar geen garantie natuurlijk ...
Andere accu en extra accu maken geen verschil.
De accu spanning zakt terug van 13,6 naar 12 volt (accu spanning) ook tijdens het rijden zichtbaar bij het inslaan van de pomp, vanmorgen met een voltmeter op de voorstoel naar het werk gereden
Verder is de spanning altijd heel constant.
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
13,6 is wel weinig voor een nieuw type auto. inderdaad gare accu en/of gare dynamo.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
als de motor loopt moet er 14,4 volt op het boordnet staan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Hoor je ook een soort krekels of vogeltjes onder de kap bij stationair lopen? Dat kan duiden op vrijlooppoelie van de dynamo. Als die poelie niet lekker werkt zou dat je lage spanning kunnen verklaren….
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als één van de zes diodes in de dynamo faalt zie je dat niet direct aan de boordspanning bij stationair, maar er vallen wel functies uit.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Spanning van 13,6 was op power outlet in de cabine.
14.4 volt staat er op de polen onder de motorkap !
Dynamo is nog niet heel oud, al een keer vervangen.
Al lijkt hij niet helemaal geruisloos ...
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dan zou ik maar eens gaan zoeken waar dat verschil blijft….
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dat verschil tussen 13,6 en 14,4 lijkt mij niet zo relevant.
Het spanningsval iedere keer bij het inslaan van de HD pomp is wat mij bezig houdt.
Is er niet genoeg vermogen beschikbaar? C6 heeft een zware accu (95Ah) en een dynamo.
Of trekt de motor van de pomp alles onderuit?
De zekering klapt er niet uit, maar de pomp doet niet wat hij moet doen.
Een electro motor die niet ok, of een zwaar lopende HD pomp kan hier toch een duidelijke veroorzaker zijn.
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat verschil is bij een moderne auto vol elektronika behoorlijk relevant…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste