Ik ben vandaag bezig geweest met het doormeten van de draadjes. De bougies vonken wel(maar blijkbaar niet zo heel duidelijk zichtbaar).
Het probleem lijkt in de benzine toevoer te zitten. Ik heb de benzineleiding gecheckt, die is heel en zit niet klem.
Het luchtfilter heb ik verwijderd om in de carburateur te kunnen kijken. Ik zie een ruik daar geen benzine vrijkomen. Het benzinemeter zag er schoon uit.
Hier loop ik weet vast. Ik denk dat ik de auto deze week naar mijn garage sleep…
Slaat ie wel aan als je iets van remmenreiniger in de carburateur spuit? Let op: luchtfilter eraf, als ie terug slaat heb je kans dat je luchtfilter in de hens staat.
Kids, don’t try this at home… tenzij je precies weet wat je doet natuurlijk! Pak gewoon de remmenreiniger die je voor een prikkie bij de Action kunt krijgen. Gebruik een goede accu met startkabels. Zet ‘m op contact en laat de carburateur even vollopen. Spuit nu ongeveer een seconde lang remmenreiniger rechtstreeks in het gulzige keeltje van je carburateur. Start direct daarna de motor. Als deze eenmaal loopt zuigt ie vanzelf weer benzine aan uit de carburateur. Soms moet je dit trucje een paar keer herhalen voor je 2CV’tje het snapt.
Bron: http://www.tuning-gids.nl/remmenreiniger.htm
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Krijgt ie wel benzine? Benzine pomp gaat wel eens opeens stuk.
Gewoon even de benzine leiding van de carburateur af trekken.
Richten op straat, of netter in en potje
en starten. Benzine moet om je oren vliegen.
Je bobine aansluiting controleren is heel makkelijk.
De ene stekker aansluiting komt van de voorkant van het blok.
das dat kabeltje wat naast je koeltunnel naar buiten komt.
Die moet erop
de andere(normaal blauwe) komt uit de kabelboom. Als jeje contact aan hebt. Meet je daar 12 volt.
Bij twijfel. trek een los draad zo van de bobine naar de accu.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Dat heb ik inderdaad geprobeerd, het losmaken van het benzine slangetje bij de carburateur. Er komt niets uit…
Inmiddels ben ik er vrij zeker van dat de kabeltjes kloppen. Nu de benzine nog. Kan de benzinepomp inderdaad spontaan kapot gaan?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja dat kan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Weet iemand of ik dat makkelijk kan checken, of de benzine pomp functioneert of niet?
Je haalt hem er af, laat de slang naar de tank er aan zitten en drukt het handle heen en weer. Als hij werkt spuit er benzine uit de drukzijde.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat heb je gedaan toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je moet dus de benzine leiding los maken bij de carburateur.
Auto in zn vrij
En starten voor seconde of 10 ofzo
Dan moet de beznine om je oren vliegen.
Zo niet:
-Tank leeg
-Benzine pomp kapot, ja kan opeens stuk gaan.
-Je benzine leiding ergens los of gescheurd.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Zit er een filter aan de zuigzijde? In de tank misschien?
Ten eerste…dankjewel, ik ben ontzettend blij met al jullie tips en opmerkingen!
Mijn fout, ja dat heb ik geprobeerd en er kwam geen benzine uit.
Dat grijze ding waar de benzineslang ook aan zit, is dat ook iets dat ik moet checken? Ik heb geen idee wat het is eigenlijk…
Euh, benzinepomp?
Toch wel? Dat dacht ik eigenlijk ook wel…maar hoe krijgt dat ding dan een signaal dat het niet pompen? Dat hendeltje vanaf het gaspedaal zit aan de carburateur, dus ik dacht even dat de pomp onderdeel is van de carburateur.
Lees de post van verkuilm nog een keer met aandacht, die legt het goed uit.
De benzinepomp is een simpel membraanpompje met twee tegengestelde klepjes en hij wordt in beweging gebracht door de nokkenas.
Ik kan niet goed zien hoe de benzinepomp vastzit. Het lijkt best lastig om daar bij te komen, of vergis ik mij daar in?