Maar het slangetje van de carburateur losnemen is toch geen rocket science? Die zit met zijn andere kant op de perszijde van de benzinepomp.
En als je doet wat verkuilm, aangaf, even starten, dan moet de benzine na een paar seconden uit die slang spuiten.
Potje er onder is handig want benzine wil aardig vuurwerk geven.
piloot, het is me niet duidelijk wat je allemaal aan het doen bent.
Heb je nu de benzine slang los getrokken en daarna de motor voor 10 seconden gestart?
Ik heb namelijk de indruk dat je de benzine slang los hebt getrokken en verder niets.
Dan zie je inderdaad geen benzine.
Benzine pomp krijgt geen signaal, die pompt altijd…....
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hij pompt alleen als de motor ronddraait.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Grappig… wat is het soms lastig om duidelijk te zijn!
Ik heb het benzine slangetje losgemaakt bij de carburateur en de auto gestart; er komt geen benzine uit het slangetje.
De conclusie is dan dat de benzine leiding stuk is of wordt afgeklemd, of dat de benzinepomp stuk is, toch?
Ik heb de leiding gecontroleerd. Deze lijkt niet al of afgekneld.
Toen keek ik naar de benzinepomp een zag dat deze behoorlijk zit ingebouwd tussen andere onderdelen van de motor. Mijn vraag is dus nu of het vervangen van de benzinepomp iets is dat ik zelf kan doen.
Sorrie als ik onduidelijk was, ik hoop dat ik het nu goed heb uitgelegd!
Het is allemaal niet zo moeilijk als je weet hoe het werkt.
Dank je, dat is een kort en heel duidelijk filmpje.
Als ik een vervangend exemplaar monteren wil, verwijder ik eerst het spatbord. Moet vervolgens de koeltunnel er ook af? En de warmteafvoer (ik weet even niet hoe dat ding heet)?
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Is het, heel misschien, een beter idee om je auto eventjes naar een garage te brengen? Die regelen het vlot en dan kun jij weer lekker karren zonder kopzorgen of foutjes te maken
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat lijkt me een uitstekend advies van waterman. Mogelijk is de benzinepomp nog in orde en een goede monteur heeft dat binnen no time in de smiezen.
Haha… dat is een duidelijk advies. Ik denk dat ik dat maar opvolg dan ☺
piloot77 schreef:
Ik heb de leiding gecontroleerd. Deze lijkt niet al of afgekneld.
Heb je ook het stuk rubber leiding bij de tank gecontroleerd?
Als die verteerd is zuigt ie daar alleen lucht aan…
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
hoe lang heeft deze eend eigenljik stil gestaan?
bij langere tijd en een niet helemaal super benzinepomp loopt de benzine terug naar de tank en zuigt de pomp dan alleen maar lucht aan.
je kan de benzineslang van de carburateur losnemen en met een klein trechtertje vullen met wat benzine. Dan weer monteren op de carb en een beetje startgas in het luchtfilter. Heb je mazzel slaat ie aan.
Nog niet? Dan kan je met je mond de benzine aanzuigen via de benzineslang. Vaak gedaan maar een smerig werkje ; benzine smaakt niet lekker en je moet je mond heel goed spoelen daarna. Zorg dat je iets bij de hand hebt om te spoelen, cola bijv.
Is je tank goed vol dan kun je ook nog proberen door in de vulopening te blazen druk op te bouwen in de tank en zo de benzine naar voren te blazen. Dit werkt niet met bijna lege tank.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Ook vaak gedaan even aanzuigen. Als je met beleid doet hoef je het niet te proeven. Is best vies benzine.
Ik zou even na laten kijken. Voor je perongeluk meer stuk maakt.
Indien je toch zelf wil doen.
Nu eerst benzine leiding checken.
En dan aan de onderkant. Achter je linker wiel tegen het chassis aan zie je de leiding lopen.
Als je die daar los trekt moet de benzine er uitlopen. Teiltje er bij houden.
Als je geen bezine hebt daar is je tank leeg. Of de leiding op de bezinetank lek.
Heb je wel benzine. Dan pomp stuk.
Pomp kan je er zou uit halen. Je hoeft verder niks te demonteren.
Grootste geklooi is slang aan de onderkant
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Bij montage benzinepomp eerst 20 cm benzineleiding aan de onderkant pomp monteren. Dan pomp monteren. Die 20cm leideing met origineel metalen pijpje koppelen aan de leiding naar de tank. Let op de dikke pakking onder de pomp.
De pomp zelf zit met 2 bouten 11 vast en met een dop en verlengstuk kom je daar makkelijk bij. Kind kan de was doen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Bij montage benzinepomp eerst 20 cm benzineleiding aan de onderkant pomp monteren. Dan pomp monteren. Die 20cm leideing met origineel metalen pijpje koppelen aan de leiding naar de tank. Let op de dikke pakking onder de pomp.
De pomp zelf zit met 2 bouten 11 vast en met een dop en verlengstuk kom je daar makkelijk bij. Kind kan de was doen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1285
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Piloot, waar woon je ergens? Mits een beetje in de buurt wil ik wel even met je meekijken en helpen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*