1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
bougies na 1 dag rijden al kapot 1.4 ltr 8v
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 26 juni 2017 11:55 AM

hallo , hebt t probleem dat mn bougies steeds kapot gaan ,  je kan er nieuwe indraaien en 1 dag goed mee rijden maar start je m de volgende dag weer dan loopt ie op 3 pootjes ,  soms een bougie met rode kop soms met zwarte aanslag , wat kan hier de oorzaak van zijn ?  bij voorbaat dank voor tips

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 juni 2017 12:07 PM
  [ # 1 ]

Naar mijn idee ben je bezig met symptoombestrijding.

M.a.w. het sneuvelen van de bougie is niet de oorzaak maar het gevolg.

Het lijkt mij dat de injector van de betreffende cilinder de boosdoener is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 26 juni 2017 02:14 PM
  [ # 2 ]

Even de auto aan de computer hangen en parameters uitlezen. Veel goedkoper en effectiever dan nieuwe bougies erin te blijven draaien.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 26 juni 2017 05:45 PM
  [ # 3 ]

aan de computer hangen heb ik afgelopen maanden al 4 x gedaan , uitkomst citroen garage:  bougies , kleppen stellen   of slechte compressie ,  uitkomst met mogelijke oorzaken bij niet gebonden garage :  slechte brandstof , temp. sensor defekt , uitlaat lek , katalysator defekt . 

bougies zijn dus vervangen ,  leek in eerste instantie t probleem en oorzaak te zijn maar na 1 dag komt de storing weer terug ,  bougies zijn dus niet de oorzaak ,  kleppen zijn onlangs gesteld ,  beide temp. sensoren zijn vervangen , slechte brandstof lijkt mij zeer onwaarschijnlijk want waar tank je dat nog in West Europa ?    zou volgens de uitlezing over kunnen blijven katalysator   slechte compressie ( 150.000km gelopen)  en lekke uitlaat ,  maar veroorzaken een lekke uitlaat of een defekte katalysator   slechte bougies?  heb zo mijn twijfels

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 juni 2017 06:13 PM
  [ # 4 ]

Zit daar niet zo’n bobinebank in? Misschien die vervangen?

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 26 juni 2017 06:23 PM
  [ # 5 ]

ja zit idd zon bobinerail in , heb die al vervangen door een andere van t merk johnson controls maar dat braacht geen soulaas , daarop maar weer d bougiecord terug gezet.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 28 juni 2017 03:47 PM
  [ # 6 ]

Dan zou ik toch maar eens de compressie gaan meten .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Strijkeizer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 23-01-2009

Gepost: 28 juni 2017 04:25 PM
  [ # 7 ]

wissel eens 2 injectoren om.
als dan weer de zelfde bougie is, is er iets in de cilinder niet goed.
maar ik denk aan een injector.
is het steeds de cilinder aan de distributiekant?

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 29 juni 2017 01:38 PM
  [ # 8 ]
bastian schreef:

, slechte brandstof lijkt mij zeer onwaarschijnlijk want waar tank je dat nog in West Europa ?

Ik kan in mijn nabije leefomgeving zo een paar aanwijzen, dus zeg nooit nooit! Vreemd dat zoveel verschil zit tussen dealer en niet merkgebonden garage….

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 05 oktober 2017 01:43 PM
  [ # 9 ]

inmiddels heb de lpg bougie type 1 vervangen door bougie type 3 , gaat al beter maar bij een koude start draait de motor op 3 pootjes , ook als de motor moet trekken of accelereren slaat de ontsteking over , eerst na ca 2 uur rijden is t probleem over om vervolgens de andere morgen weer opnieuw te beginnen , oorzaak van de storing is zo niet te vinden , iemand kwam met de tip dat een nieuw geplaatse mapsensor opnieuw ngelezen moet worden ?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 oktober 2017 05:27 PM
  [ # 10 ]
bastian schreef:

aan de computer hangen heb ik afgelopen maanden al 4 x gedaan , uitkomst citroen garage:  bougies , kleppen stellen   of slechte compressie ,  uitkomst met mogelijke oorzaken bij niet gebonden garage :  slechte brandstof , temp. sensor defekt , uitlaat lek , katalysator defekt . 

bougies zijn dus vervangen ,  leek in eerste instantie t probleem en oorzaak te zijn maar na 1 dag komt de storing weer terug ,  bougies zijn dus niet de oorzaak ,  kleppen zijn onlangs gesteld ,  beide temp. sensoren zijn vervangen , slechte brandstof lijkt mij zeer onwaarschijnlijk want waar tank je dat nog in West Europa ?    zou volgens de uitlezing over kunnen blijven katalysator   slechte compressie ( 150.000km gelopen)  en lekke uitlaat ,  maar veroorzaken een lekke uitlaat of een defekte katalysator   slechte bougies?  heb zo mijn twijfels

Lekke uitlaat en defecte katalysator hebben beide als gevolg dat het motormanagement het mengsel gaat “bijsturen” terwijl dat dus eigenlijk niet nodig is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 05 oktober 2017 07:24 PM
  [ # 11 ]

met andere woorden de katalysator moet vervangen worden ,  de einddemper van de uitlaat heb ik 3 weken terug vervangen .

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 oktober 2017 08:45 PM
  [ # 12 ]

Voordat je dat doet zou ik laten controleren of de lambdesensor(en) nog goed is (zijn).
Wat is het VIN nummer?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 05 oktober 2017 09:41 PM
  [ # 13 ]

lamdasondes heb ik al vervangen maar gaf nauwelijks verbetering , brandstofverbruik blijft constant 1:12 terwijl dat voorheen 1:13 was , t VIN nr is VF7FCKFVC26831106 .

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 oktober 2017 10:20 PM
  [ # 14 ]

Weet je iets over de spanning van de achterste sonde? Als die bijna net zo snel fluctueert als de voorste is de katalysator niet goed.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 05 oktober 2017 10:27 PM
  [ # 15 ]

ik heb geen testapparatuur voor lamdasondes dus dat weet ik helaas niet ,  katalysator kwam wel steeds naar voren in de storingsanalyses , als je door t gat van de Lamdasonde naar binnen kijkt zie je er eigenlijk niks bijzonders aan ,  de ene monteur zegt dat ie defekt is de ander zegt nee dat kan haast niet want dan was je niet door de jaarlijkse keuring gekomen betreft uitlaatgassen .

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook