Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 04-08-2012
- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BlueHDI Exclusive
Tijdens het pijlen van de vloeistoffen zag ik dat er in het rubber van het stuurhuis een groot gat zit, en aan het uiteinde volledig is afgescheurd. Ik heb dit verder onderzocht, en het rubber beweegt ook niet mee, dus zodra de wielen naar rechts staan, ligt alles intern bloot. En indien de wielen naar links staan, schuift het rubber compleet over de rest heen.
Heb er verder geen last van met rijden, sturen doet hij nog prima, echter geeft hij wel een schurend geluid zodra de wielen volledig gedraaid zijn. Mijn vraag is of hiermee door gereden kan worden zonder verdere complicaties, of dat dit toch op korte termijn vervangen dient te worden?
Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006
Citroën C5 Tourer 2.0 BlueHDI Exclusive, 2017
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik zou het gewoon netjes vervangen om je stuurhuis te beschermen. Die stofhoes zit er natuurlijk niet voor de lol op.
Denk trouwens ook dat de APK-keurmeester hier niet blij van wordt.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 04-08-2012
- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BlueHDI Exclusive
Het leuke is dat die vorige net een maand geleden op APK is geweest. Het gat in het stuurhuis moet wel al ouder zijn want het ziet er niet recent uit.
En dan zal ik dat rubber dan maar spoedig gaan vervangen.
Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006
Citroën C5 Tourer 2.0 BlueHDI Exclusive, 2017