Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 20-06-2015
- DS 5 163 manueel sport chic
- C4 (2004-heden) 90pk manueel
- C4 (2004-heden) 110 pk gerobotiseerde bak
- C5 110pk business break manueel
Ik heb recent een BMW 1-serie en een Renault Kadjar gehuurd. Wat mij opviel is dat de airco in die wagens bij het starten de hitte zo snel mogelijk uit de wagen blaasden om dan naar het normale niveau over te schakelen. Bij onze DS5 gebeurt niks. Ik moet zelf de hogere ventilatiesnelheid inschakelen. Automatische airco is dus niet bij ieder merk gelijk. De manier van werken bij de BMW en Renault vind ik veel beter en logischer. Is dit normaal voor een DS5? Mijn DS5 is een gewone 163 pk-versie. Geen Hybrid.
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 11-12-2016
- Xantia 18i 16V
- Xantia 20i 16V
- (Grand) C4 Picasso 20i 16V
- C5 20i 16V (C5 versie III)
- DS 5 hybride
ik heb een hybride en de airco werkt prima. maar wat is prima. ik vind het geen bezwaar om even op het knopje te drukken om extra airco blaaskracht te krijgen. nu kan ik nl ook zelf bepalen wanneer die uit moet. indien het automatisch zou gaan zou je afhankelijk zijn van de sensor die voor jou bepaald.
Mijn C4 begint ook de eerste paar minuten te loeien om de hitte uit de auto te krijgen. Ik merk zelf dat het het snelst gaat als je beide ramen volledig open zet bij de eerste paar minuten rijden, dat waait lekker door.
Beter voor de belasting van de aircopomp ook.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Mijn DS5, ook hybride, blaast wel harder in het begin als het zeer warm is, wel als de dieselmotor draait uiteraard. Airco werkt prima en lekker koud.