27 van de 32
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
De XM V6 12v Exclusive van Lucas: Nieuwe veerschotels in aantocht.
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6125
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 januari 2024 01:24 AM
  [ # 391 ]

https://catalogs.ssg.asia/citroen/

Hier kun je alles vinden. Ook voor andere merken, als je het deel na “asia” weghaalt.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10241
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 januari 2024 05:29 PM
  [ # 392 ]

Je kan toch ook gewoon een joint draaien?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 januari 2024 06:49 PM
  [ # 393 ]

Daar word het toch alleen maar waziger van?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 januari 2024 06:50 PM
  [ # 394 ]
Hilko16TZI schreef:

https://catalogs.ssg.asia/citroen/

Hier kun je alles vinden. Ook voor andere merken, als je het deel na “asia” weghaalt.

Helaas kun je daar net als bij bijvoorbeeld catcar ook niet op chassisnummer zoeken.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6125
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 januari 2024 07:14 PM
  [ # 395 ]

Maar als het goed is wel op type, bouwjaar en afzetmarkt. Je kunt niet alles hebben natuurlijk Wink

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 januari 2024 08:31 PM
  [ # 396 ]

Nou, goed nieuws, de waterpijpen zijn terecht. De pijp die ik ga hergebruiken, de onderste, kan nog wel een opknapbeurtje gebruiken.

Ik heb alle boutjes gesorteerd en gecontroleerd, er bleek gelukkig niets verloren te zijn geraakt bij het galvaniseren. Wel een andere ontdekking, ik had alleen gecheckt of op de ruilpomp (productiejaar ‘89) een poelie zat met de zelfde diameter. Maar helaas, er blijkt nog meer af te kunnen wijken…... De aansluiting voor de dikke pijp naar de ij-pijp is minder diep dan bij mijn kapotte pomp (productiejaar ‘99)

Productiejaar ‘89:

Productiejaar ‘99:

Ik zie twee oplossingen:
1: Bij productiejar ‘89 hoort mogelijk een korter zwart pijpje, dat pijpje moet ik dan vinden.
2: Iemand vinden die op een freesbank het gat in de pomp van ‘89 kan verdiepen.

Ik probeer het eerst maar eens via keuze 1 te regelen.

Bekomen van deze teleurstelling ben ik de inlaat maar gaan opbouwen. Wie wat bewaart, die heeft wat, een NOS pakking bijvoorbeeld:

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 januari 2024 08:48 PM
  [ # 397 ]

Hier kun je zien dat tot orga 4990 (8 juli 1990) het pomphuis en pijpje inderdaad anders zijn.

Ik bedenk mij nu pas dat het ook veel eenvoudiger is op te lossen, door het pomphuis te splitsen en het achterhuis van de ‘99er pomp over te zetten op het achterhuis van de ‘89er pomp…....

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 januari 2024 08:50 PM
  [ # 398 ]

Die aanpassing van het waterpomphuis heeft een reden, bij vroege V6 modellen ging die pijp wel lekken. Dat is aangepast met ik meen modeljaar 1991 of 1992. Ik zou de boel laten uitfrezen en niet terug naar opstelling 89 gaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 januari 2024 08:52 PM
  [ # 399 ]

Ja, eens, het pijpje steekt ook maar een heel klein stukje in het huis.

Maar goed, de optie splitsen en combineren staat nu dus op nummer 1 Very Happy Dan kan het ding ook mooi even in de Ultrasoon, dan ben je die bloemkolen ook meteen kwijt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2024 09:51 PM
  [ # 400 ]

Is een nieuwe juiste pomp zoeken geen optie?

Dan kan je wellicht iemand anders blij maken met een pomp voor een hele vroege XM, ik vermoed dat die niet makkelijk te vinden zijn.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 januari 2024 11:32 PM
  [ # 401 ]

Nee, deze waterpompen zijn niet te vinden, ze gaan na een ton of anderhalf vaak lekken en zijn al zeker 15 jaar niet meer nieuw te koop.

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 248
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 04 januari 2024 11:41 AM
  [ # 402 ]

Lekker bezig Lucas.

Mijn V6 XM was ook voorzien van lekkende aansluiting van de vroege waterpomp. Ik had toen mazzel dat ik met het kopen van een tot de nok toe gevulde sloper voorzien was van een frisse latere waterpomp en bijbehorend pijpje.

De waterpompen voor deze blokken zijn inderdaad onvindbaar, ook tweedehands. Tegenwoordig is er wel een adres die ze reviseert. Wees zuinig op wat je hebt.
Uitdraaien lijkt mij de veiligste en beste optie, stel je gaat splitsen en er breekt wat dan ben je de sjaak.

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 12 januari 2024 05:13 PM
  [ # 403 ]

Ingekomen stukken van l’Aventure Peugeot Citroën DS:

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 januari 2024 07:04 PM
  [ # 404 ]

Lekker, NOS spullen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 12 januari 2024 09:42 PM
  [ # 405 ]

Zeker, blij mee. Niets te duur ook nog eens.

Profiel  
 
 
27 van de 32
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook