Hallo,
ik heb enkele dagen geleden de silent-blokken van de vorkbenen van mijn BX vervangen.
Ik hoop dat “vorkbeen” het juiste woord is in het Nederlands voor “wishbone” in het Engels of “querlenker” in het Duits ?!
Ik zou de schroeven ook nieuw willen zetten met zekerheidsschroeven, maar ik weet niet juist welke soort schroeven dat zijn.
Is dat M14x1,25 fijnschroef? En welke hardheidsgraad is daar nodig?
Dank bij voorbaat voor jullie tips.
(Overigens ist het leuk weer zonder een kloppende vooras te zweven met een GTI)
Groet
Luc
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heet gewoon draagarm.
Nr. 4 is geen bout, maar een lang draadeind, wat in het midden verjongd is.
Waarom zou je die willen vervangen?
Dit onderdeel is NFP, dus niet meer bij de dealer verkrijgbaar.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Het gaat over Nr. 06, de zelfborgende moer.
Naar mijn weten moet je toch altijd nieuwe gebruiken als je die eraf schroeft?!
De rest (bouten en ringen)) gebruik ik natuurlijk opnieuw.
Dankjewel voor de infos, nu kom ik verder!
Groet,
Luc
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
6 is een ring, 7 is de moer. En die kun je gewoon nogmaals gebruiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sterker nog, 7 is een normale moer en 8 een zelfborgende, gewoon herbruikbaar tenzij je ‘m al een keer of 20 losgehaald hebt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986