Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Heb het serie 1-raammechanisme er ook niet zelf ingeklust, dus daar moet ik het antwoord op schuldig blijven.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gewoon even in dit forum zoeken op raammechanisme en/ of one-touch.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
serie 1 raammechanisme heb ik nog wel voor je voor een passende vergoeding, stuur maar een PB als je interesse hebt (voor de liefhebbers ik heb een complete set type 1 (4 stuks dus))
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Goedemorgen allemaal.
Zo het is een tijdje stil geweest rond de XM maar er zijn vorderingen geweest.
Zo is inmiddels de raam gemaakt met een nieuw mechnisme erin uit een serie 1. Ombedraden was een peuleschil
en kon geschieden zonder ook maar iets in de originele kabelboom kapot te knippen. Dus een serie 2 kan er ook weer zo in. Inmiddels is de auto voorzien van een verse APK zonder aandachtspunten en heb ik ook de airco laten vullen dus de climate control werkt ook weer. Enige waar ik nog een oplossing toe zoek is het beruchte linkerdisplay. Maargoed dat zijn er velen hier. In elk geval ga ik met een experiment starten kijken of dit lukt als de onderdeeltjes binnen zijn. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte. De auto is buiten dit in elk geval klaar om naar een nieuwe eigenaar te vertoeven.
Dus een liefhebber mag PB’tje sturen !
Groeten Patrick
Patrick, je schrijft ergens in dit draadje over een Kiekert, mogelijke stel ik een lekenvraag, maar wat bedoel je daarmee?
Groet,
Toine
Citroen XM V6 (1990), Citroen GSA X1 (1984), Fiat Tipo 2.0 GT (1995), Jaguar E-Type V12 FHC S3 (1972), Fiat 500L (1970)
Totaal aantal Berichten: 10317
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De moduul die door de AB bediend wordt en de centrale vergrendeling aanstuurt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Dag Toine en Jantje.
Domme vragen zijn er niet ik leer er zelf nog van. De kiekert is inderdaad wat Jantje zegt
het kastje wat de centrale vergrendeling aanstuurt. Dit kun je vinden bij de serie 2
onder het dashbordkastje rechts en is lichtgrijs van kleur. Heb je een RF afstandbediening en geen plip
dan vindt je dat kastje wat bij de sleutel hoort onder bij de voeten.
Uiteindelijk is dit dus een combi de plip zit in de hemel en werkt op infrarood
Groeten Patrick
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Misschien wel aardig: Kiekert is (was?) een familiebedrijf in een klein dorp ca een uurtje voorbij Arnhem over de grens. Het bedrijf was toen ik het bezocht, begin jaren ‘90, groter dan het dorp.
Kiekert leverde toen meer dan 80% van alle afstandsbedieningen aan Europese auto’s en nog het een en ander buiten Europa.
Het bedrijf waar ik toen werkte leverde metalen onderdeeltjes toe.
Zo te zien is Kiekert flink gegroeid:
http://www.kiekert.com/en/
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop