Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gezien alle werkzaamheden aan zijn vloot lijkt het erop dat hij daar woont, dus dat zal niet zo’n probleem zijn.
Wellicht moeten we ons meer zorgen maken over zijn gezins- of ander sociaal leven.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
EW schreef:alleen die 16u werkplaats….
Ik heb heel veel korting op mijn uren. Dat scheelt.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De blauwe 205 had geen bruikbare kachelwarmte meer en daar tegenover wel een flink verhoogd verbruik. Ik bedoel, 1:13 gemiddeld is gewoon echt teveel voor een TU3 in zo’n vlieggewicht autootje. Volgens het theewater was de thermostaat stuk. Het theewater kreeg nog gelijk ook: die stond koud vrijwel helemaal open. Andere erin, het gebruikelijke geouwehoer met het ontluchten van een TU-blokje doorlopen, klaar. De kachel is weer lekker toasty. Van het verbruik verwacht ik nu eigenlijk dat dat ook weer naar 1:15 รก 16 daalt. Immers: nu het koelwater weer normaal op bedrijfstemperatuur komt, zal de ECU waarschijnlijk de mengselverrijking er ook weer op den duur af gooien.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hoe is het in 205-land? Nou…
Nadat ik vorig jaar op een gegeven moment de Winter Wonderwielen had aangeschaft liep het gebruik van die autootjes steeds verder terug. Afgelopen zomer is I in een verstandige Berlingo op gas gestapt (en dan nog even iets over het slecht renderen van goedkope auto’s: die Berlingo heeft al zoveel aan achterstalligheden en prutswerk-herstel achter de rug en met uitzicht op meer dat dat ding ook gewoon economisch total loss is dus wat dat betreft had dit spul ook gewoon weer klaar gekund). Kortom, we reden er niet meer mee! Tijd om te kijken hoe we dat oplossen.
Dat werd simpel. De blauwe was verrot. Daar waar we vorig jaar bij de keuring nog naar de mooi intacte coating onder de bodem keken, bleek er dit jaar geen staal meer op die coating te zitten. Daarmee eindigde het avontuur voor de blauwe 205 bij iets meer dan 245.000 kilometer. De rode 205 bleek, na het laswerk van anderhalf jaar terug, moedig stand te houden maar hier en daar een onderdeeltje nodig te hebben om weer door de APK te komen (koplampen, een remleidinkje, een claxon, remblokjes). Het meeste daarvan is uit de blauwe gekomen. Ook heeft de blauwe 205 een lading van de meest storingsgevoelige onderdelen (alle verlichting bijvoorbeeld) achtergelaten. Ik heb wat ditjes & datjes die in de blauwe beter/netter waren dan in de rode overgeklust om daar weer een zo net mogelijk autootje van te maken. Met een nagelnieuwe APK d’r op is de rode 205 inmiddels, met toch ook alweer bijna 277.000 kilometer op de klok, aan een nieuwe toer bij iemand anders begonnen.
Kortom, huize PL is weer 205-loos!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!