Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
@ Henry & Paso:
Thanks! Door die druppels lijkt het denk ik wel wat netter dan het in werkelijkheid is. Er is ook een klein kleurverschil tussen de kit en de paravan, het lijkt of dat bij jou (Henry) beter bij elkaar kleurt.
@ FastFred:
Het losraken van de paravan is een bekend probleem, je zou de clips waar deze mee op de ruit bevestigd is vast kunnen lijmen, of net als Henry een steun maken die het geheel tegenhoudt.
Die isolatie zou je weer vast kunnen maken zoals op de eerste pagina van deze thread is beschreven door Hendrik 77 en mij.
Met ducttape vast zetten die isolatie dus? Zijn ook 1 of 2 gaten in de isolatie uitgescheurd waar van die plastic pushpins horen te zitten.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Bij mij is er tape over die losgescheurde gaten geplakt, in die tape is dan een gaatje geprikt zodat je een nieuw gat hebt voor die pushpins. Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Ik zou er een foto van kunnen maken anders.
Hendrik heeft gewoon gaten naast de oude gemaakt en gebruikt vervolgens ty-raps om het vast te maken.
Dan ga ik daar binnenkort maar eens naar kijken.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Ik heb de C4 inmiddels niet meer maar ik heb wel nog een zooi foto’s. Bij mij zag het er zo uit:
Best netjes vond ik zelf. Het is ook nooit meer verder of meer uitgescheurd maar heeft toch wel een aantal jaar zo gezeten.
Ik heb dus één nieuw gat in het isolatie spul gemaakt, net onder het originele gat, en dan daar een tie wrap doorheen.
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Dan ga ik dat ook doen. Bij mij zijn er 2 gaatjes uitgescheurd, eentje zit nog deels vast met het plastic pinnetje, de ander hangt gewoon los.
De paravan ook maar even gechecked, in het midden zit ie nog vast op de ruit, maar rechts van het midden (passagierszijde dus) komt deze weer iets los van de ruit.
Ik wou dat mijn klepdeksel er zo mooi uit zag als die van jou
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Bij mij hangt de paravan van links tot rechts los, zie ik. Sinds wanneer weet ik niet.
Kan het terugduwen, maar valt meteen weer los. Er lijkt niets te zijn wat klikt.
Die Engelse link heeft het daar wel over, maar ik kan dat niet vinden.
Het loshangend doek is al zo lang ik het ding heb.
Over de hoofdzekeringen kast zit een grote deksel. Hoe kan daar water in komen dan?
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Ik wou dat mijn klepdeksel er zo mooi uit zag als die van jou hmz
Die kunststof plaat? wat kan daar lelijk aan worden dan? Ik had voor de C4 een 306 met TU blok, die kleppendeksels kunnen wel lelijk worden.
Hij staat trouwens weer te koop dus je kunt mijn kleppendeksel kopen (inclusief de rest van de auto )
Het linker deel van het isolatiemateriaal heeft wat meer naar beneden trouwens nog een bevestiging als ik mij niet vergis…
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
JKER schreef:
Over de hoofdzekeringen kast zit een grote deksel. Hoe kan daar water in komen dan?
Bij mij ook, toch is daar vocht in gekomen en hield de auto er ineens mee op. De losse parafaan, mogelijk in combinatie met de loshangende isolatie creert een waterstroompje dat in sommige gevallen precies daar langs loopt. Echt water is ook niet nodig om die contacten te laten corroderen, een beetje vocht is genoeg.
Hendrik77 schreef:Ik wou dat mijn klepdeksel er zo mooi uit zag als die van jou hmz
Die kunststof plaat? wat kan daar lelijk aan worden dan?
Bij mij zit ie onder de vlekken, krassen en missende verf/lak
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
JKER schreef:Bij mij hangt de paravan van links tot rechts los, zie ik. Sinds wanneer weet ik niet.
Kan het terugduwen, maar valt meteen weer los. Er lijkt niets te zijn wat klikt.Die Engelse link heeft het daar wel over, maar ik kan dat niet vinden.
Het loshangend doek is al zo lang ik het ding heb.
Over de hoofdzekeringen kast zit een grote deksel. Hoe kan daar water in komen dan?
Misschien dat je de klip waarmee het op je raam zit niet goed terugduwt. Toen ik mijn nieuwe paravan monteerde moest ik echt met de hulp van een tweede persoon de lange klip die op het midden van de ruit zit met grof geweld er op duwen. En dat terwijl ik de ruit goed schoon gemaakt had. Ik denk dat je het geheel pas goed op zijn plek krijgt als je eerst de paravan er helemaal af haalt en dan de vijf klips goed terugplaats (eventueel verlijmen).
Bij mij schoot trouwens een paar keer die lange klip weer met dezelfde gang los van de ruit op het moment dat ik de paravan er op vast klikte omdat je ook hier best hard moet duwen. Pas toen ik het kliksysteem met vet had ingesmeerd ging het ook gesmeerd.
Heeft iemand ook al last van water rechtsvoor onder de bijrijdersmat. Het zit zelfs onder de vloerbekleding :(
Het water komt steeds terug bij iedere regen bui. Het is ontstaan nadat ik een keer de parafaan ‘stevig’ (misschien wel wat hardhandiger) op zijn plaats terug duwde. Ik kwam wel zo’n brede klem tegen zoals te zien is op een van de foto’s waar het parafaan los is hierboven! Moet je deze op een speciale manier bevestigen?
Ik weet het haast bijna niet meer… Wanneer ik namelijk de parafaan vastkit, en hij erna nog lekt, kan ik de boel weer los trekken!
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I
Water onder de bijrijdersmat is meestal de airco afvoerslang die los geschoten is. Normaal dumpt die onder de auto, maar als die slang los komt dan heb je vaak een natte bijrijdersmat.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Oke, ik had het probleem laatst dat de airco vol zat met water omdat de afvoer verstopt was. Ik heb de airco nu een tijd niet aangehad en het is naar mijn idee natter geworden. De garage heeft de afvoer doorgeprikt aan de onderzijde bij motorcompartiment.
Weet jij hoe ik bij die slang kom?
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I
Hierzo:
http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.2.100
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Dankjewel voor de link, alleen na een stevige regenbui van vanmorgen merk ik toch echt wel dat dit door slechte waterafvoer komt van buitenaf!
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I