Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Die heb ik al…....
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb de Jeep gisteravond even afgestyled met Citroën-Forum.nl kentekenplaathouders en een Harzrun sticker, veel beter zo!
waterman schreef:Arjan Verkade schreef:
Volgens mij nog best een prestatie om maar 118 pk uit een 2.5 liter te krijgen.
jij bent nog niet helemaal thuis in de Amerikanen hé...
Die van mij haalt 72pk uit 2.2 liter. O wacht, er is een AMC met 92 pk. Uit 4,2 liter….
Tis wat hé? 92 pk uit 4.2 liter. Maar wel een groot koppel neem ik aan en een enorm brede powerband?
Bijvoorbeeld:
Honda RC115/116 racertje uit de jaren 60 met 18 pk uit 50 cc. Dat is 360 pk per liter en dus 1512 pk uit 4.2 liter.
Met een gewoon atmosferisch motortje.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
De Jeep voelt minder sloom aan dan je op basis van het topvermogen zou verwachten. Hij komt vlot van zijn plek en je kunt heel schakellui en laagtoerig rijden
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Overigens is zo’n Honda racertje wel smullen zeg. Een motortje waarmee je naar de horlogemaker moet als ‘t gerepareerd moet worden… Ik heb me bij een gewone Honda P50 bromfiets al wel eens verbaasd over het piepkleine distributiekettinkje. Zó mooi!
Wel in complete tegenstelling met ongeveer welke Amerikaanse verbrandingsmotor dan ook natuurlijk, maar ik heb er wel wat mee.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lucas schreef:De Jeep voelt minder sloom aan dan je op basis van het topvermogen zou verwachten. Hij komt vlot van zijn plek en je kunt heel schakellui en laagtoerig rijden
Het ding heeft natuurlijk ook best wat koppel, het is immers een 2,5 liter. Daarbij zijn de 1,2 en 3 vrij kort dus dan wil ie wel lekker vlot van z’n plek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Penny Lane schreef:Overigens is zo’n Honda racertje wel smullen zeg. Een motortje waarmee je naar de horlogemaker moet als ‘t gerepareerd moet worden… Ik heb me bij een gewone Honda P50 bromfiets al wel eens verbaasd over het piepkleine distributiekettinkje. Zó mooi!
Wel in complete tegenstelling met ongeveer welke Amerikaanse verbrandingsmotor dan ook natuurlijk, maar ik heb er wel wat mee.
Derk
Boring 35.5 mm en slag 25.14 mm en dat draait 22.500 toeren.
Vier klepjes per cilindertje en de klepschoteldiameter is inlaat 13 mm en uitlaat 11.5 mm en de uitlaatklep weegt 6 gram.
Ralph Bryans werd er in 1066 wereldkampioen mee en het was technisch gezien een enorme prestatie van Honda 51 jaar geleden.
Vreemd dat ze het anno nu in de F1 niet voor elkaar kunnen krijgen.
Maar het ging over de auto van Lucas en ik heb wel eens zo’n Amerikaanse 6 cilinder gehad van 4.2 liter en die had ook niet zoveel pk’s. Maar toen ik een vastgelopen mercedes met aanhanger vol stenen uit de prut wilde trekken, bewoog het spul geen centimeter, maar de achterwielen stonden wel te schroeien op het asfalt.
Over vermogen gesproken, 15 pk / dm3 is pas afzien:
Artillerietrekker FWD SU-COE (Special Utilities – Cab over Engine), met als tractiemotor een Waukesha 8,5 liter 126 pk / 2250 omw/min 6-cylinder zijklepper in lijn. Om daarmee van Deelen naar Texel te rijden was geen lolletje, want wat er nog over was van het vermogen was veels te weinig.
Adri
Het was natuurlijk 1966, foutje bedankt.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat begreep ik er al van. Anders had Ralph Bryans het ook wel afgelegd tegen William the Conqueror
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Lucas schreef:De Jeep voelt minder sloom aan dan je op basis van het topvermogen zou verwachten. Hij komt vlot van zijn plek en je kunt heel schakellui en laagtoerig rijden
Het ding heeft natuurlijk ook best wat koppel, het is immers een 2,5 liter. Daarbij zijn de 1,2 en 3 vrij kort dus dan wil ie wel lekker vlot van z’n plek.
Een beetje off-topic, maar ik vraag me iets af. Als ik kijk naar de motoren voor een xantia hebben de 16 kleps varianten het maximale koppel bij een beduidend hoger toerental dan de vergelijkbare 8 kleps. Hoe komt dat?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han S schreef:Penny Lane schreef:Overigens is zo’n Honda racertje wel smullen zeg. Een motortje waarmee je naar de horlogemaker moet als ‘t gerepareerd moet worden… Ik heb me bij een gewone Honda P50 bromfiets al wel eens verbaasd over het piepkleine distributiekettinkje. Zó mooi!
Wel in complete tegenstelling met ongeveer welke Amerikaanse verbrandingsmotor dan ook natuurlijk, maar ik heb er wel wat mee.
Derk
Boring 35.5 mm en slag 25.14 mm en dat draait 22.500 toeren.
Vier klepjes per cilindertje en de klepschoteldiameter is inlaat 13 mm en uitlaat 11.5 mm en de uitlaatklep weegt 6 gram.
Ralph Bryans werd er in 1066 wereldkampioen mee en het was technisch gezien een enorme prestatie van Honda 51 jaar geleden.
Deed hij mee aan the battle of Hastings?
Had weer eens niet verder gelezen….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb een afspraak gemaakt met Nick van Nmparts. Op zaterdag 4 November gaat hij een RVS uitlaat maken, compleet vanaf het spruitstuk. 1 katalysator, 1 grote demper, gaten voor twee lambdasondes en geen sierstuk, maar gewoon een recht afgezaagd stuk pijp. Eigenlijk zo veel mogelijk als origineel dus, maar dan langer houdbaar. Het gaat zo’n 600 euro kosten, even veel als een nieuwe immitatie uitlaat zou kosten, een uitgangspunt voor een prima deal dus. De huidige pijp is een enorme gatenkaas dus het kan eigenlijk alleen maar beter worden.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is een mooie prijs!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dat vind ik ook!