Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 19-06-2015
- C4 (2004-heden) cactus 1.2vti shine urban
Maandag 4 december worden 3 deuren van onze Cactus vervangen.Heb er wel vertrouwen in daar wij ook bij Van Schie in s-gravenzande zitten.Fijne garage waar ik na 20 jaar weer klant ben!
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gisteren de Cactus bij Van Hunnik in Oss opgehaald: vier nieuwe deuren erin, netjes uitgespoten en niet recht afgespoten, dus absoluut geen kleurverschil te zien in de parelmoer witte lak. Heel goed opgelost, deze claim voor mijn import-auto door een dealer waar ik geen klant was, zonder gezeur of lastige vragen en door hen keurig op de hoogte gehouden in het reparatieproces. Chapeau Citroën en natuurlijk deze dealer. Nu maar hopen dat ik er geen kras op rijd…
Van de week de Cactus weer opgehaald met vier nieuwe portieren, keurig gespoten, inclusief uitspuiten van de spatborden. Absoluut geen kleurverschil (Deep Purple). Nu nog even motorkap, dak, achterklep en bumpers poetsen en dan is-ie weer helemaal klaar voor de winter.
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Gisteren (ook) mijn Deep Purple opgehaald, keurig 4 portieren gedaan, netjes gepoetst. Zo te zien geen waarneembaar kleurverschil. Blij en opgelucht
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 19-06-2015
- C4 (2004-heden) cactus 1.2vti shine urban
Zojuist onze Cactus opgehaald bij de dealer.Ze hebben toch alle 4 de deuren vervangen.Zeer netjes gedaan en zo te zien geen kleurverschil.En nu zie je eigenlijk pas het verschil met hoe het was, de deuren zijn nu mooi glad onderaan!
Gisteren bij afspraak maken servicebeurt direct melding gemaakt van roestvorming op drie deuren.
Ter plaatse foto`s gemaakt door medewerker en vandaag de mededeling dat ze alle vier worden vervangen.
Als ik de foto’s bekijk is het voor mij geen doorroest schade maar waterinfiltratie tussen/onder de laklaag.
Het zou me niet verwonderen dat de deuren langs binnenuit water doorlaten dat tussen de felsnaden door komt.
Bekijk het zo, het plaatwerk wordt omgeplooid en afgekit, maar indien water tussen de omgeplooide lagen door kan ontstaat dit type schade.
Een ander voorbeeld is een steenslag waar het water tussen de lak doorkruipt en een spinnekop beeld geeft.
Indien vlug behandeld is dit perfect herstelbaar.
voor de klanten hoop ik dat niet simpelweg X deuren vervangen worden zonder uitspuiten, dat zou pas erg zijn.(kleurverschil zal bijna zeker uw beurt zijn)
Bij mij zijn ook 3 deuren vervangen, er is geen sprake van kleurverschil (of deze valt gewoonweg niet op).
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Mijn moeder is ook de trotse bezitter van een Cactus uit 2016 die morgen wordt afgeleverd met 4 nieuwe deuren. Twee weken geleden ben ik mee gegaan om de cactus op te halen bij een handelaar. Mede door dit draadje toch de onderkant van de deuren goed bekeken en daar zat roest! Bij nader inzien hadden alle 4 de deuren hier last van en heeft de betreffende handelaar via Citroen alle deuren laten vervangen.
Wat ik mij wel afvraag is hoe het kan dat een auto van 1,5 jaar last heeft van roestende deuren, blijkbaar pisbakkenstaal gebruikt, maar hoe zit het met de rest van de auto? Moet je bij een cactus ook alert zijn dat deze ook op andere plekken kan roesten? Is het aan te bevelen om een goede anti roestbehandeling op een cactus los te laten?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
mbender, ook pisbakkenstaal kun je tegen roest beschermen. Of de roestbescherming is waardeloos, of er blijft ergens water staan waardoor het staal altijd nat blijft. Dan kun je nog zo goed tegen roest beschermen, dat gaat hoe dan ook roesten van onder de bescherming.
Parkeer je je auto iedere dag met 1 zijde in het gras en de andere zijde op straat dan gaat de gras zijde roesten, ook al is de bodem van de auto degelijk beschermd tegen roest.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Het corrosieprobleem heeft vaak te maken met de materiaalstructuur. koolstofgehalte speelt hier een rol in. Corrosie kan vanuit de kristalstructuur van een materiaal ontstaan. Dus zelfs goede bescherming geeft hierin geen garantie….
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Met 4 nieuwe deuren in een Cactus is daarmee het probleem opgelost of dien je dan direct de deur van binnenuit vol te spuiten met dinitrol/miks sanders/ml? wellicht ook een idee om afwatering gaatjes te maken of heeft dat allemaal geen enkele zin?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
4 nieuwe deuren zitten er in, afwerking en lakwerk is in orde kleurverschil is binnen de normen die ik aanvaardbaar vind, assemblage is goed gebeurd. Kortom goede job van de garage Robbe, geen gepruts. Wat wel opvalt, deuren zijn net iets anders in de hoekjes (deze zijn niet dicht geplooid). er zijn precies ook minder van die gaatjes met afdek stickers en de binnenkant is behandeld met een roestwerend product genre dinitrol.
Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.
Jep. Bij mij ook. Tevens camera vervangen en diesellekkage oplossen. in krap 3 jaar 10 reparaties buiten de normale onderhoudsbeurten om…. da’s 20x extra heen en weer rijden (10x diagnose en vervolgens 10x reparatieafspraak inplannen). De Cactus was leuk, maar genoeg is genoeg. Uitstekende service, maar die staat machteloos bij een gebrekkig product. Die eerste lichting cacteeën zijn helaas niet goed. De mijne iig. Ontzettend jammer want aan het plezier ontleent aan de rijkwaliteiten ligt het niet. Binnenkort maar eens omzien naar wat anders.
Iemand nog belang bij een zeeer goed onderhouden 100 HDI met nieuwe display, compleet nieuwe voorvering inclusief stabilisatorstang, nieuwe afneembare trekhaak, 4 nieuwe deuren…. eigenlijk als nieuw dus…:-)
Gelukkig met m’n Cactus C4 HDI? nieuw gekocht in 2014 en nu bijna 4 jaar en 110000km verder, ROEST iets waar de fransozen vroeger bekend om stonden gaat het weer herhalen.
Heb na 20 jaar onze berlingo van de hand gedaan waar nog geen mm roest op te vinden was.
Ik heb geen aandelen bij onze plaatselijke wasstraat, maar vrijdag moest ie er maar aan geloven, loop hier en daar nog met een doekje alles na wordt ik met een paar blazen met roest geconfronteerd.
wat nu, inruilen voor een nieuwe cactus of voor altijd de fransoos de rug toe keren!
als dieselmonteur die ik al het onderhoud zelf, dus de officiële dealer heeft ie nooit gezien.
hoe gaan ze met deze materie om, valt dit onder de garantie, staat los van iets mechanisch.
wie heeft deze ervaring