Goedemorgen mede saxo rijders.
Sinds kort hebben wij een saxo aangeschaft.
En wat rijdt ze super.
Oké ze heeft een paar punten ten die verbeterd kunnen worden, maar voor 250 euro en een Apk, moet je verder niet veel eisend zijn.
Maar nu het volgende.
Er zit een gaatjes aan de bovenzijde van de voorruit.
Nu hebben we niet het geld om deze door een prof te laten herstellen, dus zou er als nood oplossing wat afdichtingen kit in willen steken, nadat ik de roest zover mogelijk behandeld heb.
Maar nu ging er bij het slopen van een bx het rubber er makkelijk uit, maar bij de saxo likt t me niet.
Ik neem aan dat deze niet de voorruit vast houdt, maar er net als bij de bx ter bescherming zit
Iemand hier ervaring mee?
de ruit is geplakt, dat krijg je zo niet los.
roest goed weghalen, goede (epoxy) primer erop, en dan het gat dichtkitten.
eventueel met een plaatje erop.
niet mooi maar wel een manier om er nog even mee verder te rijden.
ook even de antenne loshalen en waterdicht maken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Pattex super metal mix halen, 2 component epoxy lijm voor metaal, bere sterk, kost 9€ bij de DHZ
gat goed ontroesten met bvb. een dremel, plaatje uit een aluminium blikje snijden wat groter als het gat, lijm mengen (alles is erbij), aanbrengen lijm, plaatje erin drukken, langs buiten nog wat extra lijm erop.
Na 5-10 minuten is het droog , na 2 uur hard, na een dag kun je het schuren, aflakken.
Succes
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bedankt voor de tips.
Kan ik hiervoor wel mijn rubber eruit halen? Of zit deze in de kit gedrukt?
Normaal kun je die eruit halen, zou niet in de kit mogen zitten.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bedankt. Ga ik proberen dat van het weekend eens te bekijken
Nou, een waarschuwing is wel op z’n plaats denk ik.
Dat rubber zit vaak op meerdere plaatsen wel vast.
De ruit wordt over het algemeen in de kit gedrukt als het rubber er al omheen zit.
Dan hangt het er maar net vanaf waar die kit heengaat.
Vaak komt die toch in contact met het rubber.
En als je hem er al helemaal heel uit krijgt dan krijg je hem waarschijnlijk niet netjes terug…
Bedankt. Ga ik proberen dat van het weekend eens te bekijken
Ik denk dat ik weinig keus heb verder.
Dat gaatje zou toch dicht moeten, voordat het een gat wordt.
In het ergste geval kit ik het hele raam wel af
Rubber los gekregen. Gaatje was gelukkig kleinder dan gedacht.
Eerst licht geschuurd en daarna behandeld met roestweg van valma/3m
Een paar dagen zn werk laten doen in een loods.
Dan dicht gemaakt met metaal plamuur. Opgeschuurd en in de primer. Daarna bijgewerkt met een (te donkere