Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 22-03-2009
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
Weer een duidelijke film geworden!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weer een leuke en duidelijke film!
Zou het niet verstandiger zijn om met het doorspoelen van de remleidingen net als bij ontluchten rechtsachter te beginnen?
Nooit over nagedacht, lijkt mij niet echt critisch. Maar er is wat voor te zeggen om te beginnen met de WRC die het verste af zit in de leidingen loop.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij auto’s met hogedruk remsysteem is het niet echt heel belangrijk. Maar omdat het voor mij zo’n gewoonte geworden is om met de langste leiding te starten doe ik het wel altijd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik kan de gedachte gang deels snappen…
Maar het remsysteem is per rem dood lopend dus wat maakt het verschil…...
Kan me wel een bedenking maken over eert veer systeem en dan rem systeem dit omdat het remsysteem achter bekrachtigt wordt door de veer belasting.
Dus graag nadere uitleg.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Maakt in mijn ogen niet uit, bij de eerste achterrem die je spoelt ben je langer bezig aangezien je dan de leiding van de hoogteregelaar achter naar het remcommando en terug mee neemt, op deze 4 meter maakt het verschil van links (40cm) of rechts (140cm) niet uit.
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Mooie film weer.
Echt geweldig dat jullie dit allemaal doen!
GW-tje en dochter hebben niet stil gezeten.
Nu de film over verversen van de hydraulische olie ook met Engelse ondertiteling.
https://www.youtube.com/watch?v=zJXZxXt_oKk&t=2s
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper