Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Opmerking vanuit de beheerdersgroep:
Omdat de ontstane discussie in dit topic geen recht meer deed aan het topic zelf is de discussie afgesplitst.
Mag je lid worden met een axel?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nee, dat kan niet. Eenieder kan wel donateur worden, maar dan heb je geen toegang tot het magazijn (daarvoor moet je auto bekend zijn). Of je als donateur wel meetings kan bijwonen weet ik niet.
Vind het prima om nergens bij te horen qua clubje trouwens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goh, dat is toch wel lastig en lullig….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
2d schreef:Nee, dat kan niet. Eenieder kan wel donateur worden, maar dan heb je geen toegang tot het magazijn (daarvoor moet je auto bekend zijn).
Dat is best wel onhandig, eigenlijk. Je wagen heeft gewoon het hart van een GS/A, en je mag daar niet aankloppen voor onderdelen? Nou, dan moet ik mogelijk ook wel van m’n Ami Super wens afzien..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je de onderdelen bij 1 specifieke club niet kan halen heb je toch nog genoeg andere opties?
Uiteraard ligt niet alles voor het oprapen, maar ik denk ook niet dat deze club gegarandeerd alles zomaar heeft liggen. Het probleem is vaak ook dat iedereen een beetje op zoek is naar dezelfde onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het idee dat je als club de deuren gesloten houdt voor een model waarmee “jouw” model technisch gezien grote verwantschap deelt is best vreemd, vooral omdat het uiteindelijk om een handje vol met auto’s gaat waarvoor het écht heel lastig kan zijn om aan bepaalde onderdelen te komen. Dus nee: je hebt niet genoeg “andere opties” als het om een axel gaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik begrijp best dat als je op basis van vrijwillige inzet een onderdelenmagazijn bestiert, je dit wil beperken tot een bepaalde groep mensen. Je leden bijvoorbeeld. Je zou natuurlijk kunnen kiezen mensen op basis van (bezit van) een ander autotype met eenzelfde motor hiervan te laten profiteren, maar dat is natuurlijk aan de leden van de vereniging.
Eerlijk gezegd denk ik dat het gesloten danwel éénmodellig karakter van een club er uiteindelijk toe leidt dat er geen jonge aanwas meer is.
Dit alles strikt off-topic, overigens.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zeg niet dat het netjes is vanuit de club.
Maar het lijkt me niet voldoende rede om geen Ami Super te kopen als je dat graag wil.
@2d,
Heb je deze info ergens gelezen of heb je zelf al contact gehad of er wellicht ander opties zijn te bespreken in geval van de Axel?
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
https://gs-gsavereniging.nl/?page_id=127
Begrijp me niet verkeerd, ik red me wel. Gelukkig ken ik genoeg mensen in het wereldje. Ik bedoelde met mijn eerste post dat ik oprecht geïnteresseerd zou zijn geweest in de droogleguitleg (mooi woord!).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vooruit, nog één laatste opmerking: ik vind wel dat de GS/A-wereld schatplichtig is aan de Axel, aangezien er heel wat Axels zijn opgeofferd als onderdelendonor.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2d schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat het gesloten danwel éénmodellig karakter van een club er uiteindelijk toe leidt dat er geen jonge aanwas meer is.
Ik quote dit, opdat we dit even op ons in laten werken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Maar heb je echt officieel gevraagd of je lid kon worden en hebben ze je echt de deur gewezen?
Het zal wel in de statuten staan dat je een GS/A moet hebben, maar het is wel erg bureaucratisch
als ze daar niet over willen praten.
Anders koop je een modelletje en vul je dat in…
Alleen het chassisnummer en zo wordt een beetje lastig, maar dan zeg je eerlijk dat het een modelletje is…
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
H@ns schreef:Maar heb je echt officieel gevraagd of je lid kon worden en hebben ze je echt de deur gewezen?
Nee, dat heb ik niet. En ik ben dus ook niet de deur gewezen. Het zou niet fair zijn om te veronderstellen of de indruk te wekken dat dat wel het geval zou zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik kan mij niet voorstellen dat de GS club een Axel rijder weigert.
Overigens is mijn ervaring met mijn Birotor, dat bv de Cx club waar ik geen lid van ben, mij zeer ter wille is.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Enkele jaren geleden is binnen de club een discussie geweest over dit onderwerp.
Wat te doen met Ami super, wat te doen met de Axel, wat te doen met de BFG (motorfiets met GSA motor), wat te doen met omgebouwde 2CV en ........??
In de ledenvergadering is toen besloten ons te beperken tot GS en GSA.
En daar houden we ons met ons allen aan.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De laatste zin…. sorry Dirk… maar echt…Om rillingen van te krijgen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste