Kort geleden eens een afspraak gemaakt bij de THP Specialist in Sassenheim omdat er veel te doen is met de THP motoren en inwendige vervuiling (inlaatkleppen)
Voor mijn gevoel heeft de motor nergens last van (inhouden, vermogensverlies etc) maar preventief eens laten kijken met een cameraatje kan nooit kwaad, ik wil de auto nog eventjes blijven rijden (staat nu op prive)
Keurig ontvangen bij Dhr. Bakker, weet ontzettend veel over deze motoren, de storingen en problemen die a.g.v. vervuiling kunnen optreden.
Na inspectie, en meekijken met de camera, blijkt dat er niets aan de hand is ? ! Brandschoon wil ik niet zeggen maar na 110.000 km zeer acceptabel, geen invloed op de prestaties, wat er zit kan eventueel weggepoetst worden met slechts een chemisch goedje.
Niets noemenswaardig, advies gewoon doorrijden; vele schone km’s gegarandeerd ! Wellicht te overwegen bij een volgende beurt mocht je er echt mee zitten…...
Na achterlaten van een fooi (geen kosten) weer vrolijk naar huis gereden.
Zoals ik al eerder heb gelezen op internet schijnen de 200pk motoren veel minder last van interne vervuiling te hebben.
Hierbij bevestigd op mijn auto, al rijd ik wel grotere afstanden maar gooi er meestal wel weer Tango in met zo af en toe een flesje Forte (preventief)
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017
- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Da’s goed nieuws Dick, dan zal mijn moter er met net 40.000 KM nog wel als nieuw uitzien. Komt misschien ook wel door het zeer geringe olieverbruik, ben 17.000KM verder en ik heb hooguit 700ML bij moeten vullen.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
De korte ritjes zijn gewoon een aanslag??? Voor dit soort motoren, en dat blijkt wel, want Dick rijd alleen grote afstanden, de enige optie die er is als je zo,n motor hebt, of de fiets:evil: of in een lage versnelling blijven rijden, zodat de motor sneller opwarmd, En zodoende dan blijft schoon branden, als de vervuiling eenmaal is begonen, is het vaak al te laat, omdat het vuil juist alles vast houd,
Mijn buurman heeft een Peugeot 308 gehad met hetzelfde THP blok alléén de 156 PK versie. Ook hij maakte langere ritten, 160 km per dag. Na 30000 km de boel helemaal dicht. Nieuw blok, wederom na 40000 km één en al ellende. Na anderhalf jaar is de auto eruit gegaan. Er staan veel van dit soort berichten op internet. Waarschijnlijk is de 200 THP motor toch anders gestructureerd, die van mij is uit 2012, olieverbruik zo rond de 3000 km een liter, voorheen minder, er gaat nu water in 0W30