Sinds een week ben ik trotse eigenaar van een leuk exemplaar citroen c6.
Het gaat om een 2.7 HDI v6 ,met liefst 171000km
Er is nog wat werk aan eerst helemaal op poetsen en een lekje oplossen aan de automaat bak.
Volgens de vorige eigenaar zou de olie koeler van de bak lekken.
Heb de wagen ook niet niet gereden maar alleen op de autotrznsporter.
Zijn er voor de rest aandachts punten voor te zien wat er nog kapot zou kunnen gaan ?
Groetjes Michael
Ik moet eventjes kijken als ik bij de c6 ben voor goeie foto’s met die 800x600 resolutie want dit is niks.
Groetjes
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Veel plezier met de C6!
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Dankjewel
Heeft u misschien nog tips voor wat er kan gebeuren met een c6 2.7HDI
Omdat u ook een 2.7v6 rijd?
Groetjes Michael
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als ik jou was zou ik het C6 forumdeel maar even doorspitten.
En die automaat: daar past maar één advies: Naar GJO in Nieuw Vennep en de bak laten spoelen. Dat bespaart toekomstig leed, en je krijg er ook meteen een deskundige inspectie van de verdachte punten bij. En die heeft zo’n C6 genoeg.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Oei dit klinkt als een niet verstandige koop dan ?
Zit deze wagen vol met problemen.
De bak heeft een lekje en dat ga ik eerst zelf oplossen want ik ben monteur / schade hersteller.
De olie vervang ik van de bak sowieso en als hij rijd dan maak ik een afspraak bij die firma ik heb er al veel goede reacties van gehoord.
Spoelen zal hij wel kunnen gebruiken want ik weet niet of de bak al eens nieuwe olie heeft gehad of ooit gespoeld is.
Ik had ook al vernomen dat er een beruchte leiding loopt lv die roest van de koelvloeistof ?
Met dat advies ga ik zeker wat doen en veel opzoeken voor te kijken van hoe of wat
Dankjewel voor de reactie alvast.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik zou een andere volgorde kiezen: Eerst naar GJO. Daar leer je heel veel.
Een verstandige koop? Zo’n droomauto koop je uitsluitend op emotie!
Je bent nog aardig wat km’s van de “midlife beurt” op 240.000 km. Ga maar vast sparen, want met € 2.000 ben je er niet. Tenzij je alles zelf doet.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Dat is wel waar ik heb hem gekocht omdat het liefde op het eerst was ik zag de wagen staan en was al verkocht haha.
Ik moet eens zien want het lek aan de bak is wel ernstig ik denk niet GJO te halen en is niet zo vriendelijk al die olie op de weg
Als dat lek opgelost is dan kan ik zonder problemen naar hun rijden
Ik zal binnenkort een update maken met goeie foto’s
Groetjes
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Allereerst gefeliciteerd!
Inderdaad, een C6 rijd je uit emotie. Maar daar krijg je veel voor terug. Mits niet bespaard op (goed en correct uitgevoerd) onderhoud, heb je aan een C6 een betrouwbare, stijlvolle en comfortabele auto. Ik laat dat onderhoud altijd tot volle tevredenheid uitvoeren bij GJO.
Veel comfortabele kilometers gewenst!
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Dankjewel jorikl.
Ik zal blij zijn als dat lek is opgelost en nog wat verfijn werk dan ga ik hopelijk ook zoals jullie genieten van een zalige c6 v6
Groetjes
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Michael simons schreef:Zit deze wagen vol met problemen.
Ik hoop eerlijk gezegd dat je daar voor je de auto kocht wel wat dingen over hebt opgezocht? Zoals het een grote Citroën betaamt gaan er natuurlijk spookverhalen rond, maar voor de betrouwbaarheid moet je eigenlijk geen c6 kopen… Het rijdt heerlijk, dat dan weer wel . Verder gewoon zorgen dat je een garage vindt die de auto kent en/of je er zelf heel erg in verdiepen. Citroexpert heeft eens een uitgebreid stuk over de techniek en vooral de zwakke punten van de c6 geschreven, misschien kun je die eens ergens opsnorren.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Ik wist zeker wel dat er wat aan kan mankeren haha , heb 3 xms gehad en dat was ook niet altijd vlekkeloos.
Maar doe alles zelf eraan en heb toch wel at plezier aan die wagens gehad dat reed al voortreffelijk.
Het is vooral omdat ik dat zei omdat jansr dit melde en je krijg er ook meteen een deskundige inspectie van de verdachte punten bij. En die heeft zo’n C6 genoeg.
Vandaar dat ik oei? Scheef haha.
Maar dit gaat uiteraard goed komen met dit exemplaar c6
Ik ga binnenkort eens de inspectie posten en wat foto’s In verband met het lek.
En ook als ik iets anders vind groetjes
hallo;
Hier wordt vaak gesproken over de midlife beurt. Ik neem aan dat men dan de distributieriemwissel bedoeld.
Deze moet bij 240K vervangen worden of na 10 jaar. De meeste 2.7 diesels zijn volgens mij ongeveer 10 jaar.
De distributeriemwissel inclusief het reguliere onderhoud heeft mij 1300 euro ex btw gekost bij een hier goed bekend staande garage. Als deze beurt duurder is betekent dit dat er gebreken zijn die dan meegenomen worden bij het onderhoud.
Ook de verhalen die vaak langskomen over dat de C6 duur in onderhoud is herken ik niet bij mijn auto en garage.
groetjes,
David Kooijman
C6 2.7 HDI van 10 jaar met 194K
Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Niet alleen dat, ik geloof dat er ook wat dingen zijn die meestal tegen die tijd stukgaan. Moet je wat geluk bij hebben denk ik.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Zie: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225539/
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dankjewel voor de reacties hier ga ik zeker wat mee doen .
Ik ben gisteren naar de c6 geweest vanwege het lek aan de automaat , het blijkt het lv aandrijfass keering te zijn die kapot is het lekt olie er tussen uit als de motor goed warm staat denk dat de olie dan dun genoeg is en heel stilletjes druppelt langs de keering.
De olie koeler op de bak was kurk droog geen lekken voor de rest mooi.
De bekende koelvloeistof buis lv is ook aan de beurt deze heeft echt zijn beste tijd gehad helemaal weg gerot.
Achterklep gasveren zijn lam dus ook vervangen.
En de accu heeft een kort gesloten cel dus ook vervangen.
Na die klusjes komen de D riem ook aan de beurt en de waterpomp met thermostaathuis.
Ik hou binnenkort een update vandaag maar naar de citroen bellen voor die onderdelen de kvs buis en die keering ,de accu en gasveren hoor ik eerst wat ze kosten anders pak ik die ook van citroen.
Groetjes