4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Nog een break in opbouw
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 30 januari 2020 12:13 PM
  [ # 46 ]
Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 30 januari 2020 12:23 PM
  [ # 47 ]

Klopt, AZ, nokjes naar binnen. Op de laatste foto van TS is inderdaad te zien dat de nokjes aan de buitenzijde zitten. Goed gezien!

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 30 januari 2020 12:58 PM
  [ # 48 ]

En inderdaad…..de stuurarmpjes waren links en rechts verwisseld. Helemaal over het hoofd gezien. Zojuist alles omgewisseld en zie: de sporing is weer normaal, alleen nog fijnafstellen.
Bedankt voor het meekijken en meedenken!!

Rinus

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 31 januari 2020 09:58 PM
  [ # 49 ]

Mooie praktijkcasus! Bij een DS geldt altijd: the devil is in the details….

Succes verder Rinus!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 31 januari 2020 11:14 PM
  [ # 50 ]

Ja inderdaad…..en hoewel velen onder ons spreken over de DS als godin, heb ik nogal eens gedacht dat de DS dé devil in disguise is.

Rinus

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 februari 2020 12:17 PM
  [ # 51 ]

She devil….

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 22 september 2020 11:06 PM
  [ # 52 ]

Tussen de Covid-19 gebeurtenissen knutsel ik stug door aan mijn break. Inmiddels ook flink verder en bezig het plaatwerk in de spuitplamuur te zetten. Maar dat terzijde.
Ik heb een bizarre ervaring met kwaliteit van nieuwe onderdelen, in dit geval zijruitrubbers voor een break. Die zijruiten wilde ik in het weekend monteren. Tot mijn stomme verbazing is er een verschil van 6,5 cm tussen beide rubbers, gemeten aan de binnenkant over de sleuf waar de ruit in gaat. Het (redelijk) passende rubber heeft een binnenlengte van 229,5 cm. Het andere rubber meet 236 cm.
De leverancier wil dat graag oplossen, maar antwoordde mij vandaag dat hij nog 3 rubbers in voorraad heeft en dat alle drie rubbers verschillend van maat zijn. Of ik hem kon zeggen wat de juiste maat is….....
Ondanks dat mijn broek afzakte van verbazing kon ik er wel om lachen. Maar nu dus in alle ernst de vraag: Weet iemand hoe groot de binnenomtrek van die zijruitrubbers moet zijn?

Rinus

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 september 2020 08:07 AM
  [ # 53 ]

eeeeh. Je weet hoe diep de sleuf is en hoe groot de ruit is. Kan je een sommetje maken….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 23 september 2020 09:44 AM
  [ # 54 ]

Tja, dat idee had ik gisteren ook….Als er dan een zuiver trapezium zou ontstaan was er wel wat te berekenen. Maar in dit geval kom ik daar niet uit.

Rinus

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 september 2020 10:03 AM
  [ # 55 ]

Is dat rubber niet gewoon te lang en moet je het op maat snijden zoals bij de ami reproductie rubbers?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 23 september 2020 10:04 AM
  [ # 56 ]

Hierbij een foto van bovenaf. Het onderliggende rubber is het best passende rubber. Je ziet dat het bovenste rubber flink wat groter is…

Afbeelding Bijlagen
20200923_095418_ruitrubber.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rinus

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 23 september 2020 10:15 AM
  [ # 57 ]

Het liefst had ik originele “oude” rubbers gebruikt. Maar die zijn volgens de insiders of beschadigd of keihard of gewoon kapot gesneden bij het demonteren van de ruit.
Op maat snijden is helemaal niet bij me opgekomen. Het zou kunnen, maar dan heb je wel een sterke lijm nodig om de uiteinden te verbinden.

Rinus

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 september 2020 10:46 AM
  [ # 58 ]

Nee dat valt mee. De ruit houdt de boel in de sponning. Je moet alleen de naad dichtkitten met sikaflex.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 september 2020 10:55 AM
  [ # 59 ]

Bogaards reactie zou ook de mijne zijn. Overigens heb ik ook al gehoord dat je dit rubber op de rol kan kopen en dan zelf je lasverbinding maakt.
Ben blij dat jij nog kan lachen om alle namaaktroep die te koop wordt aangeboden, ik kan er intussen wel om huilen. Net alleen bij de D-types, maar ook de A-types. Er is een heel louche winstbeluste malafide branche in opkomst gekomen die onveilige en niet passende troep levert. Bij mijn A-types hobbel ik van brnadstoflekkage naar brandstoflekkage (rubber moffen op tankvulpijpen die in minder dan 6 maanden poreus zijn etc etc.

Voor mijn DS koop ik uitsluitend nog in via een DS-specialist met decennialange (inkoop)ervaring en toegang tot NOS onderdelen of ik koop bij de club. Wij als leken zijn niet in staat om te bepalen welk onderdeel je waar wel en niet moet kopen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 september 2020 11:05 AM
  [ # 60 ]
IDealist schreef:

Er is een heel louche winstbeluste malafide branche in opkomst gekomen die onveilige en niet passende troep levert.

amen. halelujah

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook