Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Maar natuurlijk moet ik er ook een keer aan geloven. Een AX met een brandstofpomp probleem. Oftewel, hij slaat niet aan.
Gemeten spanning op de stekker van de pomp 11,6V, maar hij zoemt niet. rechtstreeks spanning van de accu erop. Zoemen als een bijtje.
Wat kan het zijn? de Benzine komt niet over, anders was hij wel aangeslagen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vergelijkbaar hiermee: http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=25187
inmiddels 12v van de radio afgetapt. Accu leeggestart natuurlijk, dus kan het nog niet testen.
Vonk heeft hij btw wel. Want op remreiniger loopt hij prima voor 1 a 2 sec.
Kijken als ik hem straks overstart of hij blijft lopen, zo ja moet ik de bekabeling toch maar nakijken.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De brandstofpomp wordt in- en uitgeschakeld door het zogeheten dubbelrelais, bruin van kleur.
Die hangt rechts onder de motorsteun.
Mogelijk is die brak.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ik zou dat relais niet bypassen met een rechtstreekse verbinding….
Links onder de ECU (bij mijn oude ‘95 ooit) zitten ook wat stekkers.
Daar was er bij mij eentje die niet lekker meer ‘lockte’, en dus sloeg het ding ook niet meer aan.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gisteren een bypass gelegd rechtstreeks van de radio op de pomp. Overstarten en hij sloeg gelijk aan. Even laten lopen omdat de accu helemaal leeg was en toen gaan rijden. Alle meters op dashboard vlogen alle kanten op. verlichting deed raar, viel uit tijdens het rijden.
Mijn vrouw had al gezegd “is het geen massa probleem”, dus toch maar even gaan kijken of ze gelijk had.
Ja zo doet hij het natuurlijk ook niet fatsoenlijk!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
McDean schreef:Mijn vrouw
1 met technisch inzicht dus, zuinig op zijn!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Logisch dat ze het weet, het is toch haar auto….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017