4 van de 17
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
DS23IE BH Pallas project van Maart
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 31 januari 2018 07:46 PM
  [ # 46 ]

Min of meer gelukt (bedankt voor de tips):

Afgelopen week een paar keer kruipolie aangebracht.
Gisterenavond voorspanning aangebracht op de lagerbus en met beitel voorzichtig op de oren aan de andere zijde getikt.
En, jawel, lagerbus kwam los (stukje draaien) maar nog steeds muurvast (geen mm.) in horizontale richting….

Aan de binnenzijde waar de lagerbus vastzit zit een ring gelast op het chassis waar de bus doorheen steekt. Bleek dat het gat in het chassis net wat kleiner was dan de opgelaste ring, en die haakte achter de schroefdraad van de lagerbus. Kan ook een braam geweest zijn..
Tja, de lagerbus is nu toch uit, chassis heeft niks geleden maar helaas lagerbus is flink beschadigd.
Die moet ik vervangen.

Komend weekend volgende stap:auto in ‘t spit (fotos volgen).

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 04 februari 2018 09:23 PM
  [ # 47 ]

Gelukt.

Eerste tectyl is verwijderd.

Ik dacht dat het chassis van de DS zwart was.
Ondergrond is grijs/beige. Ook aan de binnenzijde onder de dempingsmatten.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 februari 2018 10:06 PM
  [ # 48 ]

Ziet er “goed “uit….de draaiconstructie.
Ideaal werken!
Voor de rest ,zit er aardig wat laswerk aan ( als je geen consessies wilt doen.)
Voordeel van de DS/ID alles is te krijgen.
Maar werk blijft.
Succes,en blijf volgen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 05 februari 2018 10:11 PM
  [ # 49 ]

Mooi gedaan! Zo ben ik ook begonnen! Gek dat ie beige is, zo was mijn break ook, maar voor een break is dat gebruikelijk. Succes met krabben…!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 februari 2018 11:34 PM
  [ # 50 ]

leuke draaispit

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 februari 2018 09:07 PM
  [ # 51 ]
IDealist schreef:

Mooi gedaan! Zo ben ik ook begonnen! Gek dat ie beige is, zo was mijn break ook, maar voor een break is dat gebruikelijk. Succes met krabben…!

Mijn berline heeft ook een beige grondlaag. Daar overheen zijn de motorruimte, de kofferbak, de deursponningen en de dakrand zwart gelakt, maar onder de matten en de drempelbeplating en in het tank-vak enz. hebben ze ‘r origineel lekker beige gelaten.

Was het bij een Break niet zo dat het chassis beige gegrond werd en dan (deels) in iets van Gris Rosé werd gelakt in plaats van zwart?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 13 februari 2018 06:28 PM
  [ # 52 ]

Hé, leuk om te lezen.

Mijn auto is uit begin 1973, dan hoort het kennelijk zo.
Dan ga ik ‘m ook weer beige maken.

 

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 februari 2018 10:52 PM
  [ # 53 ]

Dan ‘moet’ je eigenlijk dus ook weer hier en daar zwarte nevel op de dorpels spuiten. Er werd geen enkele aandacht aan afplakken besteed. Blijkbaar werd het zichtwerk zwart afgelakt en waar de zwarte lak op het niet-zichtwerk allemaal nog meer terecht kwam was onbelangrijk.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 februari 2018 10:14 PM
  [ # 54 ]
Penny Lane schreef:

Was het bij een Break niet zo dat het chassis beige gegrond werd en dan (deels) in iets van Gris Rosé werd gelakt in plaats van zwart?

Derk

Klopt Derk, ik was wat onvolledig in mijn informatie. Beige op het niet-zichtwerk en gris rose AC136 op het zichtwerk, bij de laatste bouwjaren t/m het dak.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 11 maart 2018 06:21 PM
  [ # 55 ]

Bonjour, afgelopen weken niet veel tijd gehad, vandaag stukje bodem verwijderd.

Aangezien volgens mij de achterzijde van de DS het meeste roest-risiko loopt wil ik hier beginnen.
Mijn plan was om de plaat met kriksteunen te vervangen. Als die weer goed is kan ik vandaar uit de rest aanpakken.
Links achter was de plaat met kriksteunen flink slecht, dus daar maar begonnen. (Deze zijde is als eens eerder slecht hersteld)

Nu twijfel ik even, de rest van de kriksteunplaat ziet er eigenlijk prima uit.
Ook aan de bovenzijde lijkt het ok (ga ik zoiezo nog beter bekijken met een endoscoop).
Wat zat ik doen, alleen het deel dat er nu uit is vervangen of toch de hele plaat.
Het gaat me niet om de hoeveelheid werk, ik vraag me alleen af of de auto er beter van wordt als ik ook goede delen eruit ga boren/slijpen.
Tips?

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 11 maart 2018 11:20 PM
  [ # 56 ]

Niet te zuinig zijn met wegslijpen van de rotte delen, kijken tot waar je roest ziet en dan nog 5 cm meer wegslijpen. Hoofdzaak is dat je de maatvoering goed houd en als je te weinig weghaalt zal je merken dat dat bij het lassen keihard afgestraft wordt (oeps weer een gat) en je uiteindelijk veel meer tijd kwijt bent.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 27 maart 2018 01:32 PM
  [ # 57 ]

Ik zou de plaat t/m het drempelrandje vervangen, ben je in 1 keer klaar:

Der Franzose heeft ook een versterkte uitvoering van 1,5mm dik

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 maart 2018 03:26 PM
  [ # 58 ]

En zijn de schotjes nog goed?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 29 maart 2018 06:34 PM
  [ # 59 ]

Let er wel op dat achter de veerzuigersteun ook een kleine holle ruimte is:

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 29 maart 2018 11:24 PM
  [ # 60 ]

Hé, dat zijn goede tips! Thanks!
Ik zal de verborgen ruimte ook eens bekijken.

Plaat had ik er al helemaal eraf gehaald. De andere zijde was ook niet helemaal fris en ik was benieuwd of er veel roest achter de plaat zat.

Oja, schotjes zijn in prima staat!

Fotos volgen.

Profiel  
 
 
4 van de 17
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook