Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed werk met dat doorlassen !
Maar de onderkant ben je vergeten .....?
Dus nog vocht.
Ik ben zelf meer voorstander van origineel.
Want dat is vaak beter,alleen het probleem is ,ze zijn een goede textiel vergeten bij aflevering.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hoho! De onderzijde moet nog worden samengelast met de L van de bodemplaat. Die kun je dan niet vooraf doorlassen. Origineel waar het een duidelijk doel dient, vaak trouwens een compromis tussen kwaliteit en kosten (tijd). Die laatste concessie hoef ik niet te doen (tijd). De dubbele plaat van de longeron is DE achilleshiel in de roestpreventie van de DS. Die is op aanraden van de bekende restaurateurs vervanegn door 1 plaat van grotere dikte. Ook weer veel bediscussieerd, maar in DS land geldt geen eensluidende allesoverstijgende universele WAARHEID…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Maart schreef:
Ah, duidelijk!
Oh, je hebt de buitenste rand ook helemaal verwijderd.
Ben benieuwd of je de pen los krijgt.Was het veel werk om de buitenkant van de longeron te verwijderen?
Puntlassen losboren via de bovenzijde?
Ik ga dat waarschijnlijk ook doen, de buitenste rand wil ik laten zitten.
Inderdaad de puntlassen losboren via de bovenkant.
Ik gebruik deze voor de buitenzijde:
En deze voor de onderzijde:
Hopelijk blijven de foto’s staan.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Hoe kom je aan die zijplaten? zelf gefabriceerd?
Der Franzose
Ik kan bovenstaand niet volgen omdat ik ipv foto’s een metertje krijg waarvan de wijzer duidelijk te ver is uitgeslagen…
Onder meer de reden dat ik ritueel ben geswitcht van die domme foto-emmer naar Flickr.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
is inderdaad niet te zien, spijtig want volg het draadje met interesse
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Maart,
Sorry voor het “bevuilen” van je draadje, beter de bovenstaande posts maar verwijderen.
Ik ben ook maar overgestapt naar Flickr, hopelijk gaat dat beter.
Dus nogmaals, ja de puntlassen losboren via de bovenkant:
Ik gebruik het volgende plaatwerk:
Heb geprobeerd de pen eruit te krijgen maar is me nog niet goed gelukt, deze zou los moeten zijn na het los slijpen van de las maar heb alleen maar de pen vernield. Gelukkig nog wel leverbaar.
En zo zit de kriksteun bevestigd aan de binnenkant (in de normaal afgesloten ruimte onder de stoelen)
Ah, nu zijn de fotos wel zichtbaar.
Dank je! Duidelijk.
Inderdaad, gewoon vanaf de bovenzijde dus, goed bereikbaar.
Ik heb afgelopen vrijdag vergelijkbare plaatdelen gekocht
Wellicht kun je met kruipolie of warmstoken om de pen eruit te krijgen?
Succes!
Dank je! Ik ga het eens proberen.
Bonjour,
Het is weer eens tijd voor een update.
Helaas niet zoveel tijd aan m’n project kunnen besteden laatste maanden maar we zijn weer begonnen.
Inmiddel eerste reparaties aan de koker uitgevoerd, ik zal komend weekend weer eens eens wat fotos plaatsen.
Meteen ook weer een vraag: bij het demonteren van een achterdraagarm is helaas de lagerbus die in de carrosserie zit gesneuveld.
Nu kan ik een andere kopen van een 74er model (ID?)
Weet iemand of de draagarm achter bij de latere modellen allemaal hetzelde zijn (ik heb een 23IE).
Eigenlijk heb ik dezelfde vraag voor draagarmen voorzijde en hulpstuurhuis, zijn die ook hetzelfde?
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. zijn het zelfde.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maart, hoe staat het eigenlijk met je SM?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het enigste verschil in de draagarmen is het kommetje waar de kogel in zit, bij modellen van voor 1967 zit die vast, latere modellen hebben een losse kom.
zie hier: klik
Hetzelfde geld voor de voorste draagarmen. Lagerbussen zijn hetzelfde voor alle types en hulpstuurhuizen vanaf ‘65 zijn ook gelijk.
Bonjour,
Bedankt! Goed om te weten dat de draagarmen gelijk zijn van de latere modellen..
Hoi Jan, de SM is “klaar” (ik moet nog een keer de airco inbouwen), rijdt lekker staat keurig in een verwarmde stalling hier om de hoek.
Ik rij er eigenlijk veel te weinig mee…. Maak jij veel kilometers?
Eerste grotere stukken zijn gerepareerd.
Toch een hele klus om netjes te lassen….
Roest verwijderd:
Plaatjes maken en vastzetten
En proplassen
Oja,
volgens mij zijn er verschillende soorten carrosserie plaat te koop.
Een lichtgrijze (zelfde oppervlak als de vervangings plaatdelen) en een metaalachtige (ook verzinkt dacht ik).
Die laatste is lastiger te lassen.
Weet iemand de verschillen?