Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Beste mede C4 bezitters,
Na een korte afwezigheid ben ik er weer met een nieuw probleem: na al die regen van de afgelopen tijd ben ik er achter gekomen dat één van mijn koplampunits lek is, op de foto is te zien dat er condens aan de binnenkant zit en dat er water langs de reflector naar beneden loopt. Door met een flesje water verschillende plekken getest te hebben, ben ik er achter gekomen dat het het witte lint/pakking waar de unit mee in de behuizing gedrukt is lek is. Waarschijnlijk dicht dit niet helemaal meer af en kan het water er onderdoor. De plek van het vermoedelijke lek heb ik rood omcirkeld.
Weten jullie hoe je dit weer waterdicht kan krijgen? Kan je dit vervangen door de unit los te maken?
Dat is 1 geheel, die 2 helften worden bij productie aan elkaar gelijmd om niet meer los te komen. Ik zou ‘m dichtkitten, maar ik denk dat je dan altijd vocht en corrosieproblemen blijft houden? No idea eigenlijk. Ik heb het bij de richtingaanwijzers van mijn ZX ooit ook gehad, maar die richtingaanwijzers had je voor een appel en een ei op de sloop
De koplamp van een C4 kost iets meer
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Ik ga ‘m inderdaad maar gewoon dichtkitten. Eerst goed droog blazen met een föhn, dan zal het vocht wel weg zijn toch? Voel me ondertussen wel een beunhaas met m’n kitspuit, een tijdje geleden stond ik nog de paravan dicht te kitten
Totaal aantal Berichten: 1285
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Tegenwoordig worden hele auto’s verlijmd, dus dat beun gehalte valt wel mee. Eerst goed droog föhnen inderdaad en daarna kitten!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
@ 2cvMaarten:
Ja afgelopen zomer heb ik tot twee keer toe haperende elektronica gerepareerd met schuurpapier en WD-40 (rempedaalschakelaar en raambediening), dat was eigenlijk gekker. Wel fijn dat je af en toe je auto zo goedkoop zelf kan repareren
Heb gisteravond de unit goed droog geföhnd en dicht gekit. De auto kon gelukkig binnen staan, want het was te koud en te nat om buiten te kunnen kitten. Hieronder wat foto’s van het proces. Eerst heb ik het uitstulpende gedeelte van de lijm weggesneden zodat de kit overal goed tussen de twee helften kon komen (foto 1), daarna goed ontvet, afgeplakt en gekit (foto 2). Het resultaat zie je op foto 3. Ik heb er maar voor gekozen om gelijk de hele bovenkant te doen, bij beide koplampen. Ik heb Bison Polymax gebruikt, dit heb ik ook gebruikt om mijn paravan dicht te kitten en dat zit tot nu toe nog goed.
Totaal aantal Berichten: 1285
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
mmoie fix!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
2cvMaarten schreef:mmoie fix!
Thanks!