mijn berlingo 1.9d 600 van 2004 starte vandaag erg moeilijk en viel na kort rijden uit.
meerdere malen opnieuw gestart , ging erg moeilijk….veel gas gegeven om hem aan de praat te houden…viel toch al rijdend weer uit.
na meerdere keren proberen te starten was de accu leeg!
met startkabels geprobeert maar sloeg weer af.
Mijn eerste angst (ik heb de auto pas 1 week) was er is iets fout met de motor (lampje brande ook)
nu hoop ik dat het enkel de accu is???
heeft iemand ervaring met dit?
ik ben totaal niet auto technisch
is het normaal dat de auto met slechte accu uitvalt?
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Nee, als hij meestal eenmaal loopt blijft hij als het goed is zelfs zonder accu lopen (maar dat is geen aanrader). Ik denk dat er wat anders aan de hand is. Aangezien het storingslampje brandde kun je misschien iemand vragen je Berlingo uit te lezen.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kun je ons wat meer info geven?
- reed de auto goed en wilde hij nadat je hem had afgezet in eens niet meer lekker aanslaan?
- of zijn de klachten tijdens het rijden ontstaan?
- hoor of hoorde je rare geluiden bv?
Vertel eens wat meer, dan kunnen we misschien ook meer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Zo te lezen, heb je gewoon de accu leeg gestart, en aangezien deze type nog van het soort agregaat @ zelfontbrandend is, denk ik dat er ergens bij de brandstofleiding aansluitingen iets los zit, omdat je hem pas hebt, en meschien van een garage hebt, vaak wordt even de brandstof filter of vervangen, of alleen ontdaan van water, of geen van 2, dan dus of lucht in de leiding door lekage, of teveel water in filter, (het lampje) want op een van deze 2 loopt een diesel niet,
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Maar aan al deze info heb je niet zo veel, om dat je er geen kaas van hebt gegeten, om je een beetje hopende te helpen, open de motorkap, en ruik nu bij de motor, is er een sterke diesel lucht? Dan vaak een lekage, weet je nog welk lampje er Brande, kijk even in instructieboekje, is het van het filter dan waarschijnlijk teveel water,
En ja wat waarschijnlijk onwaarschijnlijk is, dat de brandstof last had van de kou??? Neem aan dat je al ergens had getankt, en niet nog op de brandstof reed van de garage,,
Stel er zit een oude zomer brandstof in, dan kan deze gaan vlokken, normaal wordt door de pomphouders in deze tijd iets toegevoegd,
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
hanssem schreef:
Mijn eerste angst (ik heb de auto pas 1 week) was er is iets fout met de motor (lampje brande ook)
Was het misschien het brandstoflampje?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
ik ben vanmiddag om 13.30 uur aangereden.
tijdens het rijden was het alsof hij soms meer toeren maakte en iets harder ging rijden.
eenmaal op mijn bestemming(40 min. rijden) heeft de auto 40 minuten stil gestaan.
vervolgens starte hij moeilijk…pas na 3/4 keer…daarna sloeg hij enkel keren af…etc het verhaal wat ik vertelde.
het lamje wat brande was het motor lampje…
ik heb niet getankt…de tank was half vol toen ik de auto kocht.
[quote author=“hanssem” date=“1512256293”
tijdens het rijden was het alsof hij soms meer toeren maakte en iets harder ging rijden.
Valse lucht zuigt motor dus aan. Zoals reeds gezegd, brandstoffilter nakijken, motor oppompen, dieseltank volgieten…
Gezien het 2 de hands is kan ook de niveau meter stuk zijn in de tank, als je hem nog niet leger hebt gereden, zou ik er zeker 20L diesel in gooien om te testen.
kan iemand mij duidelijk maken wat : motor oppompen is?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hanssem schreef:ik ben vanmiddag om 13.30 uur aangereden.
tijdens het rijden was het alsof hij soms meer toeren maakte en iets harder ging rijden.
eenmaal op mijn bestemming(40 min. rijden) heeft de auto 40 minuten stil gestaan.
vervolgens starte hij moeilijk…pas na 3/4 keer…daarna sloeg hij enkel keren af…etc het verhaal wat ik vertelde.
Klinkt als of er lucht wordt aangezogen in het brandstofsysteem. Maar omdat je zelf al schreef dat je geen autotechneut bent zou ik maar even naar een garage gaan als ik jou was.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hanssem schreef:kan iemand mij duidelijk maken wat : motor oppompen is?
https://www.youtube.com/watch?v=NxE9OGPCnDs
Minuut 4.42
Het vervolg op mijn afslaande auto probleem.
Een garagist heeft mij geholpen.
Er zat geen diesel meer in!
De meter gaf aan van wel , er zou nog minstens 1/4 in moeten zitten , kortom meter defct!
Ik heb de auto sinds 24-11 gekocht.
Nu zag de garagist die mij geholpen heeft dat er geen koelvloeistof in zat…..maar wel olie resten.
Kortom er is iets goed fout.
Ik ben terug gegaan naar de garage waar ik hem gehaald heb en hij word nu gemaakt.
Dit moet toch onder de garantie vallen???graag advies!
De garage is de Hegru in Veldhoven.
de hegru moet toch tijdens de apk keuring gezien hebben dat het helemaal fout zit….ik vraag mij af of de auto officieel wel door de keuring kan in de staat die hij verkeerde?