Op zoek naar de bron van olielekkage aan de linkerzijde voor op het blok en bovenop de versnellingsbak kwam ik uit bij een nat binnenwerk van de beschermkappen van de aandrijving van de injectiepomp.
Ik had stof verwacht. Maar het glimt van de olie.
De afdichting van de nokkenas is dus verdacht.
Nu vind ik nergens hoe je de timing van de injectiepomp vasthoudt of herstelt.
Een optie is dat dat in deze nieuwe tijd (en in dit speciale geval, PSA V6 2.7 HDi) niet hoeft.
Graag uitsluitsel, alvast bedankt.
Citroen XM TD grijs van 1992 tot 530K
Citroen XM TD Automaat grijs tot 450K
Citroen XM TD Automaat zwart tot 470K
Citroen C6 2.7 HDI Lignage Sable de Langrune
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Welkom in de wereld van de moderne diesels.
Het is geen injectiepomp meer, maar een pomp die hoge druk zet op de brandstofgalerij, van waaruit de elektronisch gestuurde verstuivers worden gevoed.
Electronica bepaalt dus het moment en de duur van de inspuiting.
Pomp heeft dus geen timing.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986