RogerM schreef:@René,
al die dingen lijken op elkaar; Facet of Autlog, Delphi, Febi en ERA. Zou me niets verbazen als veel van die sensors identiek zijn, made in China en alleen de opdruk/verpakking het verschil maakt…
ik ga maar eens wachten hoe lang het dit keer goed gaat.
thx
Intermotor is een “namaak” merk, laten alles “ergens” maken. Ik zou eens een fabrikant proberen die eigen research heeft ( valeo, waarschijnlijk origineel, of bosch of zo). Die sensor wordt behoorlijk heet, want de olie wordt ook heet en als ze slecht gemaakt zijn dan lekken ze bij de overgang naar de kunststof.
To err is human, not to err is divine.
of de Hella die eerder werd genoemd
@Waterman, ja ik heb de druk gemeten. stationair fractie meer dan één bar oplopend naar ruim 3 bij stevig gas. prima volgens mij.
@Citroensmgz, nou da’s precies waar die sensor lekte. op de overgang van kunststof naar metaal. het lijkt alsof de kraag niet stevig genoeg geperst is. ik kon het kunststof deel enigszins draaien tov het metaal! dat kon bij de nieuwe sensor niet (maar die is nog nieuw).
@j.witkop: ik bestel maar vast een Hella en dan wissel ik de sensor binnenkort preventief. thx
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006




























Totaal aantal Berichten: 9488
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom ooit de originele oliedruksensor vervangen is, ook lek?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De DSsen hadden ook deze afdichtingsproblemen en konden best hard olie lekken via het drukcontact, exact op de plek die jij meldde.
Mooi dat de druk goed is, dat maakt de rest van de discussie overbodig.
Nieuw contact en gaan met de auto.
de originele sensor gaf na 2 ton de geest. dat vind ik best. ik zou na 2 ton ook spontaan neervallen… maar drie keer op rij dezelfde sensor vervangen klopt niet. heb Cartal net gebeld en die gaan op zoek naar een ander sensortje. kijk, dan is feeedback geven toch ergens goed voor.
en nu weer lekker tuffen inderdaad!
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
na 2 ton s ouderdom, de afdichting begeeft het na al die vele keren opwarmen en afkoelen.
Dat de nieuwe en de volgende het zo snel laten afweten zal eeb batchfout zijn of geoon een minder goed product.
Daaron kies ik nooit voor de goedkoopste maar voor een bekend merk














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:Ik zou eens een fabrikant proberen die eigen research heeft ( valeo, waarschijnlijk origineel,
Valeo maakt ook bijna alles in China of andere lage lonen landen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Voor het prijsverschil (van die sensor) hoef je het niet te laten. als mij de keus geboden wordt, neem ik altijd de beste, ook als dat niet de duurste is. intussen denk ik ook dat de hele batch van Cartal rot was. ze gaan het onderzoeken. bedenk eens: 2x onnodig op de brug staan maal uurprijs/ergernis. daar kan geen Chinese prut tegenop. en als deze sensor het ook begeeft, komt het totaal op 3!
echter, gisteren had ik geen keus omdat ik nergens zo snel aan een andere sensor kon komen en Cartal op kruipafstand zit. nu kan ik de preventieve wissel wel “op straat” doen, maar ik heb een gouden regel: olie & smeerwerk doe ik ALTIJD op de brug waar ik netjes en schoon kan werken. er loopt toch altijd wat olie uit je blok bij dergelijke handelingen. die wil ik niet op straat hebben. dus de meter tikt nog effe door. 3x gang naar de brug voor één sensor. doe mij maar de beste sensor alsjeblieft.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
in elk geval is je blok niet versleten