Hallo,
Ik heb pech met mijn C4 Picasso uit 2009, motor 1.6V VT1 120 handgeschakeld.
Ik verloor koelvloeistof. Wat blijkt de koelslang (nr 5 op tekening) welke tussen de lange slang uit het reservoir (nr 4 op tekening) en de koelpijp aan de achterzijde motorblok zit (nr 3 tekening) Die slang had tegen de aandrijfas geschuurd en daar kan deze niet tegen. Nieuwe slang besteld en wou deze bevestigen. Het zat alleen niet mee het plastic pijpje waarmee deze aan pijp nr 3 komt brak af. Zit overigens muurvast in aansluiting slang 5 terwijl de borgveer is verwijderd.
Nu moet ik dus koelpijp nummer 3 aan de achterzijde van de motor ook vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er tips om dit goed aan te pakken.
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
Groeten
Gert



















Totaal aantal Berichten: 1819
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Zo dat valt even vies tegen zeg, ben je ondertussen al wat verder gekomen?
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Dag Rene,
Helaas niet. Ik had gehoopt dat iemand hier ervaring mee heeft en dat men wist hoe je dit moet aanpakken. Ik denk dat de pijp aansluiting maakt op de thermostaat.
Nog maar even wachten, wellicht is er iemand die dit een keer heeft meegemaakt.
Groeten
Gert




























Totaal aantal Berichten: 9488
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens mij zit de kunststof pijp geklemd tussen de waterpomp en het thermostaathuis en moet je de laatste demonteren om de pijp te kunnen vervangen
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dank je wel voor de tip. Weet je misschien of dat van boven moet. Of van onderen en dan de steekas verwijderen?
Groet
Gert




























Totaal aantal Berichten: 9488
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zal bij een C4 Picasso met een EP 6 niet veel anders zijn dan bij een C3 Picasso met hetzelfde blok, maar ik zou het thermostaathuis van bovenaf verwijderen en de kunststof pijp waarschijnlijk van onderaf.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zal eerst de bovenkant wat vrij maken, anders dan een C3 ligt de motor iets verder naar achteren. Ik hoop dat als ik de rechtersteekas uitbouw dat ik er dan in zijn geheel bij kan. Had gehoopt dat iemand dat als een gedaan had. Als je namelijk van onderen kijkt kom je ook nog de startmotor tegen.
Ik ga dan maar gokken van boven de linkerkant van de pijp lossen en van onderen de rechter kant (rij ri.)
bedankt allemaal