Hoi,
Onze ruitewisser staat recht omhoog ipv omlaag. Zo heb ik hem ook gekocht Garage zegt dat het prima kan, politie denkt daar soms iets anders over. Heb al eens geprobeerd alles los te halen en anders te monteren, echter ging de wisser toen over de motorkap heen… geen succes dus Iemand een gouden tip?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Dit is de zo genoemde dtm stand, dit was des tijds populair,
ok, kun je deze ook nog aanpassen naar een normale stand?
eindelooopcontacten zitten volgens mij in het overbrengingshuis, denk dat het simpelste is om een goede vervanger te kopen bij bvb. Bart Ebben.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Is niet gewoon de stand van de arm op de ruitenwissermotor verzet? Dat lijkt me het meest logiese
ja dat dacht ik dus ook idd,
had al een paar standen geprobeerd zonder succes. de wisser haalde de meest rare capriolen uit
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Hhhmmmm, niet de arm die op het ruit heen en weer gaat, maar die door de motor wordt aangedreven, de ruitenwissermotor draaid immers gewoon rondjes, maar door de stangen in de parafanbak gaat de ruitenwisser heen en weer, want immers gaat ie nu ook 180graden heen en weer over het raam, alleen stopt ie nu op een andere plek
Ok dan moet ik even wat dieper de auto inkijken idd. Miss dat ik daar iets mee kan. Thnx
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Dus je moet, het beugeltje wat op de as van de motor zit verzetten, en dan dus 45 graden, hoe veel dat is merk je omdat je de wisser dan op het raam in de goede stand zet, en dan weer het beugeltje op de motor vast zet,
Je moet alleen even opletten welke richting ie het eerst op gaat, anders gaat ie van kiet over de motorkap en terug, even de ruitenwisser arm op het raam omhoog zetten, dan zie je of het goed gaat,
Ooit en ik denk nog steeds kon je DTM, circuit ruitenwissersetjes kopen.
Sommigen waren complete stangen en motor set plug en play.
En voor andere auto’s alleen wat armen, stangen en een ander krukmechanisme 180gr.
Jouw wisser pakt ook bijna 180gr waarschijnlijk.
Het makkelijkst is een compleet gewoon setje van de sloop te halen.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Zag op foto,s dat de wisser, rechts ophet raam staat in ruststand, dit gezien als je in de auto zit,
Nog een tip waarschijnlijk zit het beugeltje een beetje vast, de moer dus alleen een paar slagen los draaien, en dan een schroevendraaier eronder en omhoog wrikken, en meschien een tikje met de hamer op de moer om hem los te schrikken,
Wim de AX had standaard een DTM wisser, alleen stond in de verkeerde stand stil, Wim de auto is 23 jaar oud daar wil je geen overbodige uitgave op hebben,
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Hier is de duidelijke uitleg:
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=42&t=11155
Je kunt ook de ruststand aan bestuurderskant doen. Dat heb ik wel ‘s gedaan zodat de rijwind niet direct weer al het regenwater in het zicht blaast.
Groet, Rogier