Beste mensen,
Ik wil in september naar Avignon en vanaf Parijs met de autotrein. Nu staat er in de voorwaarden dat er tenminste 10cm bodemspeling moet zijn tussen de onderkant van de auto en de laadvloer van de trein. Nu zakt een DS in zoals wij allen weten en volgens mij komt het wel wat dichter bij de grond dan die 10cm. Het kan natuurlijk goed zijn dat je die 10cm nodig hebt voor op en af rijden en volgens mij zijn er ook al heel wat DS’en naar Zuid Frankijk vervoerd. Iemand ervaring hiermee? of sowieso ervaringen met de autotrein die wel handig zijn om te weten?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen probleem, mits ze de auto klem zetten op zandzakjes zoals ze met mijn DS ook deden. Je rijdt de auto op de trein, ze plaatsen die zakjes en daarna moet de auto in de laagste stand. Die 10 cm is nodig om OP de trein te komen met de ds.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ben wel benieuwd. ALs je in parijs bent kan je zo even door rijden over de N7 best leuke rit.
Dat met die trein zal ook wat gedoe kosten en kans op schades etc.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Mee eens! Eenmaal in Parijs heb je het vervelendste stuk gehad. Dan begint je vakantie pas echt! Op de N7! Het is jammer dat hij niet meer vanaf Eindhoven rijdt.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vond het helemaal geweldig. Auto in Den Bosch op de trein aan het einde van de middag, lekker borrelen op de trein, eten, tukken en de volgende ochtend taadaa: Narbonne. Schade? Niets. Auto ff gewassen en lekker rondrijden in Zuid-Frankrijk. Kost een beetje geld maar super comfortabel en geen stress dat de auto stuk gaat.
Trouwens, die N7 waar men over spreekt, dat is een leuk stukje nostalgie. Maar het schiet écht niet op…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Rij er elk jaar wel de N7 met mehari 4x4 schiet prima op! weet niet precies wat er achter me gebeurd…
Ben er wel eens mee bezig geweest toen met den bosch maar vond het wel een stevige prijs.
Maar wel leuk ervaring.
Kende iemand die daar werkte. Maar gebeurde wel s wat met die autos….
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
verkuilm schreef:..Kende iemand die daar werkte. Maar gebeurde wel s wat met die autos….
Ja, maar ook op de weg gebeurd er wel eens iets. Of op een parkeerterrein…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok, bedankt Waterman, ik weet weer wat meer en heb er echt zin in. Het risico is beperkt omdat je altijd weet wie er aansprakelijk is.
De N7 heb ik wel ervaring mee en is ook leuk. Vooral die oude mannetjes langs de weg, leunend op een hark in hun voortuintje, die dan hun nek compleet verdraaien als je langs komt rijden. Frankrijk wordt echter wel heel groot op die manier. Al die kleine stadjes waar je steeds weer induikt met rotondes stoplichten etc. Als je echt ergens naartoe gaat en het gaat steeds langer duren dan ga je je op een gegeven moment toch ergeren. De route nationale is meer geschikt als je geen vast doel hebt en gewoon reist en kampeert. Ook zijn er hele stukken Frankrijk en dan vooral in het midden waar niet veel te beleven is. Daar moet je toch doorheen karren op zoek naar een leuker stuk.
Overigens valt Noord-Frankrijk me daarentegen weer heel erg mee, vooral het stuk boven de patatgrens, Frans-Vlaanderen rond Kassel is erg leuk én erg dichtbij.