Hallo allemaal
Ik zag net dat er koelwater onder de picasso ligt. Na wat onderzoek lijkt het dat het niet onder het blok weg komt, maar iets verder onder dr auto. Ter hoogte van de eerste demper. Mijn idee was de kachelradiator. De kachel werkt trouwens nog wel goed. Wat is Julie idee?
Achterwielen borgen, voorzijde opkrikken, assteunen eronder(!) en je vieze klof aan. Of effe op de brug. Kijkt wel zo makkelijk. Staat er misschien een ontluchter open? Er zit er één vlak voor de leidingen door het schutboard lopen. Voor jou niet te hopen dat het de kachelradiator is…
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
als er vloeistof zou lekken??? dan wordt ook het niveau in het tankje lager, na afkoelen van de auto, dan hoef je er niet onder te gaan liggen,
weet je zeker dat het niet gewoon vocht is van de airco,
andere dingen die snel opvallen, bij kapotte kachel, rare geur interieur, sneller vieze of beslagen ramen, die dus niet schoon willen,
Het is volgens mij koelwater. Nivo in tankje staat opk onder minimum. Gs morgen hetventieltje bekijken.
Onder de auto hangen opk druppels.ter hoogte van de eerste demper ongeveer.ter hoogte van het dasboard ongeveer. Daarom dacht ik aan de kachelradiator. Is dat een dure grap? Is wel redelijk bereikbaar dacht ikhier te lezen.
Ik hoop een slang



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
ja want naar weten,achteraf??? als de radiator lek is loopt het interieur vol, en die is immers dicht,
Bij een airco wagen gaat de kv van een lekke kachelradiateur toch ook naar buiten via de condens afvoer van de airco of niet?
Of zijn de radiateurtjes niet tegen elkaar aan geplakt?
Gr. Wim
Update!
Het was niet koelwater, maar remolie.
Op onverklaarbare reden heeft deze druk opgebouwd en uit het reservoir gegooid.
Iemand een idee?
Het is een xsara picasso 2.0 16 v automaat
Dat kan niet.
Met remblokken vervangen wel.
Maar dan heeft voor die tijd een onnozele de remvloeistof bijgevuld terwijl dat bijna nooit hoeft.
P.S. Koelvloeistof is heel zoet, dus volgende keer even lekker proeven.
Gr. Wim.
Het is toch echt waar. Het liep uit het reservoir . Onverklaarbaar.
We kunnen het niet verklaren



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Het enige wat ik kan bedenken? Er zit teveel water in het systeem,(remvloeistof trekt water aan) dat is gaan bevriezen, en dat zet uit,
Ja zomaar een idee, kan het anders ook niet bevatten,
Dot4 vloeistof is hygroscopisch waardoor het water aantrekt, maar dit mengt zich goed met de vloeistof en kan niet bevriezen, remvloeistof is immers gebaseerd op glycol, net als antivries.
Dot5 is gebaseerd op siliconen en trekt geen vocht aan 0,0.
Echter, als in Dot5 dan toch water terrecht komt, door stoomcleanen of hoe dan ook, kan dit wel bevriezen en is het idee van beremans niet eens zo gek.
Dot5 mag je nooit mengen met dot4.
Gr. Wim.
Vrijdag ga ik naar de dealer. Ik benbenieuwd
Net terug van de citroen dealer.
Het bleek wel koelvloeistof te zijn van de kachelradiator. Dit liep onder de mat en druppelde daar onder de auto.
Viel gelukkig mee.
Ik zei nog, proeven, het smaakt zeer zoet.
Hebben ze hem meteen vervangen dan?
Gr. Wim.
Ik heb inmiddels hetzelfde probleem met mn 2007 C4 Picasso nadat 2 weken geleden de distributie + waterpomp zijn vervangen.
Zouden ze bij de garage vergeten zijn om een ontluchting weer dicht te zetten ???? Als ik koelvloeistof in het witte ‘boltankje’ gooi , komt het er onder de auto weer uit , dit inderdaad iets verder naar achter onder de auto….
Overigens is de vloerbedekking keurig droog
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV