Goeiendag,
Ik heb een Xsara 2.0 16v vts uit 2003. De versie met 136pk.
Ik op zoek naar vermogen winst. Heeft iemand enig idee, of enige ervaring met het monteren van een uitlaat spruitstuk van de 167pk versie? Of dit zo zal passen. En of het inlaatspruitstuk ook een optie is? Ik zit wel met het elektrische gasklephuis en mogelijk andere aansluitingen. Helaas kan ik geen kant en klare aftermarket performance onderdelen vinden..
Eventuele andere tips over vermogen winst zijn uiteraard welkom! Ik heb er een cold air intake en MSD bobine op ziten. In de toekomst zal er ook een RVS uitlaat systeem onder komen.
Alvast bedankt!
Een 2.0 Xsara en dan nog vermogenswinst?
Je zou een weekje in mijn C5 met 1.8 moeten rijden en dan weer in je Xsara. Dat lijkt dan wel een raket.
Hahah feit, dat is wel de goedkoopste oplossing!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De 2.0 met 136pk uit 2003 is al een EW-blok. De 167pk-versie is nog een XU. Ik denk dat onderdelen uitwisselen wat lastiger gaat zijn.
Wat dan een mogelijkheid is: kijken naar onderdelen van het 180pk-blok uit de C4 (de EW10J4S meen ik). Deze heeft geloof ik variabele kleptiming wat niet over te bouwen valt, maar wel een spaghetti-spruitstuk en wellicht ook een beter inlaatspruitstuk. Dat uitlaatspruitstuk past niet 1 op 1 met de bestaande downpipe/katalysator, maar als je vooruit wil met een tweeliter moet je de uitlaat toch aan laten passen.
Zodra in- en uitlaat geoptimaliseerd is zou je er met een remap best nog een pk of 10-20 bij kunnen sprokkelen, maar of dat alle moeite loont is nog maar de vraag natuurlijk.
Overigens vond ik die 136pk in de Xsara een best vlot ding hoor. In 8,9 seconde naar de honderd is echt niet traag.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kijk aan top, erg bedankt voor je reactie! Dan ga ik het richting de c4 zoeken, er is vast wel ergens een uitlaat spruitstuk te vinden, en wellicht ook inlaat. Wat betreft de motor code heb je gelijk. De remap gaat er ook zeker komen zodra ik het uitlaat en mogelijk inlaat traject onder handen heb genomen. Thanks!
Compressor misschien makkelijker? Met een chiptuning en katvervanger.
Dan komt de 200+ ook meer in het zicht. pk uiteraard.
Gr. Wim.
Die 136pk 2-liter is inderdaad een EW10J4 volgens mij, zelfde blok als in mijn C4 VTS (echter heb ik op kenteken 138pk). De 180pk EW10J4S is hetzelfde blok, maar dan met variabele kleptiming, ander inlaatspruitstuk en aangepast motormanagement.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik heb een in en uitlaat spruitstuk gevonden! Ga ze bestellen, ben benieuwd of het gaat zonder al te veel aanpassingen