Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Geld speelt uiteraard geen rol hier, het gaat er om dat ik weer fijn in deze mooie bolide kan sturen.
Beschikbaarheid van de onderdelen is echter wel een probleem.
Ik probeer zaterdag 2/10 bij het magazijn te zijn en neem sowieso de oude reactie stangetjes mee.
tot dan!
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 10241
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Voor zover ik weet is speling op dit soort reactiestangetjes, in de C5 club rammelstokjes geheten, geen afkeurpunt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
giel schreef:
... ruimte op de bussen van de wielophanging ... waar ik deze onderdelen op kort termijn kan kopen?
Ik heb sowieso nog goede gebruikte fluidbloclagers liggen, als de hulzen in de draagarm het overleefd hebben is dat een optie als je om ‘t hand zit.
Zocht je niet ook een voorruit?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
jantje1948 schreef:Voor zover ik weet is speling op dit soort reactiestangetjes, in de C5 club rammelstokjes geheten, geen afkeurpunt.
Ik zie mijn keurmeester er ook nooit op controleren nu je het zegt… Heb ze van mijn 73er net ook even losgemaakt, ze zijn werkelijk als nieuw, de kogels gaan nog zeer zwaar, hoesjes helemaal heel. De hoesjes kun je overigens gewoon vervangen, als dat het afkeurpunt is.
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De stabilisatorstang is wel een keuringspunt: het ding moet deugdelijk bevestigd zijn en mag niet gebroken zijn. Voor het overige geldt dat ie z’n werk moet doen. Speling is geen app afkeurpunt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
“Ik heb sowieso nog goede gebruikte fluidbloclagers liggen, als de hulzen in de draagarm het overleefd hebben is dat
een optie als je om ‘t hand zit”.”
Zocht je niet ook een voorruit?
Deze hou ik even achter de hand, mocht het niet lukken. wbt de voorruit; goed onthouden! Rotterdam was het toch?
Ik wil hem sowieso hebben en kom dan na half oktober jou kant op, ok?
Gr Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
@MiGS; heb je een pm gestuurd
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
waterman schreef:De stabilisatorstang is wel een keuringspunt: het ding moet deugdelijk bevestigd zijn en mag niet gebroken zijn. Voor het overige geldt dat ie z’n werk moet doen. Speling is geen app afkeurpunt.
Dat heeft dus alles weg van een onterechte afkeur. Verklaart ook direct waarom ze zo moeilijk te vinden zijn, gaan vrijwel nooit stuk en ook nog eens geen punt voor de APK….
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Ruimte of speling betekent voor mij vervangen; ik ga voor preventief onderhoud.
Ben ook van mening dat de apk voor oldtimers gewoon moet blijven bestaan. Men rijdt vaak te lang door met problemen simpelweg omdat ze daar niet aan gedacht hebben of in het ergste geval een financiële kwestie.
Ik graag alles op orde en heb een hekel aan verassingen. Dat is mede de reden dat ik nog nooit stil heb gestaan langs de weg.
gr giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik wacht ook niet op een afkeur voor de APK om iets al of niet te repareren. Wat ik wilde zeggen is dat ze de auto dus naar het oordeel van een ervaren APK-keurmeester op dit forum er niet op mogen afkeuren. Dus je hoeft je er voor nu niet voor in bochten te wringen. Iets repareren onder druk van een APK-datum is meestal niet optimaal.
Ik ben zelf nu ook bezig met een complete technische revisie van mijn 73er, (restauratie en revisie subframe achter/tank, vervangen lagers draagarmen boven en droogmaken motor en bak). Heel leuk om te doen, maar voor de APK zou dit allemaal niet nodig zijn. Aan de andere kant gooi ik zaken die nog gewoon goed zijn ook niet graag weg.