EL Robino schreef:Hoho, pas op met het woord ‘rot’ in dit topic. Straks krijgt de cx er lucht van en hij is nu voor zover we kunnen zien vrijwel roestvrij.
Een origineel nederlands cx vrijwel roestvrij?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Welke velgen gaan het worden die van de rechter kant of de linker…...
Voor de rest goed bezig!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik vind die Alfa velgen top! Houden zo zou ik zeggen.
Ik ga waarschijnlijk een boel mensen tegen het zere been schoppen, maar ik vind die Turbo velgen een beetje overschat.
Gelukkig leven we in een vrije wereld en nee, het is niet mijn bedoeling om een discussie te starten over velgen. Ik vind de getoonde Alfa velgen gewoon erg mooi staan op een CX! Alle respect voor liefhebbers van de Turbo velgen, maar het is niet mijn ding…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ook mooie Alfa spaken !
Zijn dit 17 inch ? Hoe rijdt dat tov TRX ? (heb zelf 16 inch, is al wat strakker/stugger, stuurt wel enorm beter !!)
Moest je wat aanpassen om ze achter of voor te kunnen monteren ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Dit zijn ook 16inch, met bandenmaat 205-55-16. De ET waarde is 35 en dat paste achter net niet. Ik heb wat material van het afdekpaneel bij de achterwielen moeten halen. Daar zie je niks van en het past nu net wel.
Heeft iemand trouwens de maten van het ronde afdichtrubber van de tankvlotter en aanzuigbuizen?
Verder nog op zoek naar het paneel met de 4 LCD displays. LCD’s mogen stuk zijn als de behuizing maar heel is.
Klimrek is gevonden; de CX club had deze liggen maar moet nog even een keer van zolder worden gehaald.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
16 inch met modern rubber rijdt wel errug goed !!
Wat voor banden heb je ?
Heb je een 4 LED display met de tijd (2e van rechts) of met een boordcomputer ?
die behuizing is verschillend…. (boordcompu versie heeft niet die 2 gaatjes li/re bij de 2e display van rechts zitten om de tijd te verstellen)
Hier een YouTube met op 20 sec het toetsenbordje van de boordcompu.
Gewoon omdat ie leuk is, en van jouw versie CX
Het 4 display daarvan is nog lastiger te vinden.
hier de “gewone”:
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
mooi filmpje! ik heb inderdaad de versie met boordcomputer. (waarvan ik overigens geen handleiding heb . de twee rechts lcd’s missen wat streepjes maar eea is al eens gerepareerd en de behuizing is gelijmd waardoor ik die niet open krijg zonder deze te slopen.
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Inmiddels weer veel gedaan aan de CX, ik plaats later deze week een update. Voor nu even een vraag; er zit Links een andere aandrijfas in sinds afgelopen week, maar die is los gekomen uit het differentieel zie ik net. Hoe kan ik deze het beste weer terug erin krijgen, zonder brug, en zonder het rubber te beschadigen?
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zat de borgring erop? Anders blijf je dat probleem houden… (rechter as heeft geen borgring)
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Ik heb het laten doen dus dat weet ik niet zeker, ik bel deze week even de garage maar zou mooi zijn als ik hem zelf iig kan proberen er in te doen
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat je onderste fuseekogel zal moeten loshalen om de as weer goed op zijn plek te krijgen.
Even controleren of de ring er nog op zit.
Inderdaad even de onderste fuseekogel los, en dan kan je het fuseehuis wat naar buiten kantelen.
Je kan dan je as effe wat meer eruit trekken, aan het einde van de spline as zit een rondom een groef waar de borgring in hoort te zitten.
Zit ‘ie er niet in? dan effe in het gat waar de as zit voelen of ‘ie daar in stukjes ligt, of helemaal niet.
Monteren even doen met de tiewrap-truc: borgring om de as, daarom een bindbandje strak aantrekken.
Vervolgens as erin schuiven, de tiewrap schuift dan naar achteren (wel in een keer doorduwen, niet heen en weer gaan).
Als laatste de tiewrap doorknippen en de as in z’n borging duwen.
Het is effe kutten, maar wel te doen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom die tiewrap? Omdat anders de borgring eraf valt?
Die blijft toch prima zitten, ik had er in elk geval geen last van dat die eraf valt.
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Arjan Verkade schreef:Ik denk dat je onderste fuseekogel zal moeten loshalen om de as weer goed op zijn plek te krijgen.
Hoeft mogelijk niet.
Ook ik ben ervaringsdeskundige in deze, linker tripoidehuis los uit het differentieel ondanks de aanwezigheid van een borgring.
Mogelijk toch niet goed in z’n groef gevallen.
Mij lukte het als volgt.
Linker aandrijfasmoer los en eraf, wiel eraf en het geheel zover opkrikken dat de as zoveel mogelijk in een rechte lijn staat met het tripoidehuis.
De as met de homokineet kan nu schuiven in de spiebanen van de naaf, door de as nu richting bak te drukken, duw je ook het tripoidehuis weer naar binnen.
Bij mij borgde de ring daarna het huis in het differentieel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Arjan Verkade schreef:Waarom die tiewrap? Omdat anders de borgring eraf valt?
Om de borgring een zo klein mogelijke diameter te geven, zodat hij makkelijker in de spiebanen van het differentieel gaat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986