René Jongejan schreef:
Linker aandrijfasmoer los en eraf, wiel eraf en het geheel zover opkrikken dat de as zoveel mogelijk in een rechte lijn staat met het tripoidehuis.
Ja, dat werkt ook, maar dan moet je wel dop 35 hebben liggen en dat ding zit officieel met 350 Nm tot 400 Nm vast.
Da’s aardig eraan hangen
René Jongejan schreef:Om de borgring een zo klein mogelijke diameter te geven, zodat hij makkelijker in de spiebanen van het differentieel gaat.
Jup, daarom. Mijn borgring was aardig koppig, dus was blij met deze oplossing.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
EL Robino schreef:mooi filmpje! ik heb inderdaad de versie met boordcomputer. (waarvan ik overigens geen handleiding heb
Ik heb de handleiding wel in mijn CX liggen. Kan hem tzt wel even scannen en mailen als je wilt? Stuur maar PB.
Ik heb ook Alfavelgen. De speedline. Staan ook prima hoewel ik wel overweeg mijn set “T” velgen op te gaan knappen.
Gr,
Michiel
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Zo, we zijn weer wat actiepunten verder.. Een kleine opsomming van wat ik sinds mijn vorige post aan de CX gedaan heb:
* Allereerst bonuspunten voor forumlid Waterman. Het vreemde veergedrag bleek inderdaad veroorzaakt te worden door een kromme onderste draagarm LV. Die heb ik bij Hydraulique laten vervangen samen met de bovenste draagarm voor de zekerheid, fuseekogel, binnenste spoorstangkogels L en R, wiellager LV en natuurlijk uitlijnen. Hij is nu weer spelingvrij en veert weer perfect! Wat een [s]aderlating[/s]verademing…
* Bovenste motorsteunn vervangen
* Dashboardlampjes vervangen
* Zwart plastic delen in de Gyeon Q2 trim gezet zodat ze weer mooi zwart zijn en wat langer blijven
* Bougies en Bougiekabels vervangen. Hiermee is het ‘hikken’ bij volgas ook verdwenen
* Alle 4 v-snaren vervangen
* Sierstrip LA vervangen en Achterklep vervangen
* Gasklep positie sensor had een draadbreuk. Ik merkte er niks van.. maar toch maar netjes gerepareerd.
* diverse stekkerverbindingen schoongemaakt
* Toch een andere set Alfa velgen gemonteerd. ik kon niet wennen aan het te moderne design van de spaakvelgen. Naar mijn mening staan de nieuwe Alfa 164 velgen een stuk beter.
* Tankvlotter en aanzuigunit rubbers vervangen. Dat is nog wel een gedoe geweest. De eerste vervangende vlotter bleek toch ook lek, nwe rubbers van CX basis bleken uit te zetten na contact met brandstof.. UIteindelijik heb ik bij Doro een vlotter kunnen vinden met stalen bovenkant die heb ik open gemaakt, gangbaar gemaakt en het reserve-lamp-draadje vastgesoldeerd. Vervolgens bij Technirub nieuwe NBR afdichtingsrubbers besteld voor een paar Euro. nu lijkt het goed te zijn alhoewel ik laatst toch weer wat benzine rook.. Ontluchting maar even nalopen
Maar ja, als je met het ene klusje bezig bent en denkt even klaar te zijn, zie je het volgende nieuwe klusje ook al weer…
Dit weekend ga ik de kleine zwarte sierstrips spuiten volgens de beproefde C-F methode (plamuurmes met ducktape, hittebestendige lak, kit-op-rol, etc)
De CX rijdt super!
Oude Tankvlotter:
IMG_0828 by EL_Robino, on Flickr
Nieuwe tankvlotter:
IMG_0901 by EL_Robino, on Flickr
Bovenste rubber zoals origineel, onderste van Technirub en NBR materiaal
IMG_0906 by EL_Robino, on Flickr
Bougies
IMG_0909 by EL_Robino, on Flickr
TPS draadbreuk
Untitled by EL_Robino, on Flickr
De CX met ‘nieuwe velgen’
IMG_1059 by EL_Robino, on Flickr
Untitled by EL_Robino, on Flickr
De velgen staan de auto beeldig.. Veel mooier dan spaakvelgen toch..
Normaal gezien ben ik niet zo een serie2-fan maar deze auto mag echt wel gezien zijn en naar ik lees ook top onderhouden, goed bezig daar!
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Ik vind de velgen ook mooi staan! Wat kan een tankvlotter roesten zeg….maar fantastisch opknapwerk!
Wim
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De tankvlotter zelf roest niet, die is van kunststof wat bros/poreus wordt.
Het is de metalen klemring die roest.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
.
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Mja, toch weer een velgen update .
De Turbo velgen liggen er weer onder en wat ziet dat er toch weer lekker uit! Het maakt de auto echt af vind ik. Verder rijdt ie sinds de laatste werkzaamheden nog steeds probleemloos en naar volle tevredenheid!
Ps. De alfa velgen staan op MP; voor de geïnteresseerden.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Merk je veel verschil qua rijden op de banden? Met name ook het comfort van 390 mm naar 16”?
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
De spaakvelgen waren 16” en die vond ik aannerkelijk stugger. Stuurde wel wat strakker in de bochten maar vond het wat minder comfortabel. De alfa velgen hierboven zijn 15” en dat reed toch wel weer fijner, soepeler. 195 voor een turbo vond ik alleen wat smal.
Toen ik de auto kocht zaten er al 2 nwe TRXen (dot 4216) op en nu 2x nwe erbij (dot 4217). Nu met de turbo velgen en verse TRXen rijdt weer perfect.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het staat in elk geval weer erg goed!
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Het staat inderdaad erg goed die T-velgen, hoewel die 15” Alfa velgen ook niet misstaan.
Ik heb een aantal jaren terug ook zo’n setje gekocht omdat je in België buiten de originele TRX’n enkel met 15” banden mag rijden op de GTiT.
Mijn velgen lopen vooraan vast op de remklauwen je kan ze zelfs niet monteren omdat ze niet tot op de remschijf geraken,
Hoe heb je dit opgelost, spacers? of zijn het toch andere velgen?
Die rubber voor de tankvlotter waar is die te koop? lijkt mij wel een mooie vervanger van de originele.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
EL Robino schreef:De spaakvelgen waren 16” en die vond ik aannerkelijk stugger.
wat voor band had je op deze velgen ?
merk/type en afmeting ? Ben ik wel benieuwd naar. Dat maakt ook nog uit.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
@trxke:
Ik had de 15” alfa velgen (oorspronkelijk van de Alfa 164 turbo) gemonteerd met 5mm spacers (5x98 naaf 58,1) van Eibach aan de voorkant. Achter is dat niet nodig. Wielbouten voorkant m12x1,25 lengte 45 en achter lengte 39/40. Dan lopen ze nergens aan.
Het rubber komt van Technirub.nl en was deze: https://www.technirub.nl/flenspakkingen-ringen-rubber/flenspakking-nbr-zonder-boutgaten/flenspakking-nbr-75x50x3.html
@cx25gtit2: er lag 205/55/16 onder. Merk was volgens mij GoodYear, type weet ik niet meer
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Sinds 1 maart weer lekker aan het rijden in de CX! bijgaand nog wat mooie plaatjes van eind vorig jaar:
Citroen CX 25 GTi Turbo 1985 Flevoland by EL_Robino, on Flickr
Citroen CX 25 GTi Turbo 1985 Flevoland by EL_Robino, on Flickr
Citroen CX 25 GTi Turbo 1985 Flevoland by EL_Robino, on Flickr
Dankzij wat hulp van mede forumlid Patrick Kessels, die me tips en een ontbrekend onderdeel heeft gegeven heb ik deze winter mijn LCD display kunnen repareren. Alle 4 werken ze weer!
Untitled by EL_Robino, on Flickr