De naam is niet door mijzelf bedacht maar volgens mij door furriegurrie.
Ik wilde weer een camper en die is er na lang zoeken ook gekomen in de vorm van een “smiley face” transit met een 2.5di “banana” motor. Zijn jullie gelijk op de hoogte van de ford termen
Bijna 80pk en leeg 2360 kg. Rijdt het eigenlijk nog best wel vlot vergeleken met de witte reus 1.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
‘Banana Engine’. Moest ik even opzoeken hoor. De wikipediapagina over de LDV Convoy schrijft:
‘the York ‘banana’ engines ... were described as ‘dated’, ‘noisy’ and ‘ponderously slow’, but ‘dependable’ and ‘willing’ with ‘excellent cold starting’ and ‘lively performance’
Ik vind het een goed ding, deze camper
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een banana motor heeft een bosch VE verdelerpomp, en een turbo diesel heeft een lucas epic pomp.
Ik wilde dus een banana
Buiten de auto is de motor ook echt bijzonder “noisy”. In de auto is het een stuk stiller dan de witte reus 1, je kan gewoon praten zonder schreeuwen op de snelweg.
Op dit moment maakt alleen het lagertje van de dynamo meer herrie dan de motor, ik had niet gedacht dat dat mogelijk was
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heb je ook nog wat plaatjes van het interieur?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Niet echt goede, maar dit moet een aardige indruk geven:
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Geloof niet dat ik de naamgeving kan claimen hoor….wie wel weet ik niet.
Leuk ding Maarten, wat minder speciaal dan de originele reus, maar vast veel comfortabeler en een stuk moderner. Veel camperplezier!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Handig campertje, niks mis mee. Maar die 2.5D is allerbelachelijkst traag. Anderzijds, die motor geeft er niet om of ie nu 1500 kg moet verplaatsen of 3500 kg. Gaat allebei even traag. Zijn wel echte werkpaarden. En, dit model Transit rijd ook erg prettig.
Veel plezier ermee!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ach, vergeleken met onze dieseltjes zal de traagheid wel meevallen denk ik
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Mwoah, dat maakt elkaar niet heel veel, hoor. Grote voordeel van de Transit is dat ie wel 100 km/u vast kan houden, tenzij het wel erg op heuvels begint te lijken. Dat lukt mijn C35 al niet in een glooiend landschap…
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Lekker is dat. Nu wil ik dus óók een camper.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Eemspoort schreef:Maar die 2.5D is allerbelachelijkst traag.
Daar ben ik het niet mee eens.
Ik voel een 2.5d drag-race opkomen
2d schreef:Lekker is dat. Nu wil ik dus óók een camper.
Dat snap ik, maar goed uitkijken, er staat echt een hoop vuil te koop met rotte opbouwen.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Nee, dat ga je wel winnen, al was het maar omdat mijn camper zwaarder is… Ik vraag me echter wel af wat jij dan gewend bent als je een Transit 2.5D niet traag vind. Ik heb meerdere lange afstands-ritten voor mijn vader gedaan met dat model en die motor, en ik werd er soms een beetje triest van. Een bak herrie en geen gang. De Transit 2.5 TDdi 125 pk die hij daarna kocht was een sportwagen vergeleken met de 2.5D.
Idd, er word veel meuk aangeboden op de 2e hands markt. Echter, bedenk wel dat eigenlijk elke camper wel wat werk nodig heeft en dat het loont om 2 rechter handen te hebben als je een camper bezit. Maar, het blijft een geweldig iets, met de camper op pad.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Tuurlijk is een transit 2.5d traag, maar niet meer zo gevaarlijk traag als mijn c35 was. Vrachtwagens inhalen gaat prima, heuvelop kom je prima mee met de vrachtwagens. Je moet gewoon niet zo haasten, het is toch vakantie als je hier mee op pad gaat.
Ik pak daarna de motorfiets wel weer, meer pk’s dan de transit, en maar 190 kg
En kwa herrie, ja het is niet stil. Maar wel een heel stuk stiller dan een c35d. Je kan praten en muziek luisteren op de snelweg.
Klusjes zijn er nog genoeg,
-afgelopen 2 weken druk geweest om de gasboiler en gaskachel weer in te bouwen.
-er missen heel veel kastplankjes
-de electra is niet helemaal naar mijn smaak, er is een mooi zekeringen panneeltje onderweg. Die moet ik nog even inbouwen
-de huishoudaccus hebben hun beste tijd gehad denk ik. De compressor koelkast gaat alleen aan als de zon en het zonnepaneel de accu helpen.
zonder zon zakt de spanning te veel in.
-Veel ledlampjes inbouwen, 6 x 21 watt plafond verlichting trekt de huishoudaccu onnodig leeg.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Dat ben ik wel met je eens, de Transit 2.5D houd beter vol dan de C35. Een stuk stiller weet ik zo niet, ik vond de Transit ook erg luidruchtig. De C35 zal zeker meer herrie maken, maar dat ontwerp is dan ook 20 jaar (of meer) ouder.
Ik zie goede plannen! Elektra in campers is vaak een beetje anders als je zou hopen, idd. Onze Neba is wat dat betreft een fijn stukje Nederlandse nuchterheid en daar mee behoorlijk overzichtelijk.
LED-verlichting is een zaligheid in een camper. Wij hebben ook overal LED en kunnen 3 dagen staan op 2 AGM accu’s van 85 ah het stuk, gebruik makend van de elektrische vermaler-toilet (ja echt), laptops en telefoons laden, router, maar de koelkast op lpg.
We hebben wel een zonnepaneeltje, maar die is al wat ouder en ik heb geen idee wat de capaciteit is van het ding. Maar het werkt, dat is het voornaamste. Op onze vorige camper hadden we die niet en maar 1 huishoud-accu van 72 ah en amper LED-verlichting. Daar stonden we altijd mee aan de stekker…
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Afgelopen zaterdag nog even veel stekkerverbindingen en zekeringhouders opgeknapt. Heb ik zo weer 1,5 volt meer bij de accu’s en koelkast. Misschien zijn de huishoudaccu’s toch niet stuk.