Aangezien de schakelaar van mijn mistlamp was overleden probeerde ik een nieuwe te monteren. Blijkbaar heb ik de draadjes niet goed aangesloten… Heel stom natuurlijk
De eend gaat nu niet met op contact als ik de sleutel omdraai. Weer iemand hoe dit kan en wat ik moet doen om dit te verhelpen?
De verlichting doet het wel en de zekeringen in het bakje onder de motorkap lijken heel.
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je al gemeten of er wel spanning binnenkomt op het contactslot? Zitten alle draden er op ?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Alle draden zitten er op. Als ik de sleutel omdraai brand er geen lampje en lijk ik de “veer” niet te voelen. Ik weet niet goed hoe ik dat anders moet omschrijven, normaal voel ik weerstand, nu niet meer.
Ik heb het nagemeten, op de blauwe kabel staat spanning.
Ik las net over een “contactrol”; weet iemand of deze kan doorbranden? Zou dit het euvel kunnen zijn?
Het is wel gek, schakelaar mist schakelaar kan je niet verkeerd aanlsuiten naar mijn idee.
Maar contactslot kan stuk.
-sleutelmechanisme kan stuk, kun je opeens sleutel niet meer draaien.
-Contactrol kapot.
Dat laatste kwam nogal eens voor. Je kan m uit elkaar halen en schoonmaken. Of andere kopen.
Let goed op de stand hoe je die eraf haalt. Dan is monteren 10 sec werk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980