Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Beste mede forummers,
Na een poosje mijn lexia 3 aan de kant te hebben gelegd, (niet werkend) ben ik weer begonnen, om hem toch aan de gang te krijgen.
Nu blijkt, dat die bruine connector verschillend bedraad kunnen zijn.
Op de foto’s is te zien, waar de contacten zitten, verder heb ik uitgemeten, hoe de contacten naar de 16 polige connector zijn aangsloten.
Voor de duidelijkheid, dit is dus een verloop van obd1 naar obd2 met platte 16polige stekker
Wie weet, of deze goed is, of is er iemand in de buurt van Haarlem met een werkende Lexia??
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
http://www.xmclub.nl/comment/63020#comment-63020
Hier staat e.e.a over pinbezttingen.
En het klopt, er zijn lexia’s die niet alles kunnen uitlezen en verloopstekkers met verschillende pinbezettingen.
Zie ook hier:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225291
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
@ Ed P: Helaas gaat dit Artikel over de ronde stekker, ik heb juist de platte 16 polige!!!
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Zijn deze beter?
Of deze link, het blijft soms toch plug and pray met die dingen.
https://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=11&t=49045&hilit=lexia+pinouts
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Aan de lexia zit toch weer een verloopsnoer? Van jouw rechte stekker naar een ronde OBD? Dus wat er dan tussen zit maakt niks meer uit, je meet naar de ronde OBD steker of heb je die niet op je Lexia?
Hier staan alle pinbezettingen, heb even voor je gegoogeld.
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Niet elke Lexia heeft een ronde OBD-stekker, die heeft die van mij inderdaad ook niet. Rechtstreeks “hard-wired” naar ODB2 dus. Die van mij doet het trouwens ook heel matig. Bij mijn Xantia met half afgebroken stekker leest hij ongeveer de helft uit, bij de XM van een vriend van me zelfs helemaal niks. Terwijl ik er toch echt al aan alle kanten heel wat millimeters af heb geschuurd inmiddels .
EDIT: het zit bij mij inderdaad ook zoals bij TS.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ed P schreef:
Hier staan alle pinbezettingen, heb even voor je gegoogeld.
Sorry hoor, ik wist niet dat je boos werd, kijk nou even in bovenstaande link.
Ik heb een werkende lexia en dan zitten ze zo aangesloten:
A1 / 16 / +12 volts
A2 / 1 / Switched (?) +12 volts
A3 / 4 / Chassis Ground
C1 / 7 / Engine ECU K-line
C2 / 15 / Engine ECU L-line (?)
D2 / 13 / GMV2 test (?)
E1 / 6 / K-line ABS
E2 / 11 / K-line Clearance adjustment (Hydractive 2 ?)
E3 / 12 / K-line Steering wheel module
F1 / 14 / K-line Heater / Aircon
F3 / 8 / K-line Air Bag
G1 / 2 / K-line Gearbox ECU
H3 / 9 / K-line Door lock
I1 / 10 / K-line Rear view mirror
I2 / 3 / K-line Anti-theft alarm
I3 / 10 / K-line Immobiliser
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
, ik zal zelf binnenkort ook eens kijken of dit met die van mij overeenkomt…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
@ Citroen23
Dank je wel, hier heb ik wat aan!!
@ Ed P:
ik ben niet boos, maar deze info zocht ik, ik zie nu al, dat die verloop van mij anders bedraad is.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ik weet niet of je die kabel van jou wel zomaar open kunt halen zonder hem te slopen…ik kreeg eerst ook eentje die verkeerd bedraad was. De winkel ontkende dit, maar op verzoek wouden ze hem wel ruilen tegen eentje die ik open kon schroeven (bruine stekker) en klikken (OBD2-stekker). Die heb ik nu dus.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ok, ben blij dat je geholpen bent nu, daar gaat het tenslotte om in dit forum.
Deze info stond trouwens ook in de derde link die ik je gaf…..
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
@ Feije:
Nee, die van mij is niet demontabel helaas.
bij wie heb jij hem gekocht??
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Als je wel alle pennen in de stekker hebt zitten (wat ook niet altijd het geval is heb ik gemerkt) kun je ook de kabel doorknippen en de draden wisselen zodat de pinbezetting goed is, is even soldeerwerk maar dan heb je ook wat.