Kan je helaas niet verder helpen, mijn ervaring met de BX is van lang geleden en ik heb er geen doc van bijgehouden. Sorry.
To err is human, not to err is divine.
Fff uitgaande van het vorige schema: komt wel de volle accu spanning op pen 4 van de 4 polige stekker van de bobine ? Geen spannings verlies over het contactslot ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
@citroen23 , jep die spanning is er.
Heeft 1 van jullie weet van een condensator(tje) voor de ontsteking?
Die zou ontbreken…
Once you go French..
Voor zover ik weet heb je alleen een condensator nodig bij een ontsteking met contactpunten, dus niet bij een Motronic. Als je nog een condensator vindt is dat voor ontstoring, maar dat heeft geen invloed op de werking.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Daar ben ik vanuitgegaan na dit antwoord… (14)
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2035607/
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Het kan ook nog zijn dat er niet exact de juiste module in zit; vooral 16kleppers zijn daar gevoelig voor, maar misschien dat het bij een 8v ook problemen oplevert.
Pas nog een 16v waar de juiste module (volgens Citroën) in zat, maar die vergelijkbare problemen had, met een andere module loopt die ineens als een zonnetje…
Je kan helaas niet zien aan zo’n ding of ie goed is.
En het gaat niet eens om het aantal kilometers maar om de leeftijd.
Na 20 jaar worden ze onbetrouwbaar…
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
H@ns schreef:
Na 20 jaar worden ze onbetrouwbaar…
Neah, dat kun je zo niet zeggen hoor Er rijden miljoenen ouwe lijken rond met de eerste module.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De module is idd vervangen heren
Maakt helaas geen verschil. Op de oude module heeft ze ooit nog gereden dus het moet wel het juiste onderdeel nummer zijn.
Bobine en de bdp sensor is ook vernieuwd.
Het enige wat we nog niet hebben geprobeerd is het contactslot.
Gelezen dat die ook durven kapot gaan?
Wel blijkt deze gti een mengeling te zijn van een gti en tzi kwa aanbouwdelen?
Heb er al even niet meer naar gekeken, moet de beide schema’s er eens bijnemen en kijkje nemen.
Speciaal is deze bx wel daar valt niks op aan te merken haha
Once you go French..
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Heb je de blauwe Bosch module erin zitten, en zo ja welk nummer?
Contactslot kan problemen geven;
Er zitten 2 relais vlakbij je lhm vat, klikken die als je de auto op contact zet?
De ene regelt de spanning naar de pomp, de andere naar de ECU.
Als dat zo is zou ik het contactslot niet verdenken.
idd de blauwe pascalvm. Die erop stak is een volledig zwarte maar beide bosch met dezelfde nummers.
De nummer kan ik morgen pas lezen voor je.
Die eerste klikt wel , die 2de ben ik helemaal niet zeker van.. Zal er morgen eens naar kijken maar ik geloof dat die 2de achter de LHM tank niet klikt. De eerste wel, daar ben ik zeker van.
Once you go French..
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Je kunt je ecu uitlezen, met een uitleenapparaat, maar ook via het contact;
Als je de sleutel op contact zet en iets verder doordraait zodat de lampjes van je dashboard uitgaan start je de diagnosefunctie;
De sleutel 5 seconden vasthouden in de positie waarin de lampjes uit zijn en dan loslaten;
Je motormanagement lampje moet nu 1x knipperen, pauze en dan 2x snel achter elkaar.
Als dat gebeurt dan werkt de ECU tenminste wel;
Als je deze handeling herhaalt gaat hij eventuele foutcodes geven;
Je telt het aantal keren dat het lampje knippert.
De eerste code is altijd;
1x knipperen, pauze, 2x knipperen.
(Code is 12)
De laatste code is altijd;
1x knipperen, pauze, 1x knipperen
(Code is 11)
Als de ECU alleen deze codes geeft is er met de ECU niets aan de hand.
Als de ECU helemaal geen codes geeft is deze stuk, of krijgt hij geen stroom.
Top ! Dankje voor de info pascalvm !
Ik zie de bx morgen, als ik tijd vind om even met de bx bezig te zijn laat jullie weten hoe dat verlopen is
We hadden eens gekeken om de bx uit te lezen met een professionele auto computer maar die had niet echt een stekker die op die 2polige past? In de boek spreken ze over een blokje met 8? contactpunten waar de diagnose stekker in zou moeten maar volgens andere gegevens is het dat 2polige groene stekkertje achter/boven de lhm tank.
Voor die meerderpolige aansluiting heeft de computer wel een aansluiting uiteraard maar die heeft de bx niet? Of zit goed weg gewerkt
Once you go French..
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik heb de Citroën variant van deze;
http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/diagnost/testcone/testcone.htm
Je vindt hier in ieder geval de codes;
Als je de testprocedure via het contactslot volgt;
Iedere keer dat je de sleutel zo draait dat de lampjes uitgaan geeft hij een code;
De code lees je als volgt;
Hij knippert snel achter elkaar, dan pauze en dan knippert hij weer snel;
Je telt het aantal keren knipperen;
5x snel, pauze, 2x snel is dus code52
(De meest voorkomende code)