Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
deusjevo schreef:Hendrik77 schreef:Ik hoorde de (ongetwijfeld gelukkige) eigenaar zeggen dat het er maar één van is.
En dat staat ook zo op het typeplaatje, de gebruikte term daarvoor ben ik even kwijt helaas.
Ik ving ook nog op dat er een Citroën motorblok in zit, meer weet ik er ook niet van.Term is Isolé, volgens mij de Franse term voor zelfbouw of “one of a kind”?
Heb nog een foto van de beschrijving gemaakt, nog even uploaden naar Flickr
Ah ja, dat was het! Dank je, ik kan weer rustig slapen
De term lijkt mij inderdaad zoiets als ‘one-off’ te betekenen. Oftewel; er is er maar één van.
Een tweede bouwen zal ook niet meevallen tenzij er nog een vliegtuig neerstort…
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hierbij mijn foto’s van beide dagen, ik heb er niet heel veel gemaakt. Achteraf….
https://www.flickr.com/photos/timo1990nl/albums/72157695903053974
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
deusjevo schreef:Hierbij een link naar mijn foto’s van het werkend, de Citroën Isolé staat ergens aan het einde
https://flickr.com/photos/55513929@N03/sets/72157668694470088
De andere kant van Mn groene GS break is (ietsje) mooier hoor bedankt voor de spot, opknappen staat op de planning!
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Da’s mijn oude Break, vandaar de wat meer gedetailleerde foto’s.
Een jaar of 15 geleden uit Frankrijk gekomen, hoe lang heb jij hem nu?
Dak was bij aankoop al in Frankrijk met Franse slag gespoten en zaten soort pitjes in, die hebben waarschijnlijk de blazen veroorzaaakt.
Het interieur was toen prachtig eigenlijk maar mist nu grotendeels?
Ik heb de auto verkocht aan een kennis in Rotterdam en vervolgens is hij richting Den Haag verkocht dacht ik?
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
Haha, leuk! Ik heb m nu 5 jaar. Gekocht van iemand uit Amsterdam. Interieur was vergaan toen ik m kocht. De kunstlederen zijstukken heb ik behouden en het stof vervangen voor nieuw (geen originele GS stof). Dit interieur staat in de garage te wachten op inbouw. Naast het interieur liggen ook 4 NOS deuren klaar. Eerste punt op de lijst is nu olie lekkages oplossen.
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Was een prima ding toen ik hem kocht, had volgens mij iets van 80.000 km weg.
Gekocht ter vervanging van mijn eend toen mijn dochter geboren werd.
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
Het is nu nog steeds een prima auto, optisch iets minder maar ach. Rij er toch met enige regelmaat in, en ze worden langzaamaan toch zeldzamer op de wege . Volgend jaar staat hij er weer bij Citromobile. Zoek de verschillen
Dit was mijn 20e Citromobile en ik heb er weer van genoten, mede dankzij de meteorologische medewerking.
Deze editie was vooral gezellig. In de warmte met mede-Citrofielen kletsen, snuffelen naar onderdelen, gebruik maken van de (veel betere!!) horeca, etc.
Ik heb dit jaar wat minder foto’s gemaakt dan eerdere jaren. Wil je toch alle foto’s bekijken?
Dat kan, want mijn volledige fotoalbum staat hier.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Hierbij ook nog mijn album van de ZONDAG. Het was weer een mooi evenement met super mooi weer
Mijn album is hier te vinden: https://myalbum.com/album/owTsGzxD8gFb
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008
- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Voor mij het eerste jaar met eigen auto, meer genoten als ooit natuurlijk.
Alsnog met niet meer naar huis gegaan dan een BX T-Shirt die net te klein bleek, en nu voorlopig netjes opgevouwen de hoedenplank siert, en een fles LHM voor eventuele gevalletjes onderweg. Vooral genoten van al het moois wat er te zien was, veel foto’s gemaakt en veel staan kletsen met oude bekende.
Dus bij deze dan ook nog mijn set foto’s van Zaterdag
Wat aan de late kant, maar hopelijk nog een kijkje waard.
https://www.flickr.com/photos/144055782@N05/albums/72157690811002710
———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-
Mooie set foto’s, Skylark!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008
- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
XBXG schreef:Mooie set foto’s, Skylark!
Thanks! =)
Was gisteravond in het lijstje (vermoeid en laat op de avond) helemaal vergeten te benoemen dat Tjerk en ik nog proef hebben gereden in de nieuwe C4 Cactus. Sowieso al geweldig dat deze proefritjes cadeau werden gedaan. Maar nog fijner was om het zelf te mogen ervaren. Iets waar ik erg naar uit had gekeken sinds de eerste berichten over het nieuwe veersysteem. Mijn conclusie was dat het veel overeenkomsten heeft met het comfort van een C5 phase 1/2, als ook vreemd genoeg misschien een iets soepelere versie lijkt van PSA’s oude vertrouwde schroef voor, torsie achter setup.
Niet erg geneigd om zweverig te deinen, maar wel om lekker subtiel door te veren als ook wel merkbaar, doch op zeer fijne wijze oneffenheden weg te werken. Met een BX valt het in ieder geval maar weinig te vergelijken ;P
Wat ik al meer had gelezen, en nu zelf heb ervaren was dat ik een toerenteller wel vond ontbreken. Ondanks dat je de drie-pitter prima hoort. Die schakel indicatie lijkt puur op zuinig rijden afgesteld, en voelt aan alsof je in een constante toestand van turbo-lag word gewezen. Begin je het scherm te negeren en wat hoger in toeren te gaan zit er toch nog een verrassend fijn duwtje in! (Dit was dan de 110 pk versie met 5-bak)
Ben erg benieuwd hoe ze zullen verjaren, Als 2e handsje lijkt het mij in ieder geval een fantastische auto voor over een paar jaar. Zeker een waarvan het erop lijkt dat je moeiteloos, zonder rug of zit klachten Europa kunt doorkruisen. En dus wat dat betreft een echt comfortabele Citroën die er van mij wezen mag!
———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Geen foto van de C4 dit jaar, volgend jaar terug op de grote Citroën parking staan.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Laat ik voor de volledigheid veel te laat ook maar een linkje naar mijn foto’s plaatsen:
https://www.flickr.com/photos/48535413@N06/albums/72157669012688028
CXreflex1980 schreef:Hierbij ook nog mijn album van de ZONDAG. Het was weer een mooi evenement met super mooi weer
Mijn album is hier te vinden: https://myalbum.com/album/owTsGzxD8gFb
Cool, je hebt de DS 7 CROSSBACK gefotografeerd waarmee ik vanuit het verre België ben overgekomen. Verbruik H/T op 600 km was toen 5,3l/100 km