Hallo allemaal,
Ik ben Jos en rijd al enkele jaren een c1 als tweede auto met veel plezier.
Nu wil ik graag een gps tracker plaatsen in de c1 en deze schakelen op het contact. Hiervoor zoek ik een zekeringslot die 12v maakt als de auto op het contact komt, dus geen continue spanning. In de motorruimte het ik met een multimeter gezocht, maar deze zekering staan continue op spanning. Ik heb nog niet gekeken bij de zekeringen in de stuurkolom.
Kan iemand mij op weg helpen?
Jos
De radio heeft altijd 1 draad die altijd spanning heeft (om settings te onthouden) en 1 die op contact geschakeld is (zodat de radio aan gaat als je de sleutel omdraait). Zou ik ‘m daar af laten takken en de tracker in het dashboard verstoppen.
C1’s worden toch niet zo vaak gegapt? Waarom wil je daar een tracker in hebben?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zekering nr. 11 in de BSI onder het dashboard of zekering nr. 7 in de BSM onder de motorkap, zie instructieboekje pagina 79 en 81.
Even meten welke van de 2 continu spanning heeft, dan de andere gebruiken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Draad die de sigarenaansteker/plug voedt ?
To err is human, not to err is divine.