Bij een DS is het in zoverre makkelijker dat de moer een stuk kleiner is dan van een A-type
Die draai je bij de DS aan de binnenzijde los en dan verwijder je inderdaad de as. Daarna kun je naar hartelust kneden.
Ik ben de afkeur van perfect uitziende lagers met 0,0 speling wel een beetje beu… wat een farce zo’n APK.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
alles gaat en staat met de kennis en kunde van de keurmeester. Dat gedoe wat jij beschrijft, dat heb ik nooit. En mijn auto’s worden door de dealer gekeurd, niet door een specialist of bandentoko.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik laat de apk doen door een zeer bekwaam Volvo-specialist. Maar…het naakte feit dat die beste mannen niet eens een vetspuit in huis hebben, illustreert het type auto dat daar over de vloer komt. Volvo’s heven al heeeel lang niet meer doorgesmeerd te worden. De beste heren horen zelden nog iets anders dan moderne gesealde industrielagers.
Ga dan maar naar een ander: neuh…ik heb 4 auto’s die periodiek naar de APK moeten. Die worden nu op <1 km van mijn huis gekeurd. Als ik dat elders moet gaan doen dan past dat logistiek niet meer in mijn leven. Ik kan nu een auto wegbrengen en erbij blijven of naar huis lopen. Voor de Volvo’s (2) heb ik nooit vervangend vervoer nodig (ze zijn, afkloppen, nooit voor iets anders daar dan een jaarlijkse beurt met APK).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25600
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je krijgt ook gezeik als je fusees (atype) speling hebben. Die mag 1mm (!) opwaarts zijn. Dat is heel veel als je er aan voelt. Iedere volvo keurmeester keurt dat af…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Een route die je wellicht vanwege het verstoren van een verder goede relatie met je garage niet wilt bewandelen is natuurlijk het zelf aanvragen van een herkeuring ivm onterechte afkeur…
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
IDealist schreef:.. Maar…het naakte feit dat die beste mannen niet eens een vetspuit in huis hebben, illustreert het type auto dat daar over de vloer komt. Volvo’s heven al heeeel lang niet meer doorgesmeerd te worden. De beste heren horen zelden nog iets anders dan moderne gesealde industrielagers.
Ik snap je overweging hoor. Maar mijn ervaring is gewoon dat het laten keuren van de wat meer afwijkende auto bij een niet-met-het type-bekend keurmeester vaak kan leiden tot onterechte afkeur of discussie. Voor mijn moderne auto’s ben ik daar niet zo bang voor, inmiddels hebben alle auto’s zo’n beetje dezelfde constructie qua stuur- en fuseekogels, wiellagers en tandheugelstuurhuizen. Maar bij de ouwe bakken is dat een toch snel een ander verhaal. De Mercedes laat ik daarom bij de Mercedesdealer keuren en de Jeep bij een citroëndealer die heel goed bekend is met oudere techniek bestaande uit fuseepennen, bladveren, ladderchassis en trommelremmen. Geen discussie en ook geen angst voor de steekproefvent van de RDW.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Klopt. Nu is m’n Volvoman ook weer niet geheel Citro-foob want hij heeft wel eens een eend en mehari in onderhoud gehad, dus over de lichte speling in de fusees deed hij niet moeilijk, hem was bekend dat daar behoorlijk wat op mag zitten. Hij heeft alleen een wiellager-fetish…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection