Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 10-12-2014
- ID/DS id21F tot 2015, na 2015: ds 23 Familiale i.e.
Mijn ID21F is een DS23F i.e geworden.
Dat betekent dat de benzine nu rondgepompt wordt. Bij de retour van de benzine terug de tank in ontstaat er bij een wat vollere tank een situatie dat (en dit is een aanname) door de retour van de benzine er overdruk in de tank (aparte kamers?) ontstaat.
Gevolg is dat bij stilstand of filerijden de benzine uit de vulopening wordt gedrukt.
Nu is er verschil tussen gewone tanks en tanks voor injectiemotoren. Maar een tank voor een ID23F zal ik waarschijnlijk niet vinden
Wie weet hoe ik dit euvel kan verhelpen? Een omleiding in de tank maken? Wie kent het verschil in ontwerp tussen een gewone tank en een injectie tank? Misschien kan ik daar wat zinnigs uit afleiden.
Dank voor meedenken.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Hoeveel aansluitingen heeft je tank (naast de vulpijp)? Een IE tank heeft aansluitingen voor een ontluchtingsslang, een aanzuigslang en een retourslang.
Binnenin ziet hij er zo uit:
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De tanks voor een break en een berline zijn gelijk. In een normale break kun jij dus een tank van een DS berline met een injectiemotor plaatsen. Maar let op: een Familliale heeft wél een afwijkende tank. Daar is géén IE tank voor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 10-12-2014
- ID/DS id21F tot 2015, na 2015: ds 23 Familiale i.e.
Dank voor reactie.
Goed om die binnenkant ( van andermans tank ) eens te zien.
Ik heb twee pijpjes. De pijp waar de pomp aan zuigt en de ontluchting.
De retour is op de ontluchting aangesloten.
Omdat de ontluchting er niet voor niets zit lijkt me hier het probleem (en oplossing) te zitten.
Vermoed dan ook dat ik een aparte retour aan moet brengen.
Ik houd me aanbevolen voor een beter id.
In die tijd kan ik mijn tank leegrijden.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
klots schreef:
Omdat de ontluchting er niet voor niets zit lijkt me hier het probleem (en oplossing) te zitten.
Vermoed dan ook dat ik een aparte retour aan moet brengen.Ik houd me aanbevolen voor een beter id..
Ik zou er een IE-tank in leggen. Scheelt een boel gedoe.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 10-12-2014
- ID/DS id21F tot 2015, na 2015: ds 23 Familiale i.e.
Zeer gewaardeerde Waterman,
Je schrijft om 08:16 uur: “Maar let op: een Familliale heeft wél een afwijkende tank. Daar is géén IE tank voor”
en om 08:24 uur: “Ik zou er een IE-tank in leggen. Scheelt een boel gedoe.”
Niet terzake doende opmerking gewist.
Ik ga er vanuit dat er idd geen ie tank is voor een Familial, maar…........ ik hou me aanbevolen.
Dank voor alle reacties.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Uit jouw eerste omschrijving lees ik dat je een Break hebt. Daar kan - zoals Waterman zegt - gewoon een IE-tank in. Maar uit jouw reactie hierboven maak ik nu op dat je geen Break hebt, maar een Familiale (de versie met vaste achterbank en drie klapstoeljes tussen voorstoelen en achterbank). In dat laatste geval heb je een probleem, dan moet je zelf iets fabrieken. Daar komt geen bier aan te pas, alleen benzine.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Want: bij een familiale ligt de tank helemaal achterin en niet onder de bank zoals bij de gewone break.
je kan vrij simpel een extra pijpje op je tank solderen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 10-12-2014
- ID/DS id21F tot 2015, na 2015: ds 23 Familiale i.e.
Dat lijkt mij de beste oplossing.
Ik soldeer er een koperen pijp in/op/aan.
Dank voor reacties
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 10-12-2014
- ID/DS id21F tot 2015, na 2015: ds 23 Familiale i.e.
Heeft iemand een foto paraat van een opengewerkte tank van een familiale???
Of wellicht een afgedankte tank van een familiale die ik open kan zagen.
Dan weet ik dat ik de retour goed plaats.
Na het zagen zal ik de foto’s uiteraard op het forum plaatsen.
Wederom dank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 10-12-2014
- ID/DS id21F tot 2015, na 2015: ds 23 Familiale i.e.
[mod] gewist [/mod]
Klots, wil je ontopic verder gaan a.u.b?