Inmiddels heb ik al een keer of 3 het mechaniek linksvoor gerepareerd dus dacht ik dat ook wel even te doen met het mechaniek rechtsvoor (kabelbreuk). Wat schetst mijn verbazing, dit is een geklonken mechaniek en dus niet open te krijgen.
Weet iemand hier een oplossing voor, of moet ik het vervangen en zo ja heeft iemand nog zo’n mechaniek liggen toevallig waar hij /zij vanaf wil?
Linksachter is inmiddels ook gebroken trouwens, hoe ziet dat eruit?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
oke is dan wel bij mijn xsara Picasso, daar heb ik ook al 2x de kabels vervangen, deze zijn als een set verkrijgbaar, inhaken en klaar, meschien hebben ze dat voor de xm ook wel,
automotorparts, amp
Hoi Beremans, Wat bedoel je met inhaken? Bij het mechaniek links voor moet je het openmaken en de staalkabeltjes om het spoeltje wikkelen. Een lastig karweitje, maar te doen. Bij dit mechaniek is het huis waarin het spoeltje zit dichtgeklonken op de asbout van het spoeltje.
Groet,
DP
Ik heb nog een aantal mechanieken liggen, waaronder rechtsvoor en linksachter.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Kun je de klinkjes niet open boren en vervangen door boutjes en moertjes?
Gewoon uitboren die klinknageltjes en er kleine schroefjes in draaien .
Heb ik ook gedaan , werkt prima en dan een klein! kroonsteentje doormidden knippen / zagen , plastiek er af , past precies, hoef je ook niet te vijlen o.i.d.
Rest wijst vanzelf .
XM TCT Ambiance`94
Dank Basis Bik ik hou het even in gedachte. En dank Ed P en Dirk de Pirk, zoiets had ik ook in gedachte.. eens kijken of ik een goed boortje kan vinden, want mijn ervaring is hopeloos met het uitboren van boutjes
Die klinknageltjes zijn heel zacht hoor , ben je zo doorheen.
XM TCT Ambiance`94
Hoi Dirk de Pirk, inderdaad, ik was zo door dat klinknageltje (leek wel aluminium). Boutje van 8 mm gekocht met een borgmoer, het geheel geïnstalleerd (met weer de nodige verwondingen, wat een gepiel blijft dat toch..). Ook had ik het nieuwe kabeltje net iets te kort gemaakt, maar dat kon ik gelukkig oplossen met dat groene verstelblokje. Vervolgens testen, blijkt dat ik de bout te lang had gelaten waardoor het raam niet verder kon… grrrr , moest de hele handel er weer uit…bout afzagen.. en alles er weer in.. Het nodige bloed is gevloeid, maar alles werkt weer gelukkig. Nu maar hopen dat het schroeftonnetje blijft zitten want het staat rete strak allemaal nu.
Het is overigens wel een makkelijker mechaniek om te repareren dan linksvoor.
Bij het verwijderen van het binnen paneel zag ik onderin een zwart doosje (elektronica) met allemaal draden er naartoe, waardoor ik het paneel niet even opzij kon zetten. Kan iemand me zeggen wat dat is?
Groet en dank voor jullie hulp!
Mooi dat het gelukt is , ben trots op je
Dat kastje in `t portier is waarschijnlijk van je indexeerbare spiegel, die zorgt dat als je `em in z`n achteruit zet de spiegel kantelt, zodat je de stoeprand beter ziet.
XM TCT Ambiance`94
Ha, “it’s all in our name” Hoop dat we hier ook andere mee hebben geholpen, nogmaals dank!